2023-06-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Jag läser att vrakdelar har hittats.
Vad har hänt?
Varför har de inte simmat upp till ytan?
Kan man ha överlevt detta?
Ta en tom läskburk och stampa hårt på den. Exakt det hände fast i hastigheten snabbare än en pistolkula. Hur hade du tänkt överleva det?
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svolter
Det var inte första gången. En mexikansk skådespelare har en 4 delar film på hans resa förra året.

https://youtu.be/uD5SUDFE6CA

Går att slå på engelsk text.

Filmen ger rätt bra inblick hur resan gick till.

Denna film är så absurd. Han berättar alltså hur plexiglaset ger vika och nästan brister, men i en ton som om det skulle vara något häftigt. Tidsstämpel 7:15 om någon är intresserad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är inte sonen till den pakistanska miljardären, utan styvsonen till den brittiska miljardären. Och ja, jag tycker det är jättemärkligt att man går på en festival när ens styvpappa är i en livshotande situation 3000 meter under havet.

Ja det håller jag med om men han har nu svarat och det verkar som han faktist sörjer och har faktiskt en och annan poäng, artisten verkar bara göra det för uppmärksamhet.

Sonens videosvar:
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Så vem eller vad var det nu i så fall som knackade/knackar var 30e min?
Bra fråga
Citera
2023-06-22, 23:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag antar farkosten är pulveriserad och spridd över havet. Vi kommer aldrig få reda på exakt vad som gick snett.

Å andra sidan kanske det inte spelar någon roll... Det var ju så dålig design från början...

Jag antar nog att en sjöförklaring kommer att hållas.., och obekväma frågor kommer att ställas kring glaset, samt varför inte "ubåten" blev klassad på något sätt. Tror detta är långt ifrån färdigt än.., kan bli fängelsestraff !

CEO`n var inte den enda i företaget, som visste om genvägarna i konstruktionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Vi vet inte men det KAN ha varit gänget på Titan innan den smällde ihop.
Dom KAN ha varit där nere tills idag och allt deras bankande ledde till att dom försvagade konstruktionen så pass mycket att den inte höll ihop.

nä det hade hörts på sonarbojarna som låg och lyssnade. de nämnde det på presskonferensen. Den har med god sannolikhet brakat ihop pga trycket i kombo med konstruktion.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tänker att det var väl inte säkert det skulle bli något dyk om vädret inte tillät, då borde man inte behöva betala. Den här Hamish Harding skrev att de skulle göra ett försök att dyka ner. Om jag inte missuppfattat.

Ok, du har läst mer noggrant än mig så kanske har du rätt.
Nu tycks det bara vara blodplättar kvar av dem så problemet med betalning är nog ett av de mindre.
Citera
2023-06-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
Ta en tom läskburk och stampa hårt på den. Exakt det hände fast i hastigheten snabbare än en pistolkula. Hur hade du tänkt överleva det?

Ok. Varför hände detta i vattnet?
Citera
2023-06-22, 23:39
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Vad som skulle fått den att implodera är svårt att säga, men Bo Rask pekar bland annat på farkostens fönster som mäter hela 60 centimeter i diameter.

– Något i skrovet har inte klarat vattentrycket och då trycks båten ihop som en liten burk, säger han och tillägger:

– Det är inte så att man har en liten läcka som man kan stoppa fingret i hålet, utan det är 4 000 ton tryck per kvadratmeter. Det är ungefär som att i ena sekunden lever du och i nästa är du död. Farkosten håller inte på det här trycket helt enkelt.
Citera
2023-06-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwnie
Så snabbt som du tror är det inte och de krossas ihjäl men det kan dröja uppåt minuten.

Hemskt
Citera
2023-06-22, 23:40
Medlem
Citat:
Av samma anledning som när du trampar på burken.
Du väger en massa kilo - burken klara kanske två kilo, du väger mer. Tyngden blir för stor och burken kollapsar. VATTEN väger också. På 4000 meters djup har du alltså en pelare av 4000 meter vatten ovanpå båten. Det blir en kopiös massa ton.
Citera
2023-06-22, 23:41
Medlem
Citat:
för att trycket ökar enormt för varje meter du tar dig ner. Du vet basic tryckändring va? "Lock för öronen" kanske är något du känner igen???? Det var sådan extremt tryck på ubåten och nånting i det där jävla hemmabygget orkade inte hålla emot, förmodligen var det rutan, som var certifierad för 1500m, och de skulle ner på 4000m. Så fort den svagaste länken i ubåten gav sig så imploderade hela skiten på bråkdelen av en sekund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in