2023-06-23, 22:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag skulle vilja se planeringen
Av att bygga Titan - ser man på (nitarna) på sidan , så ser dessa ut att vara gjorda utan varken vetskap eller vett.
Ett visst mellanrum som varierar .. eller saknas.

Scary !!!
Det du ser är inte tryckskrovet, OK?
Citera
2023-06-23, 22:11
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Vad tror ni? Tror ni deras hjärna han uppfatta vad som hände? Eller dör man på någon millisekund utan att känna/uppfatta något?

De dog direkt!

Kanske de hörde ett knak först.

Sedan tog det ett PANG!

De dog utan att känna något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
De dog på en bråkdel av en sekund. Deras kroppar blev finmalen köttfärs.

Den du citerar har fel, i det här fallet. (Hens resonemang kan stämma i andra fall.)

Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
Så du tror då inte att hela kroppen imploderar och blir moss då när uåten imploderar?
Du tror hjärnan överlever då och kan tänka lite till?

Jag tror/vet inte. Diskutera med personen som sa det istället,.som jag citerade.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så min "gissning" att kolfiber inte direkt är det mest optimala valet av material för uppgiften i detta fall är fel?
Du har helt rätt kolfiber (kompositmaterial)
Citera
2023-06-23, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klart att en stålubåt också kan implodera, om den får något fel och blir okontrollerbar, och sjunker djupare än tryckskrovet är garanterat att hålla. Men som sagt: det "varnar" först - man hör knakningar i skrovet. Det går inte plötsligt och oväntat på en millisekund, som när tryckskrovet är helt oeftergivligt.

Det har aldrig hänt och det här djupet är långt ifrån någon smärtgräns.
Citera
2023-06-23, 22:13
Avslutad
Citat:
Det du ser är inte tryckskrovet, OK?
Precis , skissen av allt inkluderat vill jag se. När de satte (nitarna) - har de då pajjat hållfastheten i det befintliga materialet ???
Senast redigerad av Massonite 2023-06-23 kl. 22:21.
Citera
2023-06-23, 22:13
Medlem
Citat:
Så min "gissning" att kolfiber inte direkt är det mest optimala valet av material för uppgiften i detta fall är fel?
Nej det är vi överens om. Men du påstod att Titan var byggt i titan när det bara var ganska små delar som var gjorda i den metallen.
Citera
2023-06-23, 22:14
Medlem
Jordgubbes avatar
"Redan i februari i år kontaktades finansprofilen Jay Bloom ... // Stockton Rush erbjöd Bloom och hans son ett rabatterat 'sista minuten-pris' på 150 000 dollar per person // Särskilt hans son ska ha varit orolig. 'Min sons kompis har undersökt vad som kan gå fel och ... bekymrad över faran' // Vd:n erbjuder då ett videosamtal med sonens kompis som han kallar 'oinformerad', för att reda ut vilka faror han menar och om de är 'verkliga eller inbillade' ... att oron är 'väldigt dum' och ... 'Säkrare än att flyga helikopter' // Deras platser fylldes i stället av en av Pakistans rikaste män Shahzada ... och hans son Suleman" ur Expressen, som i sin tur plockat det från Daily Mail. // Fotnot: jag lyckas i engelska texten se "uninformed" men inte "silly/stupid/dumb", så jag vet inte om Expressen skarvar där.
Senast redigerad av Jordgubbe 2023-06-23 kl. 22:20.
Citera
2023-06-23, 22:14
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det hade varit smartare att bygga farkosten som ett stort klot .
Exakt så sa min släkting också som är konstruktör av marina undervattensfarkoster.

Ett stort klot.
Citera
2023-06-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Det har aldrig hänt och det här djupet är långt ifrån någon smärtgräns.
Vad är det som aldrig har hänt, menar du?
Citera
2023-06-23, 22:16
Medlem
SmartSkalles avatar
Är man så jävla korkad att man hoppar in i en plastlåda och åker ner 4000 meter under ytan så är man fan värd att bli krossad som en kackerlacka.
Idioterna fick desautom betala 2 millar var för att bli fiskmat.
Senast redigerad av SmartSkalle 2023-06-23 kl. 22:20.
Citera
2023-06-23, 22:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej det är vi överens om. Men du påstod att Titan var byggt i titan när det bara var ganska små delar som var gjorda i den metallen.
Nej det påstod jag inte alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in