Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.1987
Klart det är föräldrarnas ansvar att barnen inte är inne på sidor där dumpen fiskat men är det så att föräldrarna av olika anledningar inte kan hålla koll på vilka sidor deras ungar besöker (typ missbrukande föräldrar, ensamstående föräldrar osv) så är det klart att ungar hamnar på olämpliga sidor
Vad jag menar med värre sidor så syftar jag på sidor som innehåller grafiska våldsskildringar tillexempel som jag anser är bra mkt värre än 2 vuxna män som konfronterar en annan vuxen
Och självklart är det en värdering jag lägger in, allt jag säger är baserat på dom värderingar jag besitter och om det är någon som har betvivlat på det tidigare så säger jag det nu
Det är extremt svårt att, som förälder, hålla koll på sånt. Dels för att man inte kan övervaka ungarnas telefoner dag ut och dag in, men också för att man helt enkelt inte har koll på vilka sidor som förövare hänger på. Jag fattar fortfarande inte att TikTok är en grej bland kidsen idag. När jag var i sen tonår så var ju snyggast.se ett riktigt pedofilnäste. Idag verkar de finnas överallt.
Allt handlar ju om att man tidigt informerar sina barn om riskerna med främlingar på nätet. Mina barn fick reda på att de skulle passa sig för "fula gubbar och käringar" när de var sex år gamla. De fick telefoner när de var sju f.öv.
Jag har haft en incident då någon försökte kontakta min äldsta dotter, hävdade att han var tolv år gammal och ville ha bilder på min dotter m.m. Hon berättade för mig. Tog henne direkt till ett köpcentrum och köpte två plagg som hon tjatat om i evigheter, bara för att "berömma" det.
Med risk för att bli långrandig så vill jag bara avsluta med att det ofta rör sig om barn som inte har aktiva föräldrar, så som du beskriver. Missbrukare t.ex. Deras barn mår såpass dåligt att det är en form av självskadebeteende att söka sig till äckelgubbar. Det är dem, i mitt tycke, Dumpen slår ett slag för.