2023-05-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilfverBearD
Sant, tänkte inte på att Advokaten springer hans ärenden.
Ser att mitt inlägg kan ses som lite snorkigt mot dig, inte meningen.

Jo, så länge advokater inte begår några regelrätta överträdelser mot gällande lag eller vad som beskrivs som 'god advokatsed', så kan de göra en väldig massa nytta för klienten.
Blir lite osäker nu men var det inte så att våldtäktsmannen i Umeå, "Hagamannen", fick hjälp av sin advokat att överföra sin del av huset till frun så att han i princip inte hade några medel till att betala skadestånden till dem han våldtagit?
Tror det, får kanske kolla upp det.

Edit: Leif Silbersky nekade till att ha varit inblandad..
Jag hade lite fel gällande hur det hela gick till men rent moraliskt var det nog en lite smutsig affär..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnPowo/erkande--och-salde-sitt-hus
Senast redigerad av Carinah78 2023-05-18 kl. 20:23.
Citera
2023-06-12, 12:57
Medlem
Hovrätten sänkte straffet till tre år och fyra månaders fängelse...
Citera
2023-06-12, 18:51
Medlem
Hovrättsdomen

https://gofile.io/d/HNvt0C

.
Citera
2023-06-13, 01:18
Medlem
Usch! Fattar inte hur en sån människa kan få så lågt straff, men man blir inte förvånad.. Svensk domstol i sitt esse 🤮
Citera
2023-06-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camkaze
Usch! Fattar inte hur en sån människa kan få så lågt straff, men man blir inte förvånad.. Svensk domstol i sitt esse 🤮

Håller med,det är f-n inte sant !
Citera
2023-06-14, 23:57
Medlem
Ja HS (fd. dålig plit & anaboltuggande dörrvakt) verkar av allt vara ett rikigt svin - men bara för det ska han inte bli dömd på åtalspunkter som han bevisligen var oskyldig till....
I så fall skulle man även dömma s.k. sakkunniga experter som använt detta utrednig för sina egna vinningars skull och stuntat i att HS mfl. sår lida för set.
Men mest upprörande var hur en ung feminist kunnat få den befattningen på sos och verkligen ställt till det för familjen för sina egna intressen , bara tur att hon vittnade så korkat och genomskinligt!
Citera
2023-06-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwenneHugo
Ja HS (fd. dålig plit & anaboltuggande dörrvakt) verkar av allt vara ett rikigt svin - men bara för det ska han inte bli dömd på åtalspunkter som han bevisligen var oskyldig till....
I så fall skulle man även dömma s.k. sakkunniga experter som använt detta utrednig för sina egna vinningars skull och stuntat i att HS mfl. sår lida för set.
Men mest upprörande var hur en ung feminist kunnat få den befattningen på sos och verkligen ställt till det för familjen för sina egna intressen , bara tur att hon vittnade så korkat och genomskinligt!

Vad får dig att att tro att han är oskyldig,bara för han vart friad i Hovrätten på vissa punkter ?
Vi som känner Håkan vet nog mer vilken typ människa han är tyvärr.

Jag stöttar "Sara" till 100% och hoppas han knasar lite på anstalten,och får sitta tiden ut iaf.
Citera
2023-06-17, 17:36
Medlem
Du har troligen helt rätt! Jag talar mig bara om dom bevis som ålagarn lagt fram, vad som sagts i förhör och bevisen håller inte för en fällande opartisk dom i alla åtalspunkter.
Fortsätt att stötta "Sara" det kommer hon att behöva!
Citera
2023-06-21, 23:28
Medlem
Jag har hört från en säker källa som pysslar med båtracing att en gubbe i Norrtälje som är revisor är hantlangare till Håkan Söderman. Tydligen har de bögat ihop i många år och revisorn har köpt tjejer av Håkan också. Nu springer han Håkans ärenden eftersom han har en fet jävla hållhake på honom. Någon såg dem böga på ett gym på badhuset för många år sedan. Springpojken skall heta Kjell,Kennet eller liknande. Någon som vet mer och vem det är?
Citera
2023-06-29, 12:56
Medlem
bennyzs avatar
En liten videosnutt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hennes-liv-styrdes-helt-berattar-sjalv-om-det-unika-rattsfallet
Citera
2023-09-29, 09:26
Medlem
Något nytt om detta nu ?

Var sitter han och kommer det bli någon överklagan till Högsta Domstolen ?
Citera
2023-11-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidDuff
Något nytt om detta nu ?

Var sitter han och kommer det bli någon överklagan till Högsta Domstolen ?
Bra fråga, han torde inte vika tid i Norrtälje anstalten iaf då han stod på lönelistan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in