• 7
  • 8
2023-06-25, 13:30
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Eventuellt är det detta avsnitt. Bara en del av, inte hela (Lite lurigt för hon hade en namne samma år i Nässjö). Hon verkar redan då skicklig i att skylla sina problem på andra. Därefter har hon skaffat ett barn till. Och senaste årsinkomst är 57 000 kr - gissningsvis nån annans fel.

Det är samma Emelie, i kommentarerna på klippet så har en Freja skrivit att det är hennes föräldrar. Kollar man Facebook så heter den äldsta dottern Freja och bilden på hennes Facebook stämmer överens med hennes YouTube-konto.

YouTube-kommentar
Screenshot 2023-06-25 at 13-26-48 KG och Emelie blir konfronterade Lyxfällan.png

YouTube-profil
Screenshot 2023-06-25 at 13-26-55 Freja.png

Facebook-profil
Screenshot 2023-06-25 at 13-28-04 Freja Stålenblad Facebook.png
Citera
2023-06-25, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Tatueraren heter Shaher Aloqaili, vilket är ett arabiskt namn, så sannolikt är arabiska hans modersmål.

Det var alltså en svensk kvinna utan kunskaper i latin och en arab som försökte knåpa ihop romerska siffror.

Det är förstås kvinnans ansvar att försäkra sig om att siffrorna är korrekta. Jag har inga tatueringar men om jag mot förmodan skulle skaffa en så skulle jag vara extremt noga med att den blev korrekt.

Ofattbart att man beklagar sig över något sådant i media utan att inse att man framstår som en idiot.

Tatueraren hade sökt på arabiska stod det i artikeln.
Där blev det fel därför tror jag.

Emelie är mörk.
Tror det är en halv-zigenare. Hel-Svensk är det inte.
Morsan har varit otrogen på någon utlandssemester eller liknande om pappan är ljus samt mamman

Låt aldrig en Babbe tatuera dig. Även om dom är billigare
Citera
2023-06-25, 13:47
Medlem
AlligatorMans avatar
Var det inte precis samma sak som Anna Books son lyckades med?
Citera
2023-06-25, 15:31
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiaragiraff
Han konverterade från arabiska siffror eftersom de siffror vi använder kallas arabiska siffror, inte p g a vilket modersmål han nu än har.
Hur vet du att tatueraren menade de siffror vi använder med ursprung i Mellanöstern och inte siffror i samtida arabisk skrift som ser annorlunda ut? Med tanke på att hans modersmål sannolikt är arabiska så skulle det senare alternativet kunna vara möjligt.

(För övrigt fick araberna siffrorna från Indien och de kallas därför även hindu-arabiska.)
Citera
2023-06-26, 17:31
Bannlyst
Varför inte skriva med arabiska siffror? Varför ska man vara "unik"?
Citera
2023-06-26, 17:48
Medlem
Men bästa är ju ändå när hon bränner upp sin bröllopsklänning på påskafton och filmar och lägger ut på Facebook 🤣🤣 Den går inte av för hackor den inte
Citera
2023-06-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Underbart! Denna historia bekräftar alla mina fördomar om korkade och tatuerade WT-folk!

Så sant. Expressenlänken visar att dottern redan är överviktig. Nästa generation av tatuerad undermänniska i vardande...
Citera
2023-06-26, 23:20
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
Skulle ha sina 3 barns födelsedatum i romerska siffror men tatuersren skrev fel. Hsn hävdar att kunden gett honom fel info. Emrlie upptäckte inte det hela förän hon lagt ut en bild av den nya tatueringen på sociala instagram. Då fick jag panik, fan vad vesviken ochcledsen jag blev, säger hon.

Vem håller vi på här då?

https://www.expressen.se/nyheter/eme...rade-pa-armen/
.
Ja så kan det gå när man vill vara "häftigare" än vad man själv har förstånd till.
Det är ju fan mer pinsamt att hon lägger ut sig på sociala medier utan att veta vad hon håller på med än att datumet är fel. IQ Fiskmås!

Det finns väl plats kvar så tatueraren kan välj bjuda på att tatuera in rätt datum någon annanstans.
Citera
2023-06-27, 00:35
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Jäkla tur att tatueraren inte skrev "bäst före" dessa datum.
Citera
2023-06-29, 21:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Arr lägga till en romersk etta är inte direkt svårt.

Låter som någon vill ha kakan utan att betala för den
Citera
2023-07-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Hon lämnade sitt slutgiltiga godkännande innan tatueraren satte nålen i henne. Det är således helt på hennes ansvar, och tatueraren fullföljde beställningen. Tatueraren, trots att han inte behövde, ger henne därefter ett bra och altruistiskt erbjudande om upprättelse, när det dagar senare kommer fram att kunden godkänt fel stencil. Antingen en kostnadsfri korrigering eller pengarna tillbaka för hela jobbet. Detta räcker dock inte för Emelie Stålenblad (hela namnet i artikeln), som i egenskap av den självcentrerade ”jag”-generationen kräver bådadera. Alltså, pengarna tillbaka och en ny kostnadsfri tatuering. Tatueraren nekar, och hon startar en smutskastningskampanj. Vad hände med det personliga ansvaret?
/AI

Enligt min polare uppe i Värmland så är efternamnet Stålenblad en del av ett släktnätverk eller ska man kanske säga klan numera, nämligen släkten Fredriksson. Medlemmar av släkten Fredriksson har i generationer livnärt sig på bedrägerier och lurendrejerier i och kring Värmland.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in