2023-06-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Men det är ju i mångt och mycket sant. Vi förutsätts att gilla läget och se Sverige förvandlas till ett mellanösternland. Undanträngning och annat som gör att man i allt högre grad känner sig som en främling i sitt eget land.

Jag arbetar och betalar skatt men vill att skattemedlen går till mina egna landsmän och inte till välfärdsmigranterna.

Exakt.
Citera
2023-06-23, 12:16
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Länk till FOI och rapporten att ladda ner.
Skriven av tre (unga?) kvinnor, S*rnecki, L*ofas och J*rlsbo, *=a, i, a.
https://www.foi.se/rapporter/rapportsammanfattning.html?reportNo=FOI-R--5473--SE
Tre vanliga skitkastare med andra ord. Hela rapporten går på samma sak som jag hört i hela mitt liv. Svenska, vita, kristna män är farliga. De roten till allt ont. De är juden.
Citera
2023-06-23, 12:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Men det är ju i mångt och mycket sant. Vi förutsätts att gilla läget och se Sverige förvandlas till ett mellanösternland. Undanträngning och annat som gör att man i allt högre grad känner sig som en främling i sitt eget land.

Jag arbetar och betalar skatt men vill att skattemedlen går till mina egna landsmän och inte till välfärdsmigranterna.
Exakt!
Citera
2023-06-23, 12:30
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Åtala vad? Det här har pågått i decennier, skolsystemet har indoktriniserats, m.m.

Sverige är ett testland. Smart gjort. Jag gillar det inte eftersom det drabbar mig. Men det är smart gjort.

Ja dom har hittat det perfekta sättet att polarisera oss 50/50, så ingen någonsin behöver ta ansvar för något. Smart, absolut. Men trist.
Citera
2023-06-23, 12:31
Medlem
happilappis avatar
Härlig gaslighting
Citera
2023-06-23, 12:39
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Svenskar måste tyvärr inse att det Sverige som en gång fanns, finns inte mer, ty det är redan försent. Det landet som en gång fanns, som var framgångsrikt, rikt, välmående, solidariskt och etniskt homogent är ett minne blott. Det landet går inte att återskapa utan EXTREMA åtgärder som troligtvis skulle leda till inbördeskrig, terror, förföljelse, och eventuellt folkmord. Det är ett alldeles för högt pris att betala, alldeles för radikalt när Sverige fortfarande - trots allt - är ett land som går bra att leva i.

Vi kommer bli nödgade att skärpa lagarna och dra ned på invandringen drastiskt för att undvika en total kollaps. Men göra det nu så finns det fortfarande hopp om att landet vi lever i fortsatt ska vara välmående, om än ej etniskt homogent.

Det är nu vi skapar framtiden för kommande generationer, låt oss inte vara naiva, dumdristiga, blåögda och syltryggade.
Vi ordnar det här, men det måste fan ta mig finnas en vilja. Låter som en klyscha men svenskar vakna upp ur dvalan, se vart åt det barkar.
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2023-06-23 kl. 12:44.
Citera
2023-06-23, 12:42
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Svenskar måste tyvärr inse att det Sverige som en gång fanns, finns inte mer, ty det är redan försent. Det landet som en gång fanns, som var framgångsrikt, rikt, välmående, solidariskt och etniskt homogent är ett minne blott. Det landet går inte att återskapa utan EXTREMA åtgärder som troligtvis skulle leda till inbördeskrig, terror, förföljelse, och eventuellt folkmord. Det är ett alldeles för högt pris att betala, alldeles för radikalt när Sverige fortfarande - trots allt - är ett land som går bra att leva i.

Vi kommer bli nödgade att skärpa lagarna och dra ned på invandringen drastiskt för att undvika en total kollaps. Men göra det nu så finns det fortfarande hopp om att landet vi lever i fortsatt ska vara välmående, om än ej etniskt homogent.

Det är nu vi skapar framtiden för kommande generationer, låt oss inte vara naiva, dumdristiga, blåögda och syltryggade.
Vi ordnar det här, men det måste fan ta mig finnas en vilja. Låter som en klyscha men svenskar vakna upp ur dvalan, se åt vart det barkar.

Även om jag håller med dig i stort ska vi inte bli för romantiska. I det gamla Sverige såldes fattiga barn på auktion till lägsta budgivare, arbetarklassen utnyttjades rätt brutalt, och vi tjänar fortfarande en stor del av våra pengar på krig och elände.
Citera
2023-06-23, 12:51
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Även om jag håller med dig i stort ska vi inte bli för romantiska. I det gamla Sverige såldes fattiga barn på auktion till lägsta budgivare, arbetarklassen utnyttjades rätt brutalt, och vi tjänar fortfarande en stor del av våra pengar på krig och elände.
Absolut, staten hycklar - men jämför nu gärna med Finland (världens lyckligaste land).
Citera
2023-06-23, 12:56
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Jo visst! det beror på hur långt bak i tiden du väljer att se.

Det fanns en tid när varenda by i Sverige var tömd på män i vapenför ålder för de hade tvångsrekryterats till kronans armé, för att dö på slagfält i Ryssland, Europa och på svensk mark. Men hela historien är ju den som fört oss dit vi är idag.
Det fanns en tid när svenska bönder massutvandrade till Amerika i hopp om att få ett drägligt liv, det var svält i vårt land, sverige var under en tid Europas fattigaste land där folk kokade sina skinnbälten och drack saften i hopp om att få i sig enstaka kalorier, folk dog som flugor.

Att tjäna som dräng hos en storbonde var inte fett, du fick jobba och slita från ottan (tidig morgon) till solen gick ned, den ända lön du fick var mat (sill och mögligt bröd) samt husrum (ett skjul belamrat med vägglöss) drängen fick ta ut halva sin lön i brännvin för att ens stå ut och kunna sova om kvällen.

Visst var det värre förr men det var de här människornas mödosamma strävan som byggde landet. Nu pissar man på deras gravar. ”Det finns inget svenskt”
Man levde för gud och fosterlandet. Gud och kungen ära! Man nöjde sig med det lilla. Därför som svensken än idag är en lydig undersåte som inte sticker upp, nöjer sig med det lilla och skryter och skrävlar inte.
Citera
2023-06-23, 12:58
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:

Vi ordnar det här, men det måste fan ta mig finnas en vilja. Låter som en klyscha men svenskar vakna upp ur dvalan, se vart åt det barkar.
Osammanhängande inlägg och en konstig låsning vid revolutionär politik. Folkutbytet skedde inte över en natt och uppbyggandet av ett svenskt Sverige behöver inte göra det heller. Det som behövs är svenskt självförtroende och ledarskap, inte någon nipprig fantasi om ett uppvaknande.

Vi ordnar det här genom att bli oss själva igen. På så vis kan vi enkelt se att den liberala oligarki vi lever under saknar legitimitet och långsiktigt skapa ett svenskt Sverige för svenskar. Det får ta så många generationer det tar.

Den här kortsiktiga synen på politik där förändring ska ske genom ett uppvaknande är en del av problemet. Det innebär ett närsynt fokus på de mest aktuella frågorna och totalt oförstående för allt som sker längre fram än en till två generationer. Om man i stället har ett ordentligt flergenerationsperspektiv går det t.ex. inte att motivera folkutbyte med att vi behöver kvalificerad arbetskraft eller måste rädda pensionerna. Även om sådant faktiskt fungerade skulle det bara hjälpa de närmaste generationerna, därefter vållar det enbart problem. Utan den individualistiska människosyn som leder till fantasin om uppvaknande blir det t.ex. en självklarhet att de som lobbar för invandring bör dömas som brottslingar.
Senast redigerad av Nix-registret 2023-06-23 kl. 13:03.
Citera
2023-06-23, 13:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Länk till FOI och rapporten att ladda ner.
Skriven av tre (unga?) kvinnor, S*rnecki, L*ofas och J*rlsbo, *=a, i, a.
https://www.foi.se/rapporter/rapportsammanfattning.html?reportNo=FOI-R--5473--SE

Självklart är det någon som tillhör klanen Sarnecki, vilket säger det mesta.
Citera
2023-06-23, 13:01
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Jo visst! det beror på hur långt bak i tiden du väljer att se.

Det fanns en tid när varenda by i Sverige var tömd på män i vapenför ålder för de hade tvångsrekryterats till kronans armé, för att dö på slagfält i Ryssland, Europa och på svensk mark. Men hela historien är ju den som fört oss dit vi är idag.
Det fanns en tid när svenska bönder massutvandrade till Amerika i hopp om att få ett drägligt liv, det var svält i vårt land, sverige var under en tid Europas fattigaste land där folk kokade sina skinnbälten och drack saften i hopp om att få i sig enstaka kalorier, folk dog som flugor.

Att tjäna som dräng hos en storbonde var inte fett, du fick jobba och slita från ottan (tidig morgon) till solen gick ned, den ända lön du fick var mat (sill och mögligt bröd) samt husrum (ett skjul belamrat med vägglöss) drängen fick ta ut halva sin lön i brännvin för att ens stå ut och kunna sova om kvällen.

Visst var det värre förr men det var de här människornas mödosamma strävan som byggde landet. Nu pissar man på deras gravar. ”Det finns inget svenskt”
Man levde för gud och fosterlandet. Gud och kungen ära! Man nöjde sig med det lilla. Därför som svensken än idag är en lydig undersåte som inte sticker upp, nöjer sig med det lilla och skryter och skrävlar inte.

Håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in