2023-06-24, 00:30
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det tycker jag inte alls. Han skulle inte börjat våga utala sig som han gjort ifall han inte kände sig säker troligtvis. Så något bör ha påverkat honom.

Om man nu följer min tankebana, som naturligtvis är mycket spekulativ, blir han lurad att vidta sådana åtgärder som i sin tur motiverar "försiktighetsåtgärderna, som slutligen i sin tur gör det möjligt att komma åt Putin.
Citera
2023-06-24, 00:30
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Frågan är dock om det blir en statskupp om det blir ett nytt ledarskap som omgående försöker skapa en fred och arbeta på att göra rätt för alla deras illdåd. Eller om det blir någon mer extrem än Putin.

Någon mer extrem och ostabil, skulle jag gissa på.
Jag som är troende muslim tror också på den profetia som för 1400 år sedan förklarades för oss.

Nämligen att (inte i ordalag) Ryssland kommer att kriga mot Väst - och kommer att segra. Men det kommer att vara ett krig som kommer döda 99 av 100. Vad för krig finns det som kan döda 99 av 100 personer? Jo, kärnvapen. Det visste ju inte profeten Muhammed för 1400 år sedan - han sa bara att det kommer utspela sig, Det Stora Kriget, som kommer att förgöra 99 av 100 personer. Och skulle en fågel passera över slagfältet så kommer den att falla ner död - vad kan det betyda? Kanske radioaktivitet?

Jag tror inte att världen sett det värsta ännu.
Men det är inte Putin som kommer vara involverad i WW3. Utan hans nästkommande.

Putin är sedan länge.
Han vet exakt hur han ska hantera andra globala ledare utan att det blir WW3. Skicka in en helt ny som inte har Putins stabilitet och så har du WW3 väldigt snart.
Senast redigerad av Machiavelly 2023-06-24 kl. 00:32.
Citera
2023-06-24, 00:31
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Är det en en källa som varit trovärdig tidigare?
Det är en rysk källa - dock inte statligt kopplad. Har tidigare haft ganska bra trackrecord.
Citera
2023-06-24, 00:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Någon som vet åt vilket håll Luka åkte?
Är det en retorisk fråga eller? Vilket håll tror du? Ledtråd, det börjar på ö haha.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om detta stämmer att Wagner plötsligt är ett reellt hot mot ryska staten, läs Putin, så borde kanske Kiev kunna utnyttja det ryska kaoset på något sätt om det fortgår och rentav ökar i styrka och med det försvagar beslutleden för ryssen. Och om Wagnerledarens ord nu stämmer om att ryssen medvetet försöker eliminera hans styrkor så är det ju mumma att höra för Zelenskyj.
Undrar förresten hur lojala mannarna i Wagner är mot sin ledare om det hettar till ordentligt.

Men detta visar i alla fall att Ryssland leds av en ovanligt tondöv och maktfullkomlig men också mycket svag ledare.
Jag tror att Wagner är rätt lojala, de är outsiders och Wagner är det som ger deras liv en mening.
Min gissning.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Det är en rysk källa - dock inte statligt kopplad. Har tidigare haft ganska bra trackrecord.

Vad är din känsla?
Citera
2023-06-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Man förbereder ett tillbakadragande från södra Ukraina. Shoigu får skulden för detta.

ja vi får se många galna rykten nu, men progorzhin verkar få fritt spelrum att utföra det han ska göra iallafall.
Citera
2023-06-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det skulle ske ett viktigt uttalande nyss i rysk TV1 men det ställdes in.

Sgt.Bland, du brukar ha koll på Girkin - vad säger han nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är det en retorisk fråga eller? Vilket håll tror du? Ledtråd, det börjar på ö haha.

Ö... Öland? Han missar midsommarfirandet.

Moskva eller uralbergen eller något annat?
Citera
Medlem
-Ryssland blockerar internet.
Russin access to Google news is down 25%

Order har gått ut om att säkra viktiga (statliga) objekt. Typ skyddsobjekt med extra förstärkning av OMON och SOBR.
-Prigozhin says Shoigu will be hanged on Red Square.

Händer grejer i Ryssland nu!
Citera
2023-06-24, 00:35
Medlem
DDRTVs avatar
Inside russia rykten nu framförs nu

Den 45e ryska armeenheten vägrar strida mot Wagner.

Kremlin har panik och får inte tag i Putin

Som sagt rykten men vi kan hoppas
Citera
2023-06-24, 00:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Någon mer extrem och ostabil, skulle jag gissa på.
Jag som är troende muslim tror också på den profetia som för 1400 år sedan förklarades för oss.

Nämligen att (inte i ordalag) Ryssland kommer att kriga mot Väst - och kommer att segra. Men det kommer att vara ett krig som kommer döda 99 av 100. Vad för krig finns det som kan döda 99 av 100 personer? Jo, kärnvapen. Det visste ju inte profeten Muhammed för 1400 år sedan - han sa bara att det kommer utspela sig, Det Stora Kriget, som kommer att förgöra 99 av 100 personer. Och skulle en fågel passera över slagfältet så kommer den att falla ner död - vad kan det betyda? Kanske radioaktivitet?

Jag tror inte att världen sett det värsta ännu.
Men det är inte Putin som kommer vara involverad i WW3. Utan hans nästkommande.

Putin är sedan länge.
Han vet exakt hur han ska hantera andra globala ledare utan att det blir WW3. Skicka in en helt ny som inte har Putins stabilitet och så har du WW3 väldigt snart.
Det låter läskigt, antar det är något kapitel ur Koranen?

Har lite svårt att se hur Ryssland skulle "vinna" ett kärnvapenkrig bara, finns det annat än förlorare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in