2023-06-22, 18:12
Medlem
Noen som vet noe om den nye identiteten til Jan Helge? Meg bekjent mener jeg å ha hørt at han bor i Vestfold, typ Bamble. Men ikke sikker
Citera
2023-06-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som vet noe om den nye identiteten til Jan Helge? Meg bekjent mener jeg å ha hørt at han bor i Vestfold, typ Bamble. Men ikke sikker
Mener å ha hørt at han kaller seg Jan Andersen og bor i Tønsbergdistriktet.
Citera
2023-06-30, 04:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Folk skal likevel dømmes på grunn av det de har gjort, ikke på grunn av sin syke legning. En pedo skal altså ikke settes 21 år i fengsel for noe han ikke har gjort, mens en som har voldtatt og drept begge småjentene, slipper ut etter 15 år
Nu är det inte bevisat att Kristiansen är oskyldig, bara det att bevisen mot honom är för svaga.

Dock så tror jag att Andersen var ensam om detta.
Citera
2023-07-04, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu är det inte bevisat att Kristiansen är oskyldig, bara det att bevisen mot honom är för svaga.

Dock så tror jag att Andersen var ensam om detta.

Jo, både DNA-beviset og telenor-beviset er begge utelukkelsesbevis. Begge beviser at Viggo ikke har vært på åstedet. Det står klart og tydelig i den nye dommen. Du bør lese saken litt nøyere.
Citera
2023-09-07, 21:26
Medlem
Den gjenåpnede straffesaken mot Jan Helge Andersen vil starte i Sør-Rogaland Tingrett i Sandnes, 15. april 2024. Det er satt av åtte uker.

VG 05. sep 2023
NRK: Rettssaken mot Jan Helge Andersen berammet
Han minner om at det per nå er snakk om en forhåndsberamming. Det er fortsatt ikke bestemt om Andersen blir tiltalt. Det blir bestemt i løpet av høsten, ifølge Øverberg.

15. juni ble det kjent at saken om Jan Helge Andersen om drapet på Lena Sløgedal Paulsen i Baneheia skulle gjenåpnes.
Det må være helt usannsynlig at drapet på Lena Sløgedal Paulsen blir stående som uoppklart.
Andersen risikerer nå å bli dømt for drapet på Paulsen. Han nekter selv for å ha drept henne.

I september i fjor ble Viggo Kristiansen frikjent i Baneheia-saken. Kristiansen har anmeldt Andersen for falsk anklage i forbindelse med den forrige rettssaken. Dette blir også en del av en eventuell rettssak.
Citera
2023-11-10, 12:28
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nettavisen :
Vil tiltale Jan Helge Andersen for drap på Lena Sløgedal Paulsen.
«Oslo statsadvokatembeters innstilling om påtaleavgjørelse i gjenåpnet sak mot Jan Helge Andersen er i dag oversendt riksadvokaten. Partene har ikke innsyn i innstillingen, og det vil ikke bli gitt noen kommentarer til innholdet eller behandlingen for øvrig», skriver Oslo statsadvokatembeter i en pressemelding fredag.
länk till artikeln :
https://www.nettavisen.no/nyheter/op...s/5-95-1422734
Citera
2023-11-16, 17:26
Medlem
Nottelitens avatar
Från Dagbladet :
Viggo Kristiansen sonet 21 år i fengsel. Nå vil han ha en rekordhøy erstatning. Kravet er 89 815 602 kroner.
Årsaken til at kravet ikke blir sendt til Statens sivilrettsforvaltning, som normalt behandler slike saker, er at Siv Hallgren er direktør der.
Advokatene til Viggo Kristiansen mener hun er inhabil,
Hallgren stemte mot å gjenåpne saken til Viggo Kristiansen
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/vig...ioner/80524874
Citera
2023-12-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Jeg synes det er tragisk at Ada Austegaard har bygget hele sin yrkeskarriere på en demonisering av en uskyldig mann. Det fastholder jeg.

Helt enig, og det samme ser man hos Herr og Fru Tengs.
Å mene at Kristiansen er skyldig er én ting, men å protestere kraftig mot at en uskyldig mann skal få bevise sin uskyld sliter jeg virkelig med.
Citera
2023-12-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Mener å ha hørt at han kaller seg Jan Andersen og bor i Tønsbergdistriktet.

Noen som kan bekrefte dette?
Citera
2024-01-12, 09:55
Medlem
Så kom det uunngåelige. Riksadvokaten tar ut tiltale mot Jan Helge Andersen for det bestialske drapet på Lena Sløgedal Paulsen. Det er som kjent funnet dna og sædrester fra JHA i både anus og vagina på henne. Dermed bør det være en smal sak å endelig få fastslått at JHA var alene om drapene på de to småjentene i Baneheia. Får håpe tosken har vett å innrømme alt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ersen-for-drap
Citera
2024-03-30, 00:32
Medlem
jävla stolpskott till föräldrar
Citera
2024-04-08, 12:32
Medlem
Hørte av noen bekjente fra Kristiansand at den saken om hun jenta som hevdet JHA hadde voldtatt henne (for lenge siden, men saken ble først offentliggjort i 2021), faktisk handler om JHAs lillesøster. At han visstnok skal ha forgrepet seg på henne over flere år og at hun i dag er helt ødelagt og bor i omsorgsbolig.

Saken ble henlagt på bevisets stilling, men jenta ble tildelt 200.000 i voldsoffererstatning.

Noen som vet om dette faktisk er riktig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in