2023-06-22, 18:53
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Lär nog bli en spricka i den ”vänskapen” efter att hon gått ut offentligt med något så känsligt!!!! OM det nu stämmer borde familjen vilja hålla det så tyst som möjligt för att skydda syskonet! Så går den här ”vännen” ut med det…. Vidrigt!
Ja, hon har ju knappast hört det direkt från familjen. Podd-kvinnan är ett självcentrerat och empatilöst fån som inte kan hålla käften stängd mitt i en ofattbar tragedi. Vider.

"Det är inte min sorg."

Nej, exakt. Så håll käften. "Kompis".
Citera
2023-06-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Vill väll få lyssnare. Influensers är satans avkommor

OM det nu va ett barn som körde traktorn borde väl polisen även utreda utifrån olovlig körning. Har inte framkommit att så är fallet.

nja barnet borde väl ändå inte utredas för det, tänker att det är föräldrarna som är ytterst ansvariga....så det är de som kommer misstänskas brottmisstankar. ?

fy fan mardröm. var var föräldrarna när barnet körde traktorn? Stod och filmade och missade ha koll på det minsta barnet...?...att dokumentera allt och allt ska vara så extremt och överdrivet för likes på instagram.....
Citera
2023-06-22, 18:56
Medlem
Citat:
Fast det är väl ingen offentlig media som gått ut med den infon? O inte familjen? Om du menar att det skvallrats om det här inne innan podden så är väl det knappast att räkna som offentligt, dessutom helt utan källor / bekräftade uppgifter…
Det tycker jag är en jävla skillnad…

sådant sprider sig nog snabbt på "byn" jag menar det har ju varit polis/ambulans/ räddningstjänst där på plats, hur ska de kunna hålla det för sig själva, klart det sprids....
Citera
2023-06-22, 18:58
Medlem
Citat:
Fast det är väl ingen offentlig media som gått ut med den infon? O inte familjen? Om du menar att det skvallrats om det här inne innan podden så är väl det knappast att räkna som offentligt, dessutom helt utan källor / bekräftade uppgifter…
Det tycker jag är en jävla skillnad…
Ja men vi vet ju inte vad hon fått det ifrån, hon har i alla fall inte pratat med mamman. Det är uppenbarligen ett rykte som går, men det är knappast bekräftat för att hon säger. Men ja, troligen ligger det något i det. Och det kommer med all säkerhet fram, oavsett om hon hade sagt det i podden. Sedan håller jag med om att det var osmakligt, men hon var nog naiv och tänkte att ingen vet vem det är när hon inte säger namnet. Det är inte direkt en jättestor podd heller.
Citera
2023-06-22, 19:55
Medlem
En likadan olycka hände på vår gård för 50 år sedan, pappan backade över barnet med traktorn på gårdsplan. En tragedi som fortfarande sitter kvar i samhället och som aldrig glöms.. Jag tror vi alla på landet kan vara överens om hur lätt en olycka kan ske. Det är så lätt att sitta och döma och skuldbelägga föräldrarna för detta. Gud nåde om ni som skrivit dessa fruktansvärt okänsliga kommentarer råkar ut för att erat barn förolyckas…. Det är så fruktansvärt lätt hänt, och jag tror de flesta föräldrar haft ett ögonblick då det kunde gått riktigt illa med sina barn, kanske är ni inte ens medvetna om det, vilket i GRUND OCH BOTTEN handlar om bristande uppsyn. Säg vad ni vill, men det går inte att ha 100% uppsyn över sina barn. Kanske nära hundra, men en sekunds bristande uppsyn kan vara avgörande. Jag tycker det är fruktansvärt att skuldbelägga en familj som är i en ofattbar sorg, som förmodligen redan brottas med skuldkänslor och allt det där. Vad har hänt med ödmjukheten i världen? Empatin?
Sen till diskussionen om mammans instagram: Många som tycker det är sjuukt att barnen får vara med och arbeta på gården och åka lite maskin och köra lite med föräldrarnas sällskap. Kan tänka mig att det är stadsfolk som är livrädda för maskiner och tror att en grävmaskin heter grävskopa. Jag har kört traktor sedan jag lärde mig gå. Såklart i min pappas sällskap. Oftast satt han med i hytten. Men det är klart att det hände att jag fick köra själv, MED PAPPAS UPPSYN OCH FULLA UPPMÄRKSAMHET. För det finns ingen som släpper sina barn på att köra ett fordon bara så, utan uppsyn, innan man vet att barnet är moget för det och kan hantera det. Det är ju faktiskt så att chansen att en olycka händer när man som förälder är vaksam och uppmärksam inte är särskilt stor, det är snarare när man som förälder minst är beredd, och inte ens tänker tanken om vad som kan ske som olyckan är framme. Dessutom skulle jag säga att ett barn som är uppväxt med maskiner, lär sig att ha respekt för dom också, förstår riskerna osv. Men tyvärr hände denna fruktansvärda olycka. Och jag fördömer ingen. Jag är så, så ledsen för familjens skull. Hjärtat blöder för familjen och lilla söta flickan…
Citera
2023-06-22, 21:10
Medlem
Vad heter podden??
Citera
2023-06-22, 21:12
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryBlossomGirl
De flesta jag känner som växt upp i lantbruk har kört traktor som barn. Kanske inte vid åtta års ålder, men i alla fall från mellanstadieåldern. Sedan säger jag inte att det är rätt, men det är inget ovanligt eller unikt för den här familjen.

Poängen är inte att det är unikt, poängen är att alla föräldrar- oavsett yrke men i synnerhet föräldrar som har yrke, hobbies eller annat farligt precis inpå sin husknut har ett förbannat ansvar att se till att sina barn är säkra. Och har man nu valt ett yrke där man jobbar med stora maskiner och opålitliga djur så får man se till att någon annan har ansvar för barnen när man arbetar. Som någon sa kan en ko som slänger med sitt huvud vispa iväg ett litet barn rakt in i betongen.

Att istället se mamman lägga upp bilder på barnen som kör vedklyv och traktor själv, 2-åring som leker med vass högaffel och läsa att en 5-åring passar en 2-åring själv i huset gör att jag funderar över föräldrarnas lämplighet att ha barn när de valt det yrke de har. Det framkommer ju att barnen får vara med i ladugården när de inte kan vara på förskola pga sjukdom, att föräldrarna har dom med när dom jobbar fastän barnen skulle varit i säng sen länge osv. Är det riktigt förnuftigt att sjuka barn ska vara med på en förälders arbete? De bör ju vila eller sova! Känns som att föräldrarna sätter din verksamhet före sina barns säkerhet och det kan aldrig vara ok.
Citera
2023-06-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomstermama
Vad heter podden??
Nu finns det inte kvar och hon har bett om ursäkt.
”Jag hade fått felaktig information om olyckan som jag i någon form av chock delade. Det var extremt opassande och osmakligt av mig”. Någon måste ha informerat om vad som skrivits här, eller så läser hon själv.
Citera
2023-06-22, 21:55
Medlem
Nu är även mammans Instagram privat…
Citera
2023-06-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
”Jag hade fått felaktig information om olyckan som jag i någon form av chock delade. Det var extremt opassande och osmakligt av mig”. Någon måste ha informerat om vad som skrivits här, eller så läser hon själv.

Precis som jag skrev att den skulle försvinna inom kort! Jävla idiot till ”vän”
Citera
2023-06-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Finns kvar på Spotify.
Citera
2023-06-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AciDsun
Finns kvar på Spotify.

Finns fortfarande på podcastappen oxå!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto