Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPerSullivan
Som sagt, jag har inte skrivit nåt om det. Alla raser och samhällsklasser kan begå brott.
Du läser in saker.
Så varför försöker du och många andra påmåla att GM är inavlat trailer trash i det här fallet, när absolut ingenting tyder på det? Jag menar att det är att väldigt många på det här forumet alltid ska sparka neråt och misstänkliggöra svaga och utsatta, och du verkar vara en av dem. Det här är ett genomgående tema för i stort sett varenda tråd. Om en gärningsman är svart så utfördes brottet för att han var svart, inga problematiseringar. Om inte svart så var det kanske en muslim eller jude? En zigenare? Utländskt påbrå? Vurmare för multikultur? Pundare? Inavlat white trash? Ungefär så går hackordningen, gång på gång på gång. Det är inte bara idioti, utan jag vill mena att det är rent skadligt för den allmänna människosynen. Och jag tror personligen att all den här explosiva idiotin och xenofobin är noggrant dirigerad av näthögerns hårt jobbande propagandamaskineri, och idioter köper och sprider dyngan vidare. Du tycks vara en av de dyngspridande idioterna. Mycket möjligt att jag läser in godtyckligt i ditt fall, personligen. Men på det stora hela så är det så här det funkar, och jag hatar det.
Citera
2023-06-22, 20:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den gråtande skräckpappan.

Citat:
Ursprungligen postat av ErikPerSullivan
Usch. Fy fan vad hemskt.

Men varför står dumfan och gråter?
Kanske inte skulle planerat och genomfört mordet på sina barn om det skulle bli så jobbigt.

Ja inte lär han stå och gråta över att avrättade sina tre söner utan p. g. a. den situation han har hamnat i vilket är till 100% hans eget fel.

Kanske försöker han också att få sympati vilket han aldrig kommer att erhålla.
Citera
2023-06-22, 20:37
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Hur slut i huvudet kan man vara? Jag har aldrig försvarat GM, bara påpekat att han inte ser inavlad ut. Det är så jävla typiskt flashbackare att hitta något grovt fördomsfullt att peka på för att vifta bort det faktum att till synes vanliga vita människor kan göra fruktansvärda saker. Nu uteslöt hudfärg och hårfärg alla sjuka rasistiska teorier, så då ska GM istället pekas ut som nåt slags lägre stående inavlad underklass, trots att han ser ut som vem som helst och bor på en stor jävla tomt med välskött villa, pool och två feta bilar. Argumentationstekniken hos konservativa högerkukar är så jävla motbjudande. Må ert vidriga klassförakt slå tillbaka mot er själva en vacker dag.

Han SER inavlad ut. Hans ögon sitter sådär tätt. Usch vilken fuling. Fruktansvärt brott han begått. Mår illa av bara tanken. Jag själv hade ju dött FÖR mina barn. Jag gör allt för dem. Något måste ju varit fel från början. Kanske är det pga incest/inavel hans pappa försvarar honom? Att han skäms för att han är skyldig till hur sonen blev?

Stackars stackars barn.
Citera
2023-06-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Jo det va just det jag tänkte på.

:

Han har iaf visat sig vara en doer, på vidrigaste vis.

Så modern blev skjuten i ena handen. Kanske när hon försökte skydda någon av sönerna?

Sedan är det galet att de har satt en borgen. På 20 milj $ iofs, men bara tanken på att han teoretiskt skulle kunna bli ”utköpt”.
Citera
2023-06-22, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

På sätt och vis har ju hustrun rätt i detta men det kapitala straffet var ändå det enda riktiga och mest rättvisa straffet.

Helt klart, synd bara att man själv knappast längre är vid liv när han avrättas någon gång runt 2050.
Citera
2023-06-22, 23:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att gå fortare om han blir dömd till livstids fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Helt klart, synd bara att man själv knappast längre är vid liv när han avrättas någon gång runt 2050.

Blir han dömd till livstids fängelse så kommer det att gå betydligt fortare.

En barnamördare som har avrättat sina egna barn kommer inte att stå högt kurs hos sina nya "kompisar".

https://www.youtube.com/watch?v=YawI85U7QtA
Citera
2023-06-23, 06:52
* Dottern i huset ska visst vara 16 år.
* Mamman ska vara 34 år gammal och heta Laura. GM är 32.
Att mamman blev skjuten i handen tänker jag att hon höll för gevärsmynningen, kanske hon till och med gjorde just så i ett försök att prata sin galne make till rätta, som ett försök att lugna ner hela situationen.
* GM har några år tidigare försökt strypa sin egen far. GM: s far tyckte inte det var så märkvärdigt.
* GM hade några dagar innan sitt planerade dåd mot de tre sönerna uppdaterat sin profilbild på Facebook, en bild endast föreställande de tre sönerna- här är den bilden:
https://pbs.twimg.com/media/FyyidtCWIAE53Vk.jpg:large
* GM har enligt grannen supit varje dag och skrikit varje dag på både frun och sönerna.
* GM hade också hotat sin fru med att skjuta hundarna eftersom de rymde hela tiden.

Han var äckligt samlad och lugn och nästan skadeglad och han såg ut att flina också när han låg ner på marken och blev handbojad.
Sedan står han i rättssalen och ser galen ut med tom och stirrande blick för att sedan gråta och grina upp sig i hela ansiktet och ett annat foto visar hur han ser lite nedslagen ut och på ett annat foto ser han faktiskt ärligt ledsen ut på blicken.

Ett tält mot regnet som har rests över samlingen av gosedjur som står vid familjens hus:
https://dayton247now.com/resources/m...rame_1792.jpeg

Jag undrade över blodfläcken på GM: s ena skuldra och på TikTok står det att det är för att GM flyttade på ena sonen och bar honom över axeln. Här ser man hur nära ytterdörren han ställde upp sina söner:
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/Px...134f98eeb25d41
Han sitter alltså där på trappan till ytterdörren med sina tre avrättade söner framför sig och bara väntar på att polisen ska komma.

Nu tänker jag kring detta med att pojkarna skulle skjutas tillsammans och även utomhus att har GM gjort detta för att straffa sönerna?
De skulle skjutas kollektivt för något de gjort, eller för hur de var som= normala och "jobbiga" pojkar.
Var det också därför både mamman och dottern sparades, för att det var sönerna pappan ansåg inte uppförde sig som han ville och krävde?
De lyssnade inte på honom och därför fick de sitt straff?
Han skulle visst ha planerat att döda sina söner just denna dagen.

"This is by far the most sickening, horrifying crime I have seen." - Mark Tekulve, Clermont Co Prosecutor, after arraignment of Chad Doerman
He's been a lawyer for 35 years.
"We will do our utmost, w/in my office, to make sure this defendant never sees the light of day again
."
Senast redigerad av JQP 2023-06-23 kl. 06:55.
Citera
2023-06-23, 08:18
Medlem
Ser inavlad ut!
Citera
2023-06-23, 08:29
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlarn
Hur han kunde göra detta är väl ganska solklart? USA = vapen.

Vapen i sig är nog inte det största problemet. Titta på en bild av Chad så ser människan riktigt svagbegåvad ut. Det handlar nog snarare om vilka hjon som har tillgång till vapen.
Citera
2023-06-23, 08:52
https://www.youtube.com/watch?v=HValIO5ekLE
19: 38 till 19: 40 ser man hur Chad kollar mot ytterdörren där mamman mest troligt står och för att kolla in hennes reaktion.
Man hör mamman skrika "You took my life from me!" Han ser mycket skadeglad ut och flinar också. Han ser och låter dessutom helt redig och opåverkad och hans blick ser klar och skarp ut.
När jag ser detta så är det definitivt ett straff mot mamman, precis som man först misstänkte, och också precis som det brukar förhålla sig i sådana här fall.
En kommentar till videon är att han hatade mamman mer än han älskade sönerna.

Det framgår också i denna video att mamman hade varnat Chad att slutar han inte dricka och orsaka problem med bland annat grannarna så kommer hon att skilja sig från honom.
Det är läskigt också att den profilbild och den bakgrundsbild Chad postade bara dagarna innan morden båda bilderna har pojkarna med sina tummar uppe i luften- livet är toppen ser pojkarna ut att tycka.
Det är riktigt rysligt att se det nu att han psykopatiskt bytte till just de här fotona.
Sedan detta att spara mamman och hennes dotter var väl för att skada mamman så mycket han bara kunde och hennes dotter skulle han väl inte behöva betala underhåll för vid en skilsmässa.

Så vanligt det är detta att när mannen förstör för hela familjen och mamman som känner ansvar för hela familjen kräver förändring och om den förändringen aldrig kommer ska hon heller aldrig ha rätten att skilja sig utan att antingen ska hon dö eller barnen dö eller både hon och barnen dö.
"You took my life from me" vittnar också om att det var hans syfte.
Hade det handlat om något annat och som inte var väntat så hade hon skrikit något annat, typ "What have you done?!"

Chad Doerman kommer att gå till historien som en av de mest hatade männen i världen.
Jag tror han kommer att bli avrättad(eftersom att hela världen redan hatar honom)
Senast redigerad av JQP 2023-06-23 kl. 09:07.
Citera
2023-06-23, 09:05
Alla tre pojkarna låg inte på samma ställe utan en av dem ser ut att ligga längre bort från trappan till huset, ner mot vägen till.

Chad åtalas på 21 punkter:
9 counts af aggravated murder
8 counts of kidnapping
4 counts of felonious assault

Clayton, Hunter and Chase var deras namn, vilket bara gör saken än mer ryslig:-(
Här är pojkarnas dödsruna med beskrivningar av vilka de var:
https://www.rohdefuneral.com/obituar...-chase-doerman

Det förväntas att åklagaren yrkar på dödsstraff.
Citera
2023-06-23, 09:13
Medlem
Anledningen är att det är så mycket negativ propaganda mot det manliga könet att denna pappa vart påverkad av detta.

Ingen ursäkt !

Har alltså inget med genetik att göra.

Han dödade inte sin fru eller dotter.

Vi får se om det händer mer och ökar , det kan bli så att föräldrar dödar sina söner mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in