2023-06-22, 18:32
Medlem
Komplottists avatar
Läget är allvarligt nu. I nätforum sprids vad som sägs vara antistatlig propaganda som kan leda till våld i två vågor

Hur kan jag som upplyst medborgare skydda mig mot att luras av dessa skrönor och att dras med i dessa två vågor? Hur kan det ha gått så långt att folk verkligen misstänker att vårt folk är döende, kuvat och samhället i totalt förfall?

https://www.dn.se/sverige/valdsdad-kopplas-till-antistatlig-extremism/

Citat:
Våldsdåd kopplas till "antistatlig" extremism

Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) som beställts av Säpo.

den politiska och ekonomiska eliten är skyldig till samhällets ”totala förfall”,

Några centrala teman i propagandan är enligt rapporten att ”det europeiska folket är döende”, att ”me-too-kvinnor borde straffas”, att familjen är under attack och att svenskar ”trycks undan och kuvas” i sitt eget land.

Säpo varnar för att fler riskerar att radikaliseras

Säpo talar om det som två vågor – en bakre våg som är fylld av extremism, och en främre våg som är den våldsbejakande extremismen.
Citera
2023-06-22, 18:43
Avslutad
Men varför är staten och Säpo en fitta då? Om brott begås så är det ju bara att åtala. Vad är problemet?
Kanske är det staten och försvaret som ska hålla truten och inte tvärtom.
Citera
2023-06-22, 18:45
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
att svenskar ”trycks undan och kuvas” i sitt eget land.

På 70-talet bodde det nästan enbart svenskar i storstädernas förorter.
Idag 50 år senare är svenskar en försvinnande liten minoritet i dessa områden.
Citera
2023-06-22, 18:48
Avslutad
Ifrågasättande av sittande politisk ledning utforskas och bejakas i ett välmående land men fruktas och kvävs i ett mindre välmående land. Går det för långt och dras till sin spets riskerar vi att hamna i en revolution förr eller senare. Antingen av svenskar som tröttnat på allt dravel (ett mindre troligt scenario) eller av religiöst styrda grupperingar som ser det som fullt normalt att infiltrera ett land och dess politiska ledning för att införa styre efter egen smak. Hamtramck i Michigan är ett aktuellt exempel där förbud mot Prideflaggor (som man kan tycka vad man vill om) samt tillåten religiös slakt i hemmen vittnar om vartåt det är på väg. Det senare är et långt troligare scenario då intressegrupperna både hyllas och finansieras med statliga medel, allt i öppenhetens och toleransens namn. Vi går emot ett samhälle som alltmer vill tysta de kritiska rösterna och begränsa yttrandefriheten. Längs med den vägen kommer vi sålla oss till en mindre smickrande grupp nationer.

Något att fundera på.
Citera
2023-06-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Läget är allvarligt nu. I nätforum sprids vad som sägs vara antistatlig propaganda som kan leda till våld i två vågor

Hur kan jag som upplyst medborgare skydda mig mot att luras av dessa skrönor och att dras med i dessa två vågor? Hur kan det ha gått så långt att folk verkligen misstänker att vårt folk är döende, kuvat och samhället i totalt förfall?

https://www.dn.se/sverige/valdsdad-kopplas-till-antistatlig-extremism/

Men det är ju i mångt och mycket sant. Vi förutsätts att gilla läget och se Sverige förvandlas till ett mellanösternland. Undanträngning och annat som gör att man i allt högre grad känner sig som en främling i sitt eget land.

Jag arbetar och betalar skatt men vill att skattemedlen går till mina egna landsmän och inte till välfärdsmigranterna.
Citera
2023-06-22, 18:54
Medlem
Tuors avatar
Klart att globalistjudemaffians lakejer, SÄPO, varnar om detta.

De är politiskt styrda.

Denna SÄPO-varning är ett tecken på att vi är inne på rätt väg
Citera
2023-06-22, 18:54
Avslutad
Det är pro-ryska påverkansoperationer. Inte svårare än så, det är ett simpelt sätt att påverka naiva människor på det här sättet. Ryssarna har gjort det här i årtionden nu så inget nytt.
Citera
2023-06-22, 18:56
Medlem
EnCartes avatar
Har de då tänkt använda Säpo mot de som anser det och kuva dem, tänker jag.
Citera
2023-06-22, 18:57
Medlem
Komplottists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Men det är ju i mångt och mycket sant. Vi förutsätts att gilla läget och se Sverige förvandlas till ett mellanösternland. Undanträngning och annat som gör att man i allt högre grad känner sig som en främling i sitt eget land.

Jag arbetar och betalar skatt men vill att skattemedlen går till mina egna landsmän och inte till välfärdsmigranterna.
Men FOI-rapporten bevisar ju att det är propaganda?
Citera
2023-06-22, 19:01
Medlem
DerRoteBarons avatar
Någonting måste göras åt dessa rysstroll! Sverige har ju aldrig varit bättre än det är! Vill ni verkligen tillbaka till det helvete som var Sverige innan år 2000? Det var så illa att till och med Ryssland är ett paradis i jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Men FOI-rapporten bevisar ju att det är propaganda?
Propaganda betyder inte att någonting är falskt - även om det kan vara det - och det behöver för den delen inte vara illasinnat heller. Propaganda är någonting betydligt bredare än vad folk i gemen förstår det som. Förenklat kan propaganda beskrivas som ett meddelande vars syfte är att påverka mottagaren.
Senast redigerad av DerRoteBaron 2023-06-22 kl. 19:04.
Citera
2023-06-22, 19:10
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är pro-ryska påverkansoperationer. Inte svårare än så, det är ett simpelt sätt att påverka naiva människor på det här sättet. Ryssarna har gjort det här i årtionden nu så inget nytt.

Du glömde ”och den svenska vänstern ”
Citera
2023-06-22, 19:15
Medlem
Komplottists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Propaganda betyder inte att någonting är falskt - även om det kan vara det - och det behöver för den delen inte vara illasinnat heller. Propaganda är någonting betydligt bredare än vad folk i gemen förstår det som. Förenklat kan propaganda beskrivas som ett meddelande vars syfte är att påverka mottagaren.
Det blir allt svårare att skilja agnarna från vetet

Det känns ibland som om jag är utsatt för en komplett komplott från alla håll och kanter

Hoppas att FOI med hjälp av AI fortsätter att upplysa oss i ett numera nästan oöverskådligt informationsflöde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in