Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Jag är i mot krig i vår närhet. Det är inte svårare än så.
Sen kan man självfallet få uttrycka sina sympatier för vilken sida man vill utan att åka ner.
Men att sitta och hetsa på nätet på ett aggressivt sätt och förvänta sig att andra ska göra jobbet åt en är både ryggradslöst och ynkligt. Det är min uppfattning.
Nog om detta.
Uppenbarligen går tyvärr inte offensiven så som man önskat.
Slår man ihop båda sidorna information och försöker dra någon linje där i mellan så är inte resultatet önskvärt. Detta kommer bli en hemsk sommar
Frågan om ifall Ukrainas offensiv går som önskat eller inte är svår att svara på. Man har gjort framsteg och kommer att köra ut ryssen så småningom om det kommer att fortsätta precis som de gjort de senaste veckorna. Normalt sett är det naturligtvis parten som går på offensiv som lider störst förluster, men jag tror inte att det är så idag. Inte i relation till vad som kan mobiliseras i form av trupper, motivation, utrustning och ekonomiska resurser. På så sätt så är detta, om man ogillar Ryssland, bättre än om de hade gett upp mer yta men förlorat mindre resurser. Men min position är att det är upp till Ukrainas befolkning att avgöra vilket pris de är beredda att betala för sin frihet och det är inget du eller någon annan ska lägga sig i.
Vill du förresten sätta din uppfattning om att "hetsa" och en hemsk sommar i realtion till detta ganska hetsiga inlägg som också har din signatur:
"Ja ska ja vara riktigt ärligt så njuter ja till fullo när dessa saker händer.
Varje katastrof, självmordsbombare som tar med sig några svartskallar till helvetet,Så blir de mindre av parasiterna kvar på vår vackra jord
De ställer enbart till med skit här i världen och sprider ut sig som pesten.
Nej gott folk inse att naturen är de som hjälper oss vita på traven.
Nästa steg är WW3 mot muslimerna.
Och de är inget att oroa oss för för vi kommer sitta i flygplan och bomba ´skiten ur dem
Nog många självmordsbombare och sinnessjuka negrer i Danmark kommer att få gemene man att ta till våld... militärt så kör vi över hela den muslimska världen på någon månad. Pakistan kommer inte våga ingripa med sina kärnvapen ändå."
Konstigt att du tar parti för ryssen med ditt hat mot svarta och muslimer. Det är ju bara i afrikanska länder som putin har starkt stöd och en stor del av hans soldater är med din retorik muslimska parasiter. Jag är inte den som dömer personer på grund av gamla flashbackinlägg, men här känns dissonansen ganska extrem mellan olika roller du spelat på forumet. Eller är det något jag inte förstår?