2023-06-22, 15:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du missar inte bara poängen utan hela tavlan...
Tips till polis om barnporr kan vilken organisation som helst göra när de snubblar över det i övrig verksamhet.
Skulle IS, eller någon nszostorganisation göra samma sak så skulle du kanske jubla "FANTASTISK organisation" till det också?

Nej, jag anser inte att det dumpen står bakom är någonting bra mycket bättre än både nazism och islamism som jag avskyr
Citera
2023-06-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Oj, trodde du var en kärring på hur du skrev. Så fel jag kan ha! Eller bara lite fel!

Väldigt vanligt med den typen av mobbning när pappas kuk är på internet komplett med den typen av chatt. Många som vittnat om den saken.

Har du varit inne på kik? Logga in där. Försök hitta barn där... Alla barn du hittar kommer att rendera dig till en träff med Patrik och Sara. Vilka barn skulle då vara drabbade?

De som delar barnporr via kik kommer att fastna i andra typer av nät som gör att polisen får information om dem. Då kommer det att ske så att vederbörande inte får möjlighet att städa innan husrannsakan. Dessutom sker det utan offentlig förnedring och med möjlighet till ordnat försvar. Anhöriga kommer att drabbas, men inte lika hårt.

Kärringar är klokare än oss karlar, sägs det. Jag tar det som en komplimang.

Jaså? Var vittnar de om det? Det enda jag känner till är en hustru till en pedofil som klagade till en kommunistblogg.
Jag har i ett tidigare yrke verkat bland barn som har varit anhöriga till brottslingar. Ibland sexualbrottslingar, oftast annan form av brottslighet. Jag har aldrig hört talas om att de har blivit utsatta för mobbning. Utfrysning har skett, ja. Men inte "trakasserier".

Bevisligen så söker de här männen efter barn. "Search and ye shall find". Som tur är, så är det P & S som pedofilerna möter istället. Uthängningen minskar sannolikheten att de söker efter barn igen.

Jag har inte varit inne på Kik, nej. Jag har sett appen men fattar inte skillnaden på den och Whatsapp. Betvivlar att det bara är P & S som använder den appen, jag vet att barn använder den och Snapchat.

Det är en mycket effektiv preventiv åtgärd. Fungerar säkerligen avskräckande.
Jag är däremot helt övertygad om att det måste finnas mer tillgänglig vård för de som faktiskt vill ha hjälp med sina sjuka fantasier. Psykiatrin i Sverige måste bli mer tillgänglig för alla, inkl. pedofiler. Innan det är för sent.
Citera
2023-06-22, 15:54
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigburk
Kärringar är klokare än oss karlar, sägs det. Jag tar det som en komplimang.

Jaså? Var vittnar de om det? Det enda jag känner till är en hustru till en pedofil som klagade till en kommunistblogg.
Jag har i ett tidigare yrke verkat bland barn som har varit anhöriga till brottslingar. Ibland sexualbrottslingar, oftast annan form av brottslighet. Jag har aldrig hört talas om att de har blivit utsatta för mobbning. Utfrysning har skett, ja. Men inte "trakasserier".

Bevisligen så söker de här männen efter barn. "Search and ye shall find". Som tur är, så är det P & S som pedofilerna möter istället. Uthängningen minskar sannolikheten att de söker efter barn igen.

Jag har inte varit inne på Kik, nej. Jag har sett appen men fattar inte skillnaden på den och Whatsapp. Betvivlar att det bara är P & S som använder den appen, jag vet att barn använder den och Snapchat.

Det är en mycket effektiv preventiv åtgärd. Fungerar säkerligen avskräckande.
Jag är däremot helt övertygad om att det måste finnas mer tillgänglig vård för de som faktiskt vill ha hjälp med sina sjuka fantasier. Psykiatrin i Sverige måste bli mer tillgänglig för alla, inkl. pedofiler. Innan det är för sent.

Du var det mesigaste jag sett i år. Grattis! Skär av dig kuken omedelbart, du behöver den inte...

De brottslingarna hade kanske fått en rättegång? Inte fått kuken upplagd på ungarnas skola osv?

Finns inga ungar på kik-grupperna. Håller alla snuskiga farbröder till där är det ju jättebra.

Finns massa vittnesmål i den här tråden om hur anhöriga drabbas. Tidningsartiklar i flera tidningar. Kommunistbloggen är ETC antar jag? Om du skiljer på fakta och politik så satt Patrik och Sara och hånade ett oskyldigt offer som de tyckte agerade fel. Det är förkastligt oavsett vilken politisk åskådning tidningen har.
Citera
2023-06-22, 16:10
Medlem
Citat:
Du var det mesigaste jag sett i år. Grattis! Skär av dig kuken omedelbart, du behöver den inte...

De brottslingarna hade kanske fått en rättegång? Inte fått kuken upplagd på ungarnas skola osv?

Finns inga ungar på kik-grupperna. Håller alla snuskiga farbröder till där är det ju jättebra.

Finns massa vittnesmål i den här tråden om hur anhöriga drabbas. Tidningsartiklar i flera tidningar. Kommunistbloggen är ETC antar jag? Om du skiljer på fakta och politik så satt Patrik och Sara och hånade ett oskyldigt offer som de tyckte agerade fel. Det är förkastligt oavsett vilken politisk åskådning tidningen har.

Du får säkert mycket ragg med den där tonen...

Ja, lejonparten var anhöriga till dömda.

Förlåt, men jag räknar inte flashback som ett vittnesmål. Jag känner som sagt till en enda incident och det är den kommunistbloggen, ja. Om det finns en-två skrivelser till i en annan seriös tidning så ger det inte dig mycket vatten på kvarnen. De har hängt ut hundratals pedofiler och ett hundratal till har aldrig blivit publicerade av, för mig, okänd anledning.
Du pratar som att den här s.k. mobbningen är vanlig. Den är inte det.

Du återkommer ofta till det här med rättsväsendet. Försök att förstå att en pedofil bara kan bli dömd efter att han har förgripit sig på ett barn. Polis får inte syssla med brottsprovokation eller annan förebyggande åtgärd.
Nu får Dumpen syssla med brottsprovokation, lagligt sett. Ja om det är etiskt eller inte, det kan man diskutera i oändlighet.
Att Dumpens jobb leder till åtal är ett faktum. Att det blir färre verksamma pedofiler är också ett faktum. Alltså är det bra, oaktat om ETC har en kompis som är sur för att deras uthängda man är pedofil.

Om jag blev tvingad att välja mellan att tre barn blir retade och att ett litet flickebarn blir våldtaget så väljer jag tre retade barn utan att blinka.
Citera
2023-06-22, 16:54
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigburk
Du får säkert mycket ragg med den där tonen...

Ja, lejonparten var anhöriga till dömda.

Förlåt, men jag räknar inte flashback som ett vittnesmål. Jag känner som sagt till en enda incident och det är den kommunistbloggen, ja. Om det finns en-två skrivelser till i en annan seriös tidning så ger det inte dig mycket vatten på kvarnen. De har hängt ut hundratals pedofiler och ett hundratal till har aldrig blivit publicerade av, för mig, okänd anledning.
Du pratar som att den här s.k. mobbningen är vanlig. Den är inte det.

Du återkommer ofta till det här med rättsväsendet. Försök att förstå att en pedofil bara kan bli dömd efter att han har förgripit sig på ett barn. Polis får inte syssla med brottsprovokation eller annan förebyggande åtgärd.
Nu får Dumpen syssla med brottsprovokation, lagligt sett. Ja om det är etiskt eller inte, det kan man diskutera i oändlighet.
Att Dumpens jobb leder till åtal är ett faktum. Att det blir färre verksamma pedofiler är också ett faktum. Alltså är det bra, oaktat om ETC har en kompis som är sur för att deras uthängda man är pedofil.

Om jag blev tvingad att välja mellan att tre barn blir retade och att ett litet flickebarn blir våldtaget så väljer jag tre retade barn utan att blinka.

Haha, tragiskt nog kan jag vara far till dina barn! På den nivån är det!

Det är vanligt att anhöriga drabbas. Att du inte orkar läser annat än kommunisttidningar kan jag inte rå för. Det betyder inte att de inte finns. Inte ens logik eller inlevelseförmåga har du.

Grooming är redan olagligt, så ditt argument att barnet måste bli våldtaget stämmer inte. I Dumpens fall saknas dock barn.

Så du tycker det är okej att att egenhändigt stifta egna lagar och åka runt och straffa oskyldiga som du anser bryter mot dessa? Dessutom hänga ut deras anhöriga på kuppen?

Du offrar 3 oskyldiga barn för att rädda 1 barn? Intressant, okej att det är dina ungar vi offrar då?

I Dumpens fall är siffran 3 dock lite låg. Det är tvåsiffrigt eller tresiffrigt antal du offrar för varje barn du räddar. Och det där barnet som blir våldtaget är oftast en 13-14 -åring som själv vill ha sex.
Citera
2023-06-22, 18:27
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Det är vanligt att anhöriga drabbas. Att du inte orkar läser annat än kommunisttidningar kan jag inte rå för. Det betyder inte att de inte finns. Inte ens logik eller inlevelseförmåga har du.

Grooming är redan olagligt, så ditt argument att barnet måste bli våldtaget stämmer inte. I Dumpens fall saknas dock barn.

Så du tycker det är okej att att egenhändigt stifta egna lagar och åka runt och straffa oskyldiga som du anser bryter mot dessa? Dessutom hänga ut deras anhöriga på kuppen?

Du offrar 3 oskyldiga barn för att rädda 1 barn? Intressant, okej att det är dina ungar vi offrar då?

I Dumpens fall är siffran 3 dock lite låg. Det är tvåsiffrigt eller tresiffrigt antal du offrar för varje barn du räddar. Och det där barnet som blir våldtaget är oftast en 13-14 -åring som själv vill ha sex.

Jag känner inte till ett enda fall där barnen till förövaren har drabbats av mobbing

Det närmaste jag kan komma är den mamman som gick ut i ETC som sedan ändrade sin berättelse till att dom RISKERADE bli mobbade ifall uthängningen låg kvar

När ett barn redan blivit groomade så har offer redan skapats, barn vill inte ha några kukbilder skickade till sina telefoner, barn vill inte ha vuxna män som kontaktar dom i sexuellt syfte

Med dumpens uthängningar så tänker dessa män till innan dom ger sig ut på nätet och söker blivande sexualbrottsoffren, är riskerna för stora så är det nog en hel del som avstår

Dumpen stiftar inga lagar, det dumpen gör att synliggöra hur dessa mäns kontakt med minderåriga kan se ut sen är det upp till tittarna/läsarna att avgöra vad dom anser om det

Har dom inte gjort ngt fel så gör väll uthängningarna varken till eller från

Och ett barn som är 13-14 år och "själv vill ha sex" säger man nej till av hänsyn till barnets utveckling, även om det skulle vara ett riktigt barn som skulle vilja ha sexuell kontakt med en vuxen så kan barnet må riktigt dåligt över det när denne blir äldre och då är det bäst att undvika det och istället rikta in sig på vuxna om en är kåt
Citera
2023-06-22, 19:27
Medlem
Citat:

Betvivlar det. Hade du varit så gammal så hade du inte relativiserat våldtäkt mot barn med att barnet "själv vill ha sex".

Instämmer med Bertil rörande groomingen. Om barnet blir kontaktad i sexuellt syfte och får bilder, snuskig text m.m. skickat till sig så har brottet redan begåtts. Dumpen agerar brandvägg åt barnen och synliggör pedofilen och hans gärningar, i och med att rättsväsendet sviker.

De tre barnen som retas under en kort period får inte den typen av livslångt lidande som ett våldtäktsoffer får, så är det bara. Så ja, jag hade offrat det om någon hade tvingat mig. Jag märker som sagt att du tar rätt lätt på våldtäkt mot barn, desto mer när du jämställer det med mobbning.

Hur vet du att den siffran är låg? Jag känner som sagt till ett enda exempel, men som Bertil precis informerade om så har den mamman sedermera justerat sin historia till att hennes barn riskerade att bli mobbade. Det är inte detsamma som årslånga trakasserier med suicidala konsekvenser, som du hävdade.
Av hundratals pedofiler som Dumpen har dragit ned brallorna på så finns det alltså en enda förälder som har trätt ut medialt och som kan styrka ditt påstående. Om du känner till fler, så får du gärna länka.

Du har faktiskt inte så mycket att komma med, mer än antaganden. Jag skrev tre st barn för att vara schyst mot dig, trots att jag bara känner till ett fall.

Slutligen, det viktiga är att barn inte blir våldtagna. Dumpen förhindrar att sådant sker. Det är toppen.
Citera
2023-06-22, 19:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Klart det har med det att göra
Utan det arbete dumpen lägger ner på att konfrontera och chatta med dessa gäddor så skulle dom inte fått in den informationen som dom sedan kan överlämna till polisen

Konfrontationerna är EN del av deras arbete
Att inte allt är dåligt rättfärdigar inte Dumpen, de kan definitivt hantera det annorlunda och bättre, (om de vill).
Citera
2023-06-22, 20:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Om själv- skada- beteende.

För att det ska vara det ska en skada uppstå. Här används ett svävande uttryck för detta.

Att man gör något som en konsekvens av att man mår dåligt är inte självskadebeteende automatiskt. När man mår dåligt kanske man köper en flaska sprit, det blir inte automatiskt skadligt. Kan ju bli det i längden men en flaska sprit är inte självskadebeteende.

Underåriga som oturligt olämpligt ligger för att må bättre, det ger inte automatiskt att det är skadligt, det är ett dåligt beslut, de skulle behöva hantera det på annat sätt.

Det är att jämföra med personen som skadar foten, i stället för att uppsöka sjukan sväljer denne värktabletter. Ett sämre beslut men inte ett självskadebeteende.
Citera
2023-06-22, 20:20
Medlem
Har det föresvävat er att man har hållit med sådana här häxjakter i USA och UK i minst 15 år.

Har det resulterat i någonting? Emfastiskt nej.

S&P är opportunister. Swish is king .
Citera
2023-06-22, 22:07
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om själv- skada- beteende.

För att det ska vara det ska en skada uppstå. Här används ett svävande uttryck för detta.

Att man gör något som en konsekvens av att man mår dåligt är inte självskadebeteende automatiskt. När man mår dåligt kanske man köper en flaska sprit, det blir inte automatiskt skadligt. Kan ju bli det i längden men en flaska sprit är inte självskadebeteende.

Underåriga som oturligt olämpligt ligger för att må bättre, det ger inte automatiskt att det är skadligt, det är ett dåligt beslut, de skulle behöva hantera det på annat sätt.

Det är att jämföra med personen som skadar foten, i stället för att uppsöka sjukan sväljer denne värktabletter. Ett sämre beslut men inte ett självskadebeteende.

För en person med självskadebeteende brukar detta beteende vara ett sätt att försöka hantera svåra känslor. Det kan handla om ångest, stress, förtvivlan eller tomhet. Att skära sig eller rispa sig med ett vasst föremål kan då vara ett sätt att avleda den svåra känslan. Personen kan även ha andra sätt att skada sig, till exempel med slag, missbruk av alkohol eller andra droger.

Kan även handla om sex

https://psykologtidningen.se/2019/03/05/sex-som-sjalvskadebeetende/
Citera
2023-06-22, 22:11
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Att inte allt är dåligt rättfärdigar inte Dumpen, de kan definitivt hantera det annorlunda och bättre, (om de vill).

Absolut kan man ha den åsikten, men att metoderna är så pass radikala är även för att väcka uppmärksamhet och förändra lagstiftningen så gäddorna kan bli dömda innan dom skapar ett offer

Medelålders gubbar som dras till minderåriga, sexchattar och går med på träff hyser jag inte mycket empati för
Och dom kan gott stå för konsekvenserna av sitt eget handlande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in