Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-21, 02:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vad fan är det med USA? Visst händer det sjuka grejor här i Sverige ibland också men dom värsta fullblodsgalningarna verkar finnas på andra sidan Atlanten.
De är 30 gånger fler än oss. Förslagsvis går det då 30 USA-galningar på varje svensk galning.
Citera
2023-06-21, 06:14
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Om barnen hade uppfostrats ordentligt så hade de haft egna vapen och kunnat försvara sig

😅. Den var bra.
Citera
2023-06-21, 06:33
Medlem
Verkar som media vill tysta ner denna nyhet. Vill väl inte elda på den redan skjutgalna befolkningen. Det med USA och vapen har gått överstyr för länge sen. De kommer att ta kål på varandra. Stackars barn
Citera
2023-06-21, 06:59
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Sverige = vapen.

Sverige är extremt vapentätt. Så vad vill du ha sagt?

Han svarade på hur.

En bättre fråga är varför han sköt sina barn.

Vårdnadstvist? Psyksjuk?
Citera
2023-06-21, 08:32
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Han svarade på hur.

En bättre fråga är varför han sköt sina barn.

Vårdnadstvist? Psyksjuk?

Jag tror, vilket en sådan som du för all del kan ta som fakta.

Till saken, jag tror att han mördade barnen för att straffa mamman. Frågan är för vad? Antingen för att hon varit eller påståtts vara otrogen. Eller för att hon vill göra slut - Tror jag.

En rolig tvist vore ju om han inte var den riktiga pappan till barnen. Att han fått reda på den saken. Men det är en teori som jag egentligen inte tror på. Men det skulle nog få vem som helst att göra konstiga saker.

I vart fall tror jag att han lyckades med sitt syfte. Hon mår säkert dåligt. Även om han inte såg jättelycklig heller.
Citera
2023-06-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlarn
Hur han kunde göra detta är väl ganska solklart? USA = vapen.

Ja så måste det vara! Vilket geni vi har här som kunde dra den parallellen, det förklarar varför alla jägare eller alla amerikaner mördar sina barn
Citera
2023-06-21, 08:57
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlarn
Hur han kunde göra detta är väl ganska solklart? USA = vapen.

Så du menar att tillgången på vapen gör att folk avrättar sina barn?

Knivar tex innebär inte samma risk för mental sjukdom då förstår jag?
Citera
2023-06-21, 09:09
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag tror, vilket en sådan som du för all del kan ta som fakta.

Till saken, jag tror att han mördade barnen för att straffa mamman. Frågan är för vad? Antingen för att hon varit eller påståtts vara otrogen. Eller för att hon vill göra slut - Tror jag.

En rolig tvist vore ju om han inte var den riktiga pappan till barnen. Att han fått reda på den saken. Men det är en teori som jag egentligen inte tror på. Men det skulle nog få vem som helst att göra konstiga saker.

I vart fall tror jag att han lyckades med sitt syfte. Hon mår säkert dåligt. Även om han inte såg jättelycklig heller.

Detta är det mest troliga. Hon ville lämna honom, och denna avrättning visar att hon hade fog för det också. Så han ville visa henne vem som bestämmer.
Citera
2023-06-21, 09:43
Medlem
Mercedes avatar
om man jämför hans bilder från 22 och i Januari från facebook tills nu så ser han rätt så mycket bitigare ut nu, anabola?

januari:
https://delafil.se/fc30e4601c4463be/...28992447_n.jpg

nu:
https://delafil.se/9b337d54c621ba07/...hree-sons.webp
Citera
2023-06-21, 09:48
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer

precis, det enda som kunde ändra utgångsläget i detta fall är tillvägagångssättet.
Citera
2023-06-21, 10:20
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
En klassisk trailer trash snubbe, en psykologisk utvärdering på denna kommer nog avslöja ett och annat, dock är idioten förhoppningsvis frisk nog att dömas till döden

Tycker ändå de där trailer trashen verkar ha kommit upp sig!
Ganska trevlig enplansvilla med stor välskött trädgård.
Två SUVs på det och ett hälsosamt utseende.

Är cracket för utspätt nu för tiden?
Senast redigerad av DonaldBiden 2023-06-21 kl. 10:25.
Citera
2023-06-21, 11:16
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer

Absolut, det är psykiskt mycket lättare att skjuta ihjäl sina barn än att hugga ihjäl dem.

Hade han inte haft tillgång till skjutvapen Kanske barnen hade levt.

Här är en bra beskrivning på skillnaden med att döda någon med en kniv eller ett skjutvapen

Citat:
Is it psychologically easier to kill someone from 30 yards away with a gun than up close with a knife?

With a knife, you are close enough to smell their breath; smell their body. You are close enough to look into their eyes. You are close enough to have them fight you and for you to fear for your own life. With a knife, you are close enough to get wet when they pee in their pants. At 30 yards with a gun, you might hear a “thwack” sound. Or see a puff of red. With a gun, they are a target. With a knife, they are a person just like you; with a wife, kids, Mom and Dad. And, contrary to the movies, it takes a while for people to bleed out. So you have to hold them, and fight them, until they stop. Until you hear that last breath. Until they go limp and become dead weight. There is more adrenaline released in a knife fight, which means that after the fight you can get the shakes. Not from fear but from the adrenaline. So you have to run it off to calm down, if you can.

https://www.quora.com/Is-it-psycholo...e-with-a-knife
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in