2023-06-23, 11:41
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Skall du tala om skitsnack? Du är ju en skitkastare av rang. Kanske hade du passat på säpo.

Demokrati, kanske. Hjärntvättad befolkning, japp. Från morgon till kväll så har ju din gäng kört era eviga mantran. Så länge så att man själv kommer på sig att nästan känna avsaknad i reklamen när det är det eviga vit kvinna och svart man grejen.

Vi är trötta på ert skitkastande. Kasta skit på någon annan istället. Kanske på judar? Eller homosexuella?
En sak är säker, hade du levt under hitlertiden i tyskland, så hade du varit på SS garanterat. Högt upp.
Varför ska det alltid bli såhär? Munhuggande syrfrätande ord mot politiska motståndare. Jag vill sticka ut hakan och säga att vi borde alla vara överens om att Sverige är i fel utveckling. Vi måste se våra likheter mer än våra olikheter. Att ha 9 olika partier ish som bara snackar strunt och skyller på varandra funkar i högkonjunktur, dock inte i låg konjunktur. Inställningen måste skärpas. Man måste känna stolthet för Sverige och vilja att det ska bli tryggare och bättre. Vi var en gång en förebild för vad ett litet land kan uppnå, vi måste vilja sträva tillbaka dit. Ingeting är omöjligt men käbbel löser inga problem. Glad midsommar 🇸🇪
Citera
2023-06-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Läget är allvarligt nu. I nätforum sprids vad som sägs vara antistatlig propaganda som kan leda till våld i två vågor

Hur kan jag som upplyst medborgare skydda mig mot att luras av dessa skrönor och att dras med i dessa två vågor? Hur kan det ha gått så långt att folk verkligen misstänker att vårt folk är döende, kuvat och samhället i totalt förfall?

https://www.dn.se/sverige/valdsdad-kopplas-till-antistatlig-extremism/

Känns rätt bra.

All truth passes through three stages.

1. First, it is ridiculed.
2. Second, it is violently opposed.
3. Third, it is accepted as being self-evident.

Svensken har flyttat sig från steg ett till steg två.
Citera
2023-06-23, 11:45
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Av den orsaken att det finns inga brott att åtala.
Att hysa dessa åsikter är inget brott även om statsmakten försöker insinuera det.
Vi väntar bara på tillägget till Brottsbalken. Ett eget kapitel gällande Åsiktsbrott med gummiparagrafer och straff som får HMF att se ut som rena lekskolan.

Att medge blotta tanken att Svenskar kanske inte har det så lätt eller tom. kanske är en aning diskriminerade ger högre straff än allt annat.
Citera
2023-06-23, 11:46
Medlem
HipToBeSquares avatar
Idag om politiker, MSM eller SÄPO påstår att något är en konspirationsteori kan man i stort anta att konspirationsteorin är sann.

För övrigt är det bara att gå ut utanför dörren idag för att vittna om den medvetna agendan om att förstöra landet.
Citera
2023-06-23, 11:51
Medlem
aaerligs avatar
Det är alltså extremism om man anser att invandringen och integrationen inte fungerar. Att se att svensk kultur och värderingar försvinner till förmån för arabiska. Nja, SÄPO. Det är möjligt att Ryssland och andra aktörer försöker blåsa upp situationen genom propaganda. Det betyder inte att grundproblemet inte finns och att man inte genuint kan ha dessa åsikter utan att vara rysstroll.
Citera
2023-06-23, 11:58
Medlem
Jaså, är det propaganda att polisen grundlagsvidrigt inskränker demonstrationsrätten för att blidka islamistiska fundamentalister (paludan). Är det propaganda att svenskar föder för lite barn för att upprätthålla befolkningen och andelen MENAiter ökar explosionsartat? Är det propaganda att BRÅ kommit fram till att socioekonomi är en obetydlig faktor i den extrema brottslighet som är importerad och helt ny för Sverige? Är det propaganda att folk skjuts/knivas på våra gator varannan dag och att brottsligheten "kryper ner" i åldrarna? Är det propaganda att våra ungdomar utan rika föräldrar inte har råd att köpa sig ett eget boende längre medan MENAiter lyfter bidrag som liknar en normal månadslön?

Vi kuvas definitivt i vårt eget land av politiker och indoktrinerade svenskar. Invällarna är bara ett symtom på svagt ledarskap från sossar och moderater. Jag röstar SD och står för alla dessa saker men skulle aldrig i enlighet med 99% av svenskarna begå terrorbrott eller gå ut på gatan och skada andra. Jag pissar också på Ryssland och ger mitt stöd åt Ukraina och deras suvränitet.

Jävla mupperi från SÄPOs sida. De kan inte ens (offentligt) se svenska säkerhetshot innan andra länders säkerhetstjänster gör det. Om dessa människor verkligen existerar är de en liten obetydlig minoritet i jämförelse med Islamisterna som redan för nått decennie sen återfanns i riksdagen.
Citera
2023-06-23, 12:01
Medlem
Blondinss avatar
Att Säpo varnar visar att det stämmer. Alla vet att Sverige är kört om vi inte kastar ut alla negrer och araber.
Citera
2023-06-23, 12:04
Medlem
Uncorruptables avatar
SÄPO - En kundorienterad organisation - Kunden främst! Så blir ju frågan .. vem är SÄPOs kund? Just det fundera på det ... länge och väl.
Citera
2023-06-23, 12:04
Medlem
Gusselbys avatar
Länk till FOI och rapporten att ladda ner.
Skriven av tre (unga?) kvinnor, S*rnecki, L*ofas och J*rlsbo, *=a, i, a.
https://www.foi.se/rapporter/rapportsammanfattning.html?reportNo=FOI-R--5473--SE
Citera
2023-06-23, 12:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonikeizien
Men varför är staten och Säpo en fitta då? Om brott begås så är det ju bara att åtala. Vad är problemet?
Kanske är det staten och försvaret som ska hålla truten och inte tvärtom.
Åtala vad? Det här har pågått i decennier, skolsystemet har indoktriniserats, m.m.

Sverige är ett testland. Smart gjort. Jag gillar det inte eftersom det drabbar mig. Men det är smart gjort.
Citera
2023-06-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Vem tycker att "me-too-kvinnor borde straffas"? Den åsikten har jag aldrig hört. Är det dom kvinnor som anklagar oskyldiga män?

Eller varifrån har SÄPO fått detta?

De har nog hittat något Incel-forum någonstans och fått för sig att dessa åsikter är vanliga. Om det är män, eller andra kvinnor, som är arga på alla de kvinnor som passade på att flytta fram den egna positionen genom att göra falska-metoo grejer, det var som sagt en del oskyldiga män där också i smeten och några tog väl livet av sig. De kvinnor som kom på med att ljuga fick inte heller egentligen något större straff att tala om. Är det dem man är förbannad på? Nästa fråga är väl vilka som är "me-too-kvinnorna"? För i någon mening var det mest en samling med mer eller mindre kändisar som gick ut och berättade om hur de hade blivit utsatta här och var, vanligen för årtionden sedan. Så vilka är de som skall straffas? Allt är väldigt oklart.

(edit) Det där om att me-too-kvinnorna skall straffas verkar komma från Twitter, referenserna finns på sidan 140 i rapporten. Vet inte om det går att säga så mycket mer om det hela, någon skrev något på twitter och därmed är det väl närmast en uppblåst icke-sak som har överdrivits.

De har onekligen valt ut sina ämnen och grupper som de studerar för att komma fram till sina slutsatser.

Samhällskollaps fantasin vet jag inte riktigt heller vad de fått ifrån för den verkar mer eller mindre vara ett fakta, i annat fall får de väl fråga vad SVT, DN etc publicerar och vart de får sin "sverigebild" ifrån. För det är knappast någon snygg bild av verkligheten de beskriver, eller har gjort de senaste åren.

I någon mening brukar deras analysförmåga vara lite bättre än så här.
Senast redigerad av 101000111 2023-06-23 kl. 12:33.
Citera
2023-06-23, 12:12
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Varför ska det alltid bli såhär? Munhuggande syrfrätande ord mot politiska motståndare. Jag vill sticka ut hakan och säga att vi borde alla vara överens om att Sverige är i fel utveckling. Vi måste se våra likheter mer än våra olikheter. Att ha 9 olika partier ish som bara snackar strunt och skyller på varandra funkar i högkonjunktur, dock inte i låg konjunktur. Inställningen måste skärpas. Man måste känna stolthet för Sverige och vilja att det ska bli tryggare och bättre. Vi var en gång en förebild för vad ett litet land kan uppnå, vi måste vilja sträva tillbaka dit. Ingeting är omöjligt men käbbel löser inga problem. Glad midsommar 🇸🇪
Glad midsommar på dig med.

Problemet är ju att jag tar inte mer skit. Det räcker nu. Så när vänsterpacket, skall börja med sitt vanliga skitkastande, så fräser jag ifrån. Det får du leva med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in