2023-06-23, 09:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Säpo talar om det som två vågor – en bakre våg som är fylld av extremism, och en främre våg som är den våldsbejakande extremismen.

– V i måste ha en god förmåga att förstå även den bakre vågen. Den bidrar till en påfyllnad och en kraft i den främre vågen och en normalisering av det extrema.

Är det någon som vet vad som krävs för att förtjäna epitetet extremism? Begreppet används ju ofta när man pratar om våld, men här verkar de separera våld (främre våg) och extremism (bakre våg).

Hur vet man om en åsikt hör hemma i den bakre vågen?
Citera
2023-06-23, 09:42
Medlem
Bassplays avatar
Usch, antisvensk propaganda från Säpo.

Citera
2023-06-23, 09:43
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Det stämmer att den politiska och ekonomiska eliten är högst ansvarig till samhällets förfall. Denna artikel är PROPAGANDA. Lura in folk ännu mer att allt är bra. Jag pratar inte om invandring och att det är blattarnas fel. Det är vår elit med wallenbergarna i täten som gör allt för sig själva och inget för landet. Mördarna dom relaterar till är psykiskt sjuka och att dessa inte får hjälp och hur vårdköerna och så mkt annat snett som nya Karolinska och förfallet av nyttjande av skattemedel är helt den ekonomiska och politiska elitens fel. Sen tycker jag SÄPO är en usel underrättelse polis som är usla i utförande, två på bollen om inhemska hot, slarviga och infiltrerade. Poliserna griper en hedrelig stackare som röker bras men ser dom gängmedlemmar göra detsamma låtsas dom som det regnar av rädsla. Folk får stå och håna poliser. Håna folk som säger till att knark inte ska dealas utanför deras port. I allt detta ska vi dessutom vara kärnvapens skafferi för ett land som tar 12 tilmmar att flyga till. Glad midsommar.
Citera
2023-06-23, 09:44
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Är det någon som vet vad som krävs för att förtjäna epitetet extremism? Begreppet används ju ofta när man pratar om våld, men här verkar de separera våld (främre våg) och extremism (bakre våg).

Hur vet man om en åsikt hör hemma i den bakre vågen?

Som jag förstår det: uttrycker du negativa åsikter om staten, är du en extremist. För även om du inte uppmanar till våld, så kan dina åsikter få andra människor att göra våldshandlingar. Därav extremist.
Citera
2023-06-23, 09:47
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Som jag förstår det: uttrycker du negativa åsikter om staten, är du en extremist. För även om du inte uppmanar till våld, så kan dina åsikter få andra människor att göra våldshandlingar. Därav extremist.
Kuva oss och hålla oss i schack. Varenda vansinnesdåd har utförts av någon som blivit nekad psykvård. Lägg pengar på arbeten av betydelse. Använd propaganda till att få folk att gå rätt utbildningar. Man måste höja löner och ge skatte reduktion till samhälles viktiga jobb. Istället ska man läsa denna skit. Sveriges politiska elit är ett jävla skämt med en lögnande falsk fjolla på 132cm i täten.
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-06-23 kl. 09:52.
Citera
2023-06-23, 09:49
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ryssland hit, och Ryssland dit.....

Hur vore det om du relaterade TS fråga
till verkligheten istället?
Hur vårt Svenska samhälle succesivt förändrats under flera årtionden.

Det har knappast något med Ryssland att göra, utan är ett experiment sjösatt av politiker på 70-talet, ivrigt påhejade av i synnerhet media och kultureliten.

Hur de i sin tur blivit inspirerade av Ryssland ter sig rätt långsökt..
Inspirationen kom från Sovjettiden då Kommunismen sågs som något eftersträvansvärt.
1991 rasade kommunistsystemet i öst, men i Sverige lever illusionen och drömmen om det klasslösa samhället där vissa är mera jämlika än andra vidare genom salongsBolsheviker i media och i riksdagspartierna.

De som är av en annan åsikt förföljs av KGB/SÄPO och fängslas för AntiSovjetisk/AntiSvensk propaganda.
Citera
2023-06-23, 09:52
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Kuva oss och hålla oss i schack. Var

Låter som du uttalar extremism till mig.

Måste.
Begå.
Terrorattentat.

Tur vi har Säpo och DN som kan vägleda oss bort från onda, osunda och extremistiska tankebanor.
Citera
2023-06-23, 09:54
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Låter som du uttalar extremism till mig.

Måste.
Begå.
Terrorattentat.

Tur vi har Säpo och DN som kan vägleda oss bort från onda, osunda och extremistiska tankebanor.
Ironisk? Varför skulle folk, svenskar utföra terror brott? Är inte det terrorbrott att spränga portar och skjuta ner oskyldiga på torg med ak-47or?
Det är så dumt hur dom uttrycker sig. Och säpo är nog europas sämsta underrättelse polis med nog en stor budget som om dom vore att lita på. Lägg ner säpo. Låt must ta över.
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-06-23 kl. 09:56.
Citera
2023-06-23, 10:00
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonikeizien
Men varför är staten och Säpo en fitta då? Om brott begås så är det ju bara att åtala. Vad är problemet?
Kanske är det staten och försvaret som ska hålla truten och inte tvärtom.

Av den orsaken att det finns inga brott att åtala.
Att hysa dessa åsikter är inget brott även om statsmakten försöker insinuera det.
Citera
2023-06-23, 10:02
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Ironisk? Varför skulle folk, svenskar utföra terror brott? Är inte det terrorbrott att spränga portar och skjuta ner oskyldiga på torg med ak-47or?
Det är så dumt hur dom uttrycker sig. Och säpo är nog europas sämsta underrättelse polis med nog en står budget som om dom vore att lite på. Lägg ner säpo. Låt must ta över.

Jo självklart ironisk. Invandrare som spränger i bostadskvarter är ju märkligt nog inte terrorism. Utan pratas ju helt enkelt inte om. På ett vis kan det vara bra, för copycats är ju ett fenomen. Läsa om sig själv i tidningen osv. Fast i dagens läge och hur eliten allmänt resonerar, känns det snarare som dom försöker mörka situationen. Porten till min brorsas lägenhetshus sprängdes, och det fick inte ens en notis liksom.
Citera
2023-06-23, 10:04
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Jo självklart ironisk. Invandrare som spränger i bostadskvarter är ju märkligt nog inte terrorism. Utan pratas ju helt enkelt inte om. På ett vis kan det vara bra, för copycats är ju ett fenomen. Läsa om sig själv i tidningen osv. Fast i dagens läge och hur eliten allmänt resonerar, känns det snarare som dom försöker mörka situationen. Porten till min brorsas lägenhetshus sprängdes, och det fick inte ens en notis liksom.
Exakt.

Det är inte invandrarnas fel, det är politikernas och den ekonomiska elitens fel hur saker är anser jag.
Citera
2023-06-23, 10:07
Medlem
SKRÄPOS gaslightning kan
inte lura nån

för kolla statistik för invandring till vårt land i min länk
https://twitter.com/HALLONSA/status/1671056818452283394
klart vi blir minoritet och kuvas om detta inte stoppas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto