2023-06-23, 10:13
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Exakt!

Det finns ju en hel del foliehattar i Sverige som är extremt lättlurade och köper sån här skit.

Handlar oftast om misslyckade individer som vill hitta andra att skylla sina egna misslyckanden på.

Vi har ju sett dessa hjon i vaccin och Rysslandstrådarna.

Bra att Säpo nu börjar kolla in dessa luftskallar!
Är det inte bättre att de kollar in andra luftskallar?
(FB) Blattarna är rökta

Typ någon har snackat med någon därför skall alla kriminella sitta inne. Hur gick det med den saken kan man undra?

Nix, du känns som en fjolla som följer strömmen. Och för mig är det lika tråkigt att leva i ryssland som att leva i diverse arabland, min analys, som du kan få helt gratis, är att araberna hinner före ryssarna.

Att de som sitter på en fin tjänstemansplats och lapar skattepengar som bor som strandhäll, alltså kritvitt kan rapa upp en rapport som denna förvånar inte. Att de inte bryr sig det är ju klart. De har ju time of their life.

Vi skall alla dö en dag. Men Gud vad jag skulle känt mig som en loser om jag hade varit den som slog ner på mina egna minsta. Fast vissa har väl inte känt efter någon gång.
Citera
2023-06-23, 10:15
Medlem
akutaccents avatar
Propaganda? Det är ju sant.
Citera
2023-06-23, 10:26
Medlem
Man ska inte lita på vad staten eller SÄPO säger. Vi har sett i USA hur FBI politiserats och hur korrupta Demokraterna är och gått så långt att de griper meningsmotståndare. Utvecklingen i västvärlden går åt helt fel håll, med censur, politiska påtryckningar, och övervakning av konton på sociala medier. Även Flashback verkar vara utsatt för detta, då jag märker en riktning som allt mer liknar globalisternas agenda (censur av vaccinkritik och censur av röster kritiska mot Ukraina).

Alla västregimer slickar USA röv och är slavar under dollarn. Judarna får som dom vill.
Citera
2023-06-23, 10:34
Medlem
Stakeholders avatar
Står det inget om SÄPO i Tidö-avtalet? Det är ju en politisk organisation som varnat för nazister i årtionden, ungefär som att det fortfarande är 1940.

Och inte vågat prata klartext om något av de andra stora hoten mot landet.
Citera
2023-06-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Exakt.

Det är inte invandrarnas fel, det är politikernas och den ekonomiska elitens fel hur saker är anser jag.
Du är enligt rapporten en extremist och kommer snart bli våldsbejakande.
Du är inte ensam. Åsa Linderborg hetsar mot den politiska eliten i sin ledare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gEKolJ/det-skjuts-som-fan-da-skyller-partiledarna-pa-varandra
Citat:
Hur skulle det vara med lite uppriktig självkritik?
Citat:
Det skjuts som fan i Sverige.

Vi är mer splittrade än nånsin socialt, ekonomiskt och kulturellt.

På ett eller annat sätt bär alla ett ansvar, och ändå skyller man på varandra.

Hur skulle det vara om partiledarna i nästa debatt tvingades till lite uppriktig självkritik?

Du kommer dela rum med Åsa på omskolningsläger.
Citera
2023-06-23, 10:39
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Menar Säpo att svenskar har ett eget land? Och att svenskar finns som folkgrupp? Låter som att Säpo har blivit högerextrema.
Citera
2023-06-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är pro-ryska påverkansoperationer. Inte svårare än så, det är ett simpelt sätt att påverka naiva människor på det här sättet. Ryssarna har gjort det här i årtionden nu så inget nytt.
Men nu behöver de inte hitta på något bara tydliggöra tillståndet i landet. Något som inte minst just DN motsätter sig.
Citera
2023-06-23, 10:49
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
På 70-talet bodde det nästan enbart svenskar i storstädernas förorter.
Idag 50 år senare är svenskar en försvinnande liten minoritet i dessa områden.
Jag bodde på 80-talet i ett av dessa områden där invandrare dök upp kring, gick en skola där kanske 10% var utomeuropeer.

Gick förbi skolan för några månader sedan, såg en klass, och det var 2 svenskar på 30 pers. Det var lärarna. Resten var araber och somalier.

När jag var ung, så bodde det 8 miljoner i Sverige. Nästan alla var svenskar eller nordiska. Jag skulle tro, att om vi tog antalet etniska nordiska nu, så kanske vi kommer upp i 6 miljoner. Detta på 45 år. Om 100 år så är Sverige ett arabland. Kanske styrt av Kina.

Citat:
Några centrala teman i propagandan är enligt rapporten att ”det europeiska folket är döende”, att ”me-too-kvinnor borde straffas”, att familjen är under attack och att svenskar ”trycks undan och kuvas” i sitt eget land

Det hade varit kul att få höra vad Fredrik Hallström skulle säga kring min observation kring min gamla skola och om han kanske kunde ge oss på Flashback, rätt terminologi för den. Bortträngning är ju terrorist ord, så kanske förgyllning?

Och nej Fredrik. Vi kommer inte bomba/spränga/skjuta, det är din förgyllning som gör det. Vi andra går bara till jobbet, så du kan sitta där och spy galla över oss. Och du kan få en termologi till. Och det är skitkastare. Alltså den gäng som förföljt mig och min släkt under hela min livstid. Och jagat oss med åsikter om att vi är kassa, vi skall ge bort alla våra pengar, vi skall inte skaffa barn, vi förtjänar inte att leva, tänk på barnen i valfritt land. Och det är alltid vårt fel.

Trycks vi undan från en skola, så är vi terrorister för att vi säger det. Köper en svensk knark av en arab så är det svenskens fel att det sker knarkhandel. Slår en svensk en invandrare, är han nazist, men slår en invandare en svensk så är det inte så farligt och rasist kan han inte vara. För hatbrott mot vita finns inte.

Rannsaka er själva lite.
Citera
2023-06-23, 10:51
Avslutad
Man ska acceptera sin egen verklighet, den personliga utvecklingen är viktigt för högre medvetande.

Man väljer själv genom att antingen följa den gamla verkligheten som är byggd på illusion och lögner eller följa den nya vilket kommer dominera mer och mer ju närmare vi är till fullgjort skifte.

Media, politik och övriga yttre påverkningar är det bara att lämna. Media och politik har en ”sjukdom” ser man den inte kommer man följa den in i döden.

Byt verklighet bara och resten kommer ej existera längre. Politik, media etc allt är en bluff bara och ej verklighet.

Angående Säpo så är det en korrupt organisation som är länkad till alla underrättelsetjänster i världen, dom är alla samma, kriminella korrupta organisationer som arbetar emot folket.

Så vad som är sant och falskt, verklighet och inte kommer bli väldigt viktigt. Använd intuition och discernment för allt annat är påverkningar och distraktioner.

Det finns många som inte vill lämna den gamla verkligheten och håller sig kvar, dessa kommer att lära sig ju närmare vi kommer.

Critical mass är redan nådd, det betyder att vi är tillräckligt många som förstår vad verkligheten är och har lättare för att sortera vad som är sant och inte. Kollektivt medvetande kommer sen att förändra verkligheten till det bättre. Vi kommer slippa all korruption nästan och världen kommer att bli bättre.

Alla kommer att få välja, även dom rikaste av alla. Vi är sammankopplade med den kabal som vill oss ont. Dom har redan förlorat men är envisa och försöker förstöra så mycket som möjligt för mänskligheten.

Ljus i sin karaktär interagerar med ljus.
Citera
2023-06-23, 10:57
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Står det inget om SÄPO i Tidö-avtalet? Det är ju en politisk organisation som varnat för nazister i årtionden, ungefär som att det fortfarande är 1940.

Och inte vågat prata klartext om något av de andra stora hoten mot landet.
Infiltrerade av ryssen under 10 års tid. Andra länder varnar om terrorbrotts läge i landet före SÄPO. Rikspolischefen är "bra" reklam för SÄPO(Haha). Akilov gled mellan papprena. Tydligen måste man använda miljoner i skattemedel och landa med insats helikopter för att gripa ett gammalt par för att någon analytiker inte kan mäta. Sitter massa kostymer i en lokal och leker tysta leken. Dom är propageranade fjantar och är ett stort skämt för vårt land. Dom skulle kunna hjälpa till med mkt gällande dagens kriminella läge men nej det ska skyllas på lagstiftningen, varför har vi då ens säpo?
Dom sköter inte ens livvaktskyddet utan det gör Polisen. SÄPO är endast ett politisk verktyg. Det känns ibland som alla riktiga ledande politiker är döda. Som om myndigheterna inte har en chef utan har blivit ett pyramid spel där den falskaste ja sägaren får ta ut en lön som är ibland 10 ggr storleken av andra mer utbildade i samma myndighet. Det är en fars vad Sveriges inrikes politik har handlat om och hur utvecklingen i samhället har degraderats, hur utanförskapet och fattigdom blivit vardagsmat, hur ekonomer nu påstår att vi kommer bli nya Bulgarien om vi inte byter till EURO. Som någon skrev före mig så handlar allt om att suga av USA. Ynkryggar leder detta land. Falska backstabbers som alltid har en ursäkt för att fortsätta med sitt sätt. Jag är less. Men var inte oroliga gott folk, jag ska inte spränga något, vilken befängd tanke, jag skall ej döda eller skada en invandrare för det är inte deras fel att USA för olje krig i deras länder, att vi tar hit alla utan hejd och att politiker sedan ger dom bidrag, våra intjänade pengar utan motprestation och sedan tro att det löser sig. Miljon programmen handlade om pengar och mutor, förskringring av skattemedel till byggherrar. Finns ingen heder eller respekt mot riket Svea av ledande politiker.
"You make the war and we take the refugees, its a win win hehe haha" - Anders Borg

Politiker ska vara av folket.
Citera
2023-06-23, 10:59
Medlem
Stakeholders avatar
Vem tycker att "me-too-kvinnor borde straffas"? Den åsikten har jag aldrig hört. Är det dom kvinnor som anklagar oskyldiga män?

Eller varifrån har SÄPO fått detta?
Citera
2023-06-23, 10:59
Medlem
Man behöver väl egentligen inte dra så stora växlar på den här rapporten. Upplever att vi har en jäkla polarisering i landet och då skapas det väl fler extremister från alla möjliga håll och kanter.

Bara på Flashback har ju tonen blivit väldigt mycket hårdare på senare år, eller så är det minne som är förvrängt. Vill minnas att många av argumenten mot ex invandring som framfördes här förut ofta var lite mer sakliga och kopplade till någon bakomliggande teori, som effekt på landets ekonomi, splittring av samhället etc. Nu känns det allt mer som en circle jerk, där folk tävlar i att uttrycka hatiska och floskelfyllda oneliners om invandrare.

Edit: Ta till exempel tråden om bidrag och inrikes födda som hade en väldigt vinklad ts i förhållande till vad som faktiskt stod i DNs artikel. Triggade npcs sida upp och sida ner som inte bemödat sig med att ens läsa
Senast redigerad av Yarasama 2023-06-23 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in