Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Samma skrot och korn när jag läser om dem. Det ”manliga geniet” som är socialt kompetent, karismatisk, snygg, charmig, medryckande och magnetisk. Som inte tar till sig andras åsikter då omvärlden ”inte förstår” vilka genier dessa män är. Och omvärlden är fascinerad och glad att få stå i geniets närhet. Så de gör sin grej. Och sen blir det katastrof.

Ni glömde Madsen… inte för att jag tycker att han verkade ha några positiva sidor men han fick ju mycket uppmärksamhet från både media och andra. Se dokumentären om honom på SVT. Den spelades in tiden innan. Han står ju för fasiken och säger de sjukaste saker och ingen reagerar…

Ibland tror jag det där kan gå hand i hand. De är liksom inte nöjda med en medioker tillvaro utan tar gärna risker på olika sätt. Det gör dem kanske uppfinningsrika men kan också inverka på andra områden.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-06-23 kl. 22:04.
Citera
2023-06-23, 22:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det syns ju på bilder; Det är bara domerna i ändarna av skrovet som är av titan. Resten är kolfiber. Eller ja, var då.
Och enligt din skolning, var det ett klokt materialval?
Citera
Avstängd
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Vad tror ni? Tror ni deras hjärna han uppfatta vad som hände? Eller dör man på någon millisekund utan att känna/uppfatta något?
Nej. De hann inte uppfatta något av själva implosionen. De blev finmalen köttfärs på en nanosekund.

(Däremot kan de kanske anat att något var på väg att hända pga ljud i skrovet, sekunder innan det small.)
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Vad tror ni? Tror ni deras hjärna han uppfatta vad som hände? Eller dör man på någon millisekund utan att känna/uppfatta något?

Det är nog som när man blir sövd vid operation ,man slocknar bara men skillnaden med döden är ju att du vaknar inte upp mer .
Citera
2023-06-23, 22:02
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ni glömde Madsen… inte för att jag tycker att han verkade ha några positiva sidor men han fick ju mycket uppmärksamhet från både media och andra. Se dokumentären om honom på SVT. Den spelades in tiden innan. Han står ju för fasiken och säger de sjukaste saker och ingen reagerar…

Sant! Har sett den, ja han fick också hållas trots bättre vetande. Stackars kvinnliga journalisten fick betala priset… 😢
Senast redigerad av Tzatzikin 2023-06-23 kl. 22:04.
Citera
2023-06-23, 22:03
Avstängd
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och enligt din skolning, var det ett klokt materialval?
Nej. Det har jag redan skrivit.

Läs gärna trådarna du postar i.
Citera
2023-06-23, 22:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Det blir ingen implosion med rätt material. Han har gjort det till en tio gånger farligare verksamhet. Det finns faror men inte kopplat till farkosten om den är gjord av rätt material. Men stockton ville skriva om fysikböckerna.

Klart att en stålubåt också kan implodera, om den får något fel och blir okontrollerbar, och sjunker djupare än tryckskrovet är garanterat att hålla. Men som sagt: det "varnar" först - man hör knakningar i skrovet. Det går inte plötsligt och oväntat på en millisekund, som när tryckskrovet är helt oeftergivligt.
Citera
2023-06-23, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Då så... sluta gnälla över att jag inte dedikerat mitt liv åt tråden...
Citera
2023-06-23, 22:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Läs gärna trådarna du postar i.
Du har inte märkt att ni är postare med motsatta åsikter?
Citera
2023-06-23, 22:06
Avstängd
GustafBradsons avatar
Citat:
Då så... sluta gnälla över att jag inte dedikerat mitt liv åt tråden...
Ja men du borde ju kunna ha litet på fötterna när du börjar skriva och inte bara förutsätta att dina felaktiga föreställningar är korrekta . . . .
Citera
2023-06-23, 22:08
Avstängd
GustafBradsons avatar
Citat:
Du har inte märkt att ni är postare med motsatta åsikter?
Ja? Det är väl många som har "motsatta åsikter"?

Fakta är att bara en liten del av skrovet är av titan och resten av kolfiber.
Citera
2023-06-23, 22:08
Medlem
Massonites avatar
Jag skulle vilja se planeringen
Av att bygga Titan - ser man på (nitarna) på sidan , så ser dessa ut att vara gjorda utan varken vetskap eller vett.
Ett visst mellanrum som varierar .. eller saknas.

Scary !!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback