2023-06-23, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Min quinna, mina systrar min mor etc. Självklart skulle jag försvara dessa. Men icke hade jag riskerat döden för någon slumpmässig manshatande feminist iaf oavsett hur mycket de gormar om "förräderi" - som om jag skulle ha avlagt någon personligh ed att skydda dem, skrattretande, vart är era män? Bör väl i sådant fall vara dessa som skall skydda er i första hand? För mig ter det sig tämligen efterblivet att som kvinna förvänta sig att främlingar ska ta det ansvaret.
Fast det är ju så det går till - så till vida du inte känner varenda jäkel i försvaret så försvaras du av främlingar. Medan du sitter hemma och vaktar din familj är främlingar ute och försvarar landet så att fienden inte bombar ditt hus, förstör din elförsörjning, förorenar ditt dricksvatten och stoppar dina mattransporter.
Citera
2023-06-23, 14:18
Medlem
JH1960s avatar
Som svar på TS fråga: Jodå. svenska kvinnor är mycket värda att försvara, En del andra damer också, men inte deras avkommor.Avkommor till Somalier bör avhysa, steglas eller bara deporteras till Gulag.
Citera
2023-06-23, 14:19
Medlem
Nej
Citera
2023-06-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast det är ju så det går till - så till vida du inte känner varenda jäkel i försvaret så försvaras du av främlingar. Medan du sitter hemma och vaktar din familj är främlingar ute och försvarar landet så att fienden inte bombar ditt hus, förstör din elförsörjning, förorenar ditt dricksvatten och stoppar dina mattransporter.

Du kommer väl också och sitta hemma för du kommer i alla fall inte delta i det militära försvaret. Varför kritiserar du dem som gör som du?
Citera
2023-06-23, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du kommer väl också och sitta hemma för du kommer i alla fall inte delta i det militära försvaret. Varför kritiserar du dem som gör som du?
Länka till kritiken tack. Jag har sagt hur många gånger som helst att det är bra att ni som inte vill hjälpa till att försvara Sverige drar.
Citera
2023-06-23, 23:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad exakt är det du menar med att "kvinnor måste tyglas"?

Tja, du kan kanske tolka det som att kvinnor bör hålla sig till traditionella sysslor, om inte exceptionella fakta talar emot detta.
Citera
2023-06-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Tja, du kan kanske tolka det som att kvinnor bör hålla sig till traditionella sysslor, om inte exceptionella fakta talar emot detta.

Och det gör de ju.
Kvinnor tar hand om barnen, städar, lagar mat, diskar och tvättar. Men de vill ha lite hjälp från sina äkta hälfter för detta, eftersom kvinnor även förvärvsarbetar med traditionella kvinnosysslor i regel: ta hand om barn (förskolelärare, barnskötare, fritidspedagoger, lärare), vårda sjuka (läkare, psykolog, sjuksköterska, undersköterska, personliga assistenter osv.), städa (lokalvårdare), serva (kassapersonal i olika butiker), laga mat (storkök i skola eller förskola tex.). Och eftersom kvinnor förvärvsarbetar (vilket kapitalisterna fick ut dem i) så behöver de givetvis ha rösträtt, eftersom rösträtten är något man behöver för att kunna påverka sin arbetssituation/ekonomi på högre nivå.

Så. Fortsatt vet jag inte riktigt varför du anser det vara nödvändigt at "tygla kvinnorna"? Flertalet kvinnor är ju redan "tyglade" om det är de rent traditionella sysslorna du menar att de behöver tyglas till... Flertalet kvinnor är riktigt duktiga på att "tygla" sig själva till de traditionella sysslorna. Så du kan allt med gott samvete försvara svenska kvinnor i händelse av krig.

Ser man däremot på en del andra länder, så är väldigt många kvinnorna inne på traditionella manliga domäner så som ingenjörer osv. Tex. i länder där de bär huvudsjal.
Citera
2023-06-24, 00:19
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Och det gör de ju.

Jag har läst hela ditt inlägg, men din slutsats är långt ifrån självklar. De arbetsuppgifter du nämner har i många fall förväntats av kvinnor i årtusenden. Samma sak med män som förväntats dö i krig i årtusenden.

En stor anledning att vi har hamnat i en akut situation på många sätt, är att kvinnor fått alltför stor makt.
Citera
2023-06-24, 00:31
Medlem
Citat:
Jag har läst hela ditt inlägg, men din slutsats är långt ifrån självklar. De arbetsuppgifter du nämner har i många fall förväntats av kvinnor i årtusenden. Samma sak med män som förväntats dö i krig i årtusenden.

En stor anledning att vi har hamnat i en akut situation på många sätt, är att kvinnor fått alltför stor makt.

Ja, och flertalet kvinnor vill uppenbarligen också jobba med traditionella kvinnoyrken. De "tyglar" sig själv till detta.

Vad är det du menar med att kvinnor har för stor makt?
Citera
2023-06-24, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Haha, staten kan knappt ens försvara oss under fredstid och detta till trots så krävdes inte mer än ett par månader för att en kärring till statsminister skulle göra oss delaktiga i ett krig som vi enligt mig lika gärna kunde skita i. Tar verkligen inte för givet att vare sig jag, min familj eller egendom kommer att bli försvarade vid krig men vill du sitta på sådana förhoppningar så varsågod. Komiskt för övrigt att feministkärringar går bräschen för att försöka psyka in män i en krigsmentalitet när ni borde vara konsistenta och gå i bräschen för att få tjänstgöra och försvara ert kärring-samhälle.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2023-06-24 kl. 00:46.
Citera
2023-06-24, 00:39
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ja, och flertalet kvinnor vill uppenbarligen också jobba med traditionella kvinnoyrken. De "tyglar" sig själv till detta.

Vad är det du menar med att kvinnor har för stor makt?

Jag menar naturligvis inte att undersköterskor inom geriatriken fått alltför stor makt. Vad jag säger är att de kvinnor som förmår klättra, har en betydligt högre incidens av personlighetsstörningar. Detta i sin tur, sliter samhället i bitar. Det är planerat.
Citera
2023-06-24, 00:46
Medlem
Citat:
Jag menar naturligvis inte att undersköterskor på geriatriken fått alltför stor makt. Vad jag säger är att de kvinnor som förmår klättra, har en betydligt högre incidens av personlighetsstörningar. Detta i sin tur, sliter samhället i bitar. Det är planerat.

Så är det iof. för även män i maktpositioner. Eller vad sägs om Trump? Putin? Kim Jong?
Vissa som klättrar (oavsett om de är män eller kvinnor) är bra och balanserade personer som gör ett bra jobb på sin post. Men givetvis finns det personer (både män och kvinnor) som klättrar och tar makt och som har empatistörda drag/liknande. Detta gäller som sagt var inte bara kvinnor. Det gäller att man har koll på vilka som når maktpositioner och se vad de har för personlighetsdrag, snarare än vad de har för könstillhörighet.

Vilka kvinnor menar du, i höga maktpositioner, sliter samhället isär nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in