• 1
  • 2
2023-06-24, 00:12
Medlem
Skulle ha sina 3 barns födelsedatum i romerska siffror men tatuersren skrev fel. Hsn hävdar att kunden gett honom fel info. Emrlie upptäckte inte det hela förän hon lagt ut en bild av den nya tatueringen på sociala instagram. Då fick jag panik, fan vad vesviken ochcledsen jag blev, säger hon.

Vem håller vi på här då?

https://www.expressen.se/nyheter/eme...rade-pa-armen/
.
Citera
2023-06-24, 00:20
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
Skulle ha sina 3 barns födelsedatum i romerska siffror men tatuersren skrev fel. Hsn hävdar att kunden gett honom fel info. Emrlie upptäckte inte det hela förän hon lagt ut en bild av den nya tatueringen på sociala instagram. Då fick jag panik, fan vad vesviken ochcledsen jag blev, säger hon.

Vem håller vi på här då?

.

Well gillar dina druckit-för-mycket-feltstavningar mest men håller på tatueraren. Plus hade ju vart sjukt kul att ha kvar den tatueringen! Det är en berättelse i sig som gör det så mycket starkare.
Citera
2023-06-24, 00:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Oklart. Det är hennes ansvar att dubbelchecka. Att det är rätt. Den som tatuerar ska ju inte behöva vara en grekiskt expert.
Citera
2023-06-24, 00:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Vem håller vi på här då?

.

Måste vi hålla på någon?
Enkelt för tatueraren att bevisa.
Att sedan gå ut med det på sociala medier/tidningen..dagens människor..!
Citera
2023-06-24, 00:27
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Måste vi hålla på någon?
Enkelt för tatueraren att bevisa.
Att sedan gå ut med det på sociala medier/tidningen..dagens människor..!

Fast kom igen är det inte litet gött med folk som gråter ut konstant i kvällspressen? Du vet armar i kors och besviken blick på ett snabbt foto för tidningen?

Min favvo är fortfarande karln som brände ner sitt eget hus efter att ha tänt tretusen värmeljus och sen tröttnat på Let's Dance och gick iväg och kom tillbaka timmar senare och hela satans gubblyan står i ljusan låga. Sen snabbt till kvällspressen för att vara arg på IKEA för att deras ljus kunde sätta eld på skit

Gyllene!
Citera
2023-06-24, 00:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast kom igen är det inte litet gött med folk som gråter ut konstant i kvällspressen? Du vet armar i kors och besviken blick på ett snabbt foto för tidningen?

Min favvo är fortfarande karln som brände ner sitt eget hus efter att ha tänt tretusen värmeljus och sen tröttnat på Let's Dance och gick iväg och kom tillbaka timmar senare och hela satans gubblyan står i ljusan låga. Sen snabbt till kvällspressen för att vara arg på IKEA för att deras ljus kunde sätta eld på skit

Gyllene!

Vaa?! Haha. Detta har jag inte fått med mig. Har du länk?

Men tatueraren kan enkelt bevisa det. Då framstår hon som ännu dummare.
Citera
2023-06-24, 00:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Vem håller vi på här då?

.

Citat:
På tatueringsstudion i Karlstad visade hon upp hur det skulle se ut och sa att hon kunde skicka siffrorna till tatueraren.
Tatueraren förklarade då att han kunde använda sin egen ”platta” för att omvandla datumen som Emelie sade och kunde skriva ut stencilen
Citat:
Där och då borde jag ha tagit upp min telefon och dubbelkollat att det stämde med de datum som jag skrivit in, säger hon.
Citat:
Hon gick igenom sin mobil när jag frågade om datumen. Jag antar att hon inte kunde dem eller inte var säker. Folk har svårt med siffror ibland och det är förståeligt.
Shaher Aloqaili skrev in siffrorna på en webbplats som konverterar arabiska siffror till romerska.
– Hon fick titta flera gånger innan vi började applicera tatueringen.
Efteråt var hon nöjd, enligt Shaher Aloqaili. Han menar att Emelie kan ha sagt 12 i stället för 13 och därefter försökt skylla allt på honom, men det kan också ha varit han som missuppfattade vad hon sa. Oavsett har hon ett eget ansvar, tycker han.
Citat:
Han erbjöd sig att antingen fixa tatueringen genom att lägga till ytterligare en romersk etta eller ge henne pengarna tillbaka. Men hon ville ha både pengar och att han fixade tatueringen.
– Sen började hon skriva en massa skit om mitt företag och om mig på Instagram, Facebook och i medier.

Ansvaret ligger på henne. Även om det låter märkligt.
Att sedan skriva skit på internet, borde få henne straffad.
Citera
2023-06-24, 00:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Att först försöka skriva datum med romerska tecken (är ju som att klistra "turbo" på en Tesla), och sen inte ens upptäcka felet förrän via nån annan som påpekar det på Insta, det är WT.
Citera
2023-06-24, 00:44
Medlem
sommarlovs avatar
Att misshandla romerska siffror på detta sätt är bara pinsamt!
Aldrig någonsin har någon skrivit datum på det sättet, att inte känna till att namnen på månader är latinska är så obildat.

Hon kunde ha skrivit XIII Junius MMXIII direkt, och sluppit uppfattas som allmänt trög resten av livet!
Citera
2023-06-24, 00:45
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Eftersom kvinnan direkt gick ut i sociala medier för att söka sympatier så ser jag henne som den som gjort fel, eftersom det är sociala medier man vänder sig till ifall man vill ha pöbel och domare omedelbart och inte vill ge den åtalade en ärlig chans. Hade hon skrivit att hon försökt lösa detta med tatueraren så hade jag varit 50/50, men nu var hennes första reaktion att söka sympatier hos sina horor till tjejkopisar.
Citera
2023-06-24, 00:47
Medlem
F.Hansens avatar
Man kan ju skita i att göra något alls för ingen bryr sig förutom hon.
Hon ville göra en tatuering för att visa hur mycket hennes barn betyder för henne, hur den blev är inte sä relevant eftersom ingen bryr sig.

Annars kanske hon kan göra en matte-ekvation av allt.

Annars kan hon lasra för egna pengar och tatueraren göra en ny med normal datumtyp, är ju inte direkt en komplicerad taruering.
Citera
2023-06-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Att först försöka skriva datum med romerska tecken (är ju som att klistra "turbo" på en Tesla), och sen inte ens upptäcka felet förrän via nån annan som påpekar det på Insta, det är WT.

Japp bara att titta på hennes bilder. WT

Skriva skit om tatueraren är inte speciellt smart och sen gråta ut i pressen. Lämna ut en privat bild där dottern syns i baksätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in