2023-06-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Han sa ju att hjärnan inte gör det utan snarare resten av kroppen.
Så du tror då inte att hela kroppen imploderar och blir moss då när uåten imploderar?
Du tror hjärnan överlever då och kan tänka lite till?
Citera
2023-06-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Vet inte om detta har diskuterats men farkosten hade sju system för att få upp den till ytan, varav ett automatiserat som efter en viss tid aktiveras och därmed får upp ubåten till ytan.

Varför fungerade inte dessa system?
Därför att de splittrades på en nanosekund. Läs gärna tråden.
Citera
2023-06-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson

Exxakt! Det blir moss av dem då ubåten IMPLODERAR
Citera
2023-06-23, 20:39
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson

Men hade det inte knackats ett tag genom ubåtens väggar? Som om man inte kunde få upp ubåten utan knackade på hjälp. Pratade man inte om det?
Citera
2023-06-23, 20:41
Medlem
Jag förstår helt och fullt att man ger sig ut på en sån här resa. Samma som att åka luftballong upp i rymden som det finns långt gångna planer på. Är man svinrik, har gjort allt annat så varför inte.

Tror de flesta räknar med att det var ett seriöst bolag som har en seriös verksamhet. Lite som att dra på semester med apollo. Man litar liksom på att deras hotell inte har legionella i duschvattnet. Men lik förbannat händer det.

Sen är man självklart medveten om den ökade risken men varför blir inte folk galna på dom som hoppar fallskärm? Eller åka glidflygare bakom en motorbåt på ibiza, även där räknar du ju med att skärmen och selen är i gott skick och lämpade för ändamålet. Bolaget har absolut tagit genvägar men tycker inte man ska lägga så mycket skuld på de som åkte med. Någon snackar om att man borde hyrt in en expert för att göra en riskbedömning? Jesus fuck man, hade man gjort en bakgrundscheck på killen som fyller dina dykflaskor också när du åkt ut på dyksafari?
Citera
2023-06-23, 20:42
Medlem
Citat:
Men hade det inte knackats ett tag genom ubåtens väggar? Som om man inte kunde få upp ubåten utan knackade på hjälp. Pratade man inte om det?
Det var blårök. De dog någon timma in på resan. På en nanosekund.
Citera
2023-06-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
Ja, precis. Det här materialet reagerar mer som glas än som metall, när det imploderar. Det blir en massa splitter som skär sönder kropparna.
Citera
2023-06-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken

Lungorna spräng direkt !
Citera
2023-06-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Jag förstår helt och fullt att man ger sig ut på en sån här resa. Samma som att åka luftballong upp i rymden som det finns långt gångna planer på. Är man svinrik, har gjort allt annat så varför inte.

Tror de flesta räknar med att det var ett seriöst bolag som har en seriös verksamhet. Lite som att dra på semester med apollo. Man litar liksom på att deras hotell inte har legionella i duschvattnet. Men lik förbannat händer det.

Sen är man självklart medveten om den ökade risken men varför blir inte folk galna på dom som hoppar fallskärm? Eller åka glidflygare bakom en motorbåt på ibiza, även där räknar du ju med att skärmen och selen är i gott skick och lämpade för ändamålet. Bolaget har absolut tagit genvägar men tycker inte man ska lägga så mycket skuld på de som åkte med. Någon snackar om att man borde hyrt in en expert för att göra en riskbedömning? Jesus fuck man, hade man gjort en bakgrundscheck på killen som fyller dina dykflaskor också när du åkt ut på dyksafari?

Jag vet inte hur jävla korkad du är, men om jag hoppar fallskärm ser jag först till att lära mig hur jag packar skärmen själv, sen hoppar jag.

Om jag dyker så ser jag till att lära mig kontrollera trycket i tanken innan jag dyker.

Etc.
Citera
2023-06-23, 20:49
Avslutad
Citat:
Ingen vet var knackningarna kom från. Ingen vet om de ens var knackningar. Släpp spåret, när knackningsstoryn kom ut trängdes Bidennyheterna undan från löpsedlarna. Mission accomplished.
Senast redigerad av Gopnikk 2023-06-23 kl. 21:07.
Citera
2023-06-23, 20:50
Medlem
SirAssMonkeys avatar
Citat:
Vet inte om detta har diskuterats men farkosten hade sju system för att få upp den till ytan, varav ett automatiserat som efter en viss tid aktiveras och därmed får upp ubåten till ytan.

Varför fungerade inte dessa system?

Det var nog inget fel på systemen i sig, men när ubåten väl imploderat och förvandlats till en sjunkande skrothög så finns det inte så mycket som kommer fungera som det är tänkt..
Citera
2023-06-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxwex
Jag vet inte hur jävla korkad du är, men om jag hoppar fallskärm ser jag först till att lära mig hur jag packar skärmen själv, sen hoppar jag.

Om jag dyker så ser jag till att lära mig kontrollera trycket i tanken innan jag dyker.

Etc.

Jo då men hur vet du att luften är okej i flaskan och att ingen haft en bil på tomgång i närheten av färskluftinsuget? Hur vet du att tyget på fallskärmen inte är skadade genom tex kemikalier? Inte så att du äger din första dkärm utan det hyr du. Min poäng är, du vet inte och du har ingen rimlig möjlighet att kontrollera. Varje år händer den typen av olyckor.

Tillslut måste du bara lite på producenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in