2023-06-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Handlar givetvis om narcissism och brist på på moral och inte någon miss eller ekonomisk nöd.

Fast det skulle vara intressant att veta hur landets ica-handlare hade agerat vid självscanningen om dom var byggföretagare i stället och själva var där som kunder.

Jag är inte helt säker på att allt scannats och bokförts till punkt och pricka.

Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VPXGkW/anders-ofvergard-anmald-for-ringa-stold

Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.

Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.

Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?

Fast dom där programmen om missbrukarna gjorde han väl bra? Jag kanske minns fel men vad jag kommer ihåg utstrålade han verkligen ett genuint engamemang och att han på allvar brydde sig.
Citera
2023-06-22, 06:36
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2023-06-22, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Att han väljer att snatta har inte med hans inkomst att göra, inte så längesen en polischef åkte fast för samma;
(FB) Känd polisman (f.d. polischef) åtalas för stölder från ICA-butik

Dyker ju upp liknande trådar lite då och då här om andra kända personer som gjort liknande.

Kan vara att han lider av kleptomani;

Har själv åtminstone två andra exempel på ”kändisar” som definitivt inte behövde ”glömma” blippa varor för att sätta mat på bordet, ändå valde dom att göra det. Och det mer än en gång.

Svårt och se det med Öfvergård dock. Han ger mig intrycket av att vara en rationell hockey kille som inte har hjärnspöken. Däremot kan han ha slarvat medvetet
Citera
2023-06-22, 06:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Jag tycker Anders verkar vara en riktigt otrevlig människa. Men visst har vi alla skippat att skanna vissa grejer ibland? Den där jävla citronpåsen med skrynklig streckkod har åkt ner i påsen utan att skannas ordentligt några gånger. 100% av lättja.

Med det sagt så förtjänar Anders mycket skit, men inte just för detta.

Ett typiskt blattebeteende
Citera
2023-06-22, 06:46
Medlem
immenhusens avatar
Glömmer man att skanna ”normala” varor till ett ringa belopp, får man bara en intern prick i systemet och mer frekventa kontroller. Med tanke på att polis tillkallades, måste det ha varit ett betydande belopp med avsikt. Undrar vad det kan ha varit. Oxfilé och hummer?

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2023-06-22 kl. 07:34. Anledning: Tog bort felaktiga uppgifter.
Citera
2023-06-22, 06:49
Medlem
Citat:
En skrynklig citronpåse, en klase bananer man glömde väga, och en påse mjöl med knälig streckkod. Lätt hänt ändå tycker jag.

Haha var och en av dom där individuellt hade jag köpt men 3 varor är för mycket. Säg att du handlar kanske 15 varor, då snackar vi 20% oscannat. Det är alltför mycket.
Citera
2023-06-22, 06:50
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Att sno varor genom självscanningen måste vara ett av de mest pisamma brotten, tom pinsammare än att åka dit för snatteri som vuxen
Citera
2023-06-22, 07:00
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Fast alla polisanmäls inte.
En från personalen (som bevittnat/tagit tjuven) måste sitta med väktare och snattaren i väntan på att polis kommer till plats.

Det rör sig oftast om flera timmar.
Handlaren är inte så sugen på att släppa iväg en i personalen som ju faktiskt är på jobbet för att arbeta.
För att inte snacka om vilket kaos det blir för kvarvarande personal om en försvinner.

Hade alla som snattat anmälts hade vi behövt anställa flera stycken vars uppgift enbart hade varit att sitta och vänta med snattare och väktare på att polis ska komma på plats.
Kan först att mindre butiker resonerar så men tex Ica maxi borde det inte vara något problem att ha några fler anställda än minimibemanning, Ica handlaren får väl avstå den där fjärde ferrarin i garaget så är problemet löst.
Citera
2023-06-22, 07:05
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Han är mångmiljonär sedan innan han blev programledare, fullkomligt trams att det skulle vara medvetet och stjäla, särskilt när man är känd och de blir media direkt
Händer hela tiden, fråga tex torskarna (i dubbel bemärkelse) Paolo Roberto eller Kjell Jansson (M), 😀.
Citera
2023-06-22, 07:06
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Även fast han vid tillfället i TS missade att scanna 3 varor?

Alltså måste man inte vara ganska noggrann för att inte göra fel?

Jag försöker själv vara en hederlig människa, men ibland när man scannar så registreras det inte, man behöver dra koden flera ggr under laserstrålen.

Är man då trött, stressad, eller kanske distraherad av en telefon, unge, kärring, eller snygg tjej i kassan bredvid så blir det nog lätt att man missar något, särskilt om man har många saker. Systemet är inte jättebra.

Jag gillar arga snickaren, tror bara han är en slarver.
Citera
2023-06-22, 07:07
Medlem
"– Jag går ut och tror att allt är frid och fröjd. Sen kommer det en butiksanställd och ber att få titta i påsen. Sen visar det sig att det var tre produkter som inte var betalda.

Anders Öfvergård säger att han då bad att få gå till kassan för att få betala för varorna.

– Då de säger att ”nej, du får sitta här och vi polisanmäler alltihop”."

Jävligt pinsamt av AÖ men han försökte lösa det utan att bli lagförd. Personalen ville dock att han skulle åka dit ordentligt. Ska bli intressant vad det slutar med. Lagförd och straffet blir väl böter?!

Jag vet inte hur många gånger matbutiker brukar luras med att de inte hunnit ändra i datorn och tagit fullpris för en kampanjvara. Är man gammal så lär man missa sånt. Då går det fint och ingen lagförs.

Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Undrar vad det kan ha varit. Oxfilé och hummer?
Det var kött och för den summan du skriver måste det ha varit nåt dyrt.

"Enligt uppgift till Expressen var det köttbitar som Anders Öfvergård inte hade betalat för."

"Anders Öfvergård polisanmäld för köttstöld på Ica Maxi: "Ställa det tillrätta" Enligt uppgifter till tidningen Expressen ska Anders "Arga snickaren" Öfvergård ha blivit anmäld för att ha stulit kött i en butik i Stockholm under onsdagen. Öfvergård själv menar att det hela är ett missförstånd."
Citera
2023-06-22, 07:11
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
En skrynklig citronpåse, en klase bananer man glömde väga, och en påse mjöl med knälig streckkod. Lätt hänt ändå tycker jag.

Nej, det är inte lätt hänt.
Fattar inte att någon vill riskera att åka fast och bli förnedrad för att spara några ynka kronor.
Simpelt, ohederligt jävla skit beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in