2023-06-22, 20:58
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Det är ni som är pinsamma rapporterat om att Bahkmut fallit och fallit dagarna i ända.
När den skulle intas till varje pris (prestige) så var den lönsam att hålla.
Var det eran vinteroffensiv?
Ukraina har gjort nålstick med blandat resultat i någon vecka. Ha lite tålamod.

Ja just det, nya "copen". De gör nålstick och testar bara lite med tusentals soldaters liv bortkastade för att inte tala om all stridsmateriell som gått förlorat.

Man håller inte på med "nålstick" i 2 veckors tid.

Nyktra upp nu för en gångs skull.
2023-06-22, 20:58
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nja det behövs väl inget storhetsvansinne för att förstå fakta.
Ryssland slåss ju mot hela västvärldens militära förmåga när det gäller vapen och liknande, men det kanske inte du har riktigt fattat ännu.
Vad bra. Fakta är ju att hela världen skrattar åt Putlers värdelösa armé. Menar du något annat, vänligen bevisa det.
Ryzzland slåss lååååångt ifrån mot hela västvärldens militära förmåga. Herregud vem är det som inte fattat?
2023-06-22, 21:03
Medlem
Ukrainas ÖB i SvD idag:
Vår andra övertygelse, som vi praktiserar som en religion, var att ryssarna skulle och ska dödas, helt enkelt dödas, och att vi inte skulle vara rädda att göra det. Och det är det vi gör, fortsatte Zaluzjnyj.

Så vackert sagt! Och vilken utmärkt inställning. Hoppas de tar Putin i slutänden av offensiven också.
2023-06-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Vad bra. Fakta är ju att hela världen skrattar åt Putlers värdelösa armé. Menar du något annat, vänligen bevisa det.
Ryzzland slåss lååååångt ifrån mot hela västvärldens militära förmåga. Herregud vem är det som inte fattat?
Jasså jag trodde västvärlden ville sparka ut Ryssland ur Ukraina, men det kanske inte är så då.
2023-06-22, 21:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jasså jag trodde västvärlden ville sparka ut Ryssland ur Ukraina, men det kanske inte är så då.
Har du problem att läsa? Tolka information?
Vad i mitt uttalande emotsa detta faktum?
2023-06-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. De moderna vapnen har inte kommit ännu, de använder vapen från 90-talet. Nu verkar det dock vara klart att ATACMS kommer till Ukraina vilket också förvisso är ett föråldrat system men det kommer grilla Ivan.
Vad jag har läst har dom fått högteknologiska vapen av senaste modell, men kanske västvärlden inte vill sparka ut Ryssland ur Ukraina så dom skickar lite ålderdomliga vapen istället.
2023-06-22, 21:08
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Ja just det, nya "copen". De gör nålstick och testar bara lite med tusentals soldaters liv bortkastade för att inte tala om all stridsmateriell som gått förlorat.

Man håller inte på med "nålstick" i 2 veckors tid.

Nyktra upp nu för en gångs skull.
Jag tror, och rimligen de flesta andra här, att Ukraina vet bättre hur de ska bedriva sina operationer än du, så tyvärr ekar ditt inlägg tomt. No offense.
2023-06-22, 21:09
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Vad jag har läst har dom fått högteknologiska vapen av senaste modell, men kanske västvärlden inte vill sparka ut Ryssland ur Ukraina så dom skickar lite ålderdomliga vapen istället.
Du är medveten om att över 95% av alla drönare, iranska eller andra, skjuts ner? Det är GANSKA dålig hit ratio för din husse. Otroligt pinsamt. Snart har fyra TUSEN drönare skjutits ner. Googla på vad de kostar
2023-06-22, 21:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej väst har inte vågat skicka några nya vapensystem för att stora starka ryska björnen har hotat så mycket med kärnvapen.

Det är väl dock bara en tidsfråga tills vi ser Gripen. Problemet med ATACMS är att de inte tillverkas längre så jag vet inte vad idéen är riktigt.
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Jag tror, och rimligen de flesta andra här, att Ukraina vet bättre hur de ska bedriva sina operationer än du, så tyvärr ekar ditt inlägg tomt. No offense.

Dina åsikter har ju inte direkt överensstämt med verkligheten för att vara snäll gällande offensiven så du är nog lite fel person att dra några slutsatser. No offense.
Medlem
Citat:
Har du problem att läsa? Tolka information?
Vad i mitt uttalande emotsa detta faktum?
Ja varför sätter dom inte in det dom har och sparkar ut Ryssland, utan bara använder en liten del som du påstår.
Vill dom inte få ut Ryssland då eller vad menar du?
2023-06-22, 21:12
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Dina åsikter har ju inte direkt överensstämt med verkligheten för att vara snäll gällande offensiven så du är nog lite fel person att dra några slutsatser. No offense.
Vänligen hänvisa till en enda sak jag sagt ang. offensiven som inte stämt, eller för evigt håll din käft. Håll dig till topic och sluta tramsa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in