2023-06-19, 13:20
Medlem
Snart stundar en ny ssong av vrldens roligaste hockeyliga s tnkte att det r dags att starta upp en trd om kommande ssong! Fregende ssong gick MoDo upp till SHL och Vstervik rddades kvar trots frlorat negativt kval d Vita Hsten hoppat av pga konkurs.

Nytillkomna lag: Bryns IF (SHL), Nybro Vikings (Hockeyettan)

Vad tror ni om kommande ssong? Kommer Bryns studsa upp direkt? Hur klarar Djurgrden baksmllan frn fregende ssong? Kommer AIKs satsning ge resultat? Hur klarar sig nykomlingen Nybro? Kan Bjrklven kliva ver trskeln som man fastnat p senaste ssongerna? Klarar sig Vstervik kvar eller ker de ut? Kan Mora hantera tappet av alla spelare och trnare? Kan SSK, Karlskoga och Vsters utmana p allvar?

Ja, frgorna r mnga

Kr vi
Citera
2023-06-19, 13:33
Bannlyst
Det enda som r skert r att bjrklven kommer misslyckas med att g upp i SHL, som vanligt.
Citera
2023-06-19, 14:12
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Det enda som r skert r att bjrklven kommer misslyckas med att g upp i SHL, som vanligt.
n ja tror dom kommer klara er. de ser lovande ut o ja tror dom har en riktigt bra chans =)
Citera
2023-06-20, 09:48
Medlem
Jag tror AIK kommer kunna bygga vidare p det man skapade mot MoDo. Dels med publikstmningen
och dels med spelet. Mnga fina nyfrvrv in, gller att hitta nn kvalificerad till frstaspaden. Om Blomqvist och Stillman kan skapa kontinuitet s br detta vara ett topp 6 lag. Play dirty!
Citera
2023-06-20, 17:23
Medlem
Som jag ser det spelar Djurgrden, Lven och Bryns p en egen niv, medan lag som SSK, Karlskoga, Vsters och Mora tappar mark varje ssong nu. AIK har helt klart haft en spnnande silly, men deras (brist p) publik r en sn jvla anti-tillgng att jag har svrt att se det laget gra ngon seris forcering innan folk faktiskt brja bry sig om dem. Kanske att fotbollslagets haveri kan locka folk att bry sig om vintersport istllet?

I botten blir det ocks tajt, gissar jag p. Tror att Kristianstad eller Vstervik ryker nr det ska avgras i bst av sju dr nere, vilket knns lite trkigt d jag inte beskt ngon av dessa arenor n, och knappast kommer hinna med det den hr ssongen heller. I vrigt tycker jag att det r KUL med Nybro tillbaka istllet fr ngot lag som typ Kalmar eller Vsby, som jag inte har ngot till vers fr.
Senast redigerad av Konstantinpoopel 2023-06-20 kl. 17:26.
Citera
2023-06-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Som jag ser det spelar Djurgrden, Lven och Bryns p en egen niv, medan lag som SSK, Karlskoga, Vsters och Mora tappar mark varje ssong nu. AIK har helt klart haft en spnnande silly, men deras (brist p) publik r en sn jvla anti-tillgng att jag har svrt att se det laget gra ngon seris forcering innan folk faktiskt brja bry sig om dem. Kanske att fotbollslagets haveri kan locka folk att bry sig om vintersport istllet?

I botten blir det ocks tajt, gissar jag p. Tror att Kristianstad eller Vstervik ryker nr det ska avgras i bst av sju dr nere, vilket knns lite trkigt d jag inte beskt ngon av dessa arenor n, och knappast kommer hinna med det den hr ssongen heller. I vrigt tycker jag att det r KUL med Nybro tillbaka istllet fr ngot lag som typ Kalmar eller Vsby, som jag inte har ngot till vers fr.

Djurgrden har spelat p en egen niv, men lyckas de upprtthlla det ssong 2 i HA? Tveksamt om du frgar mig. Speciellt nr man tappat i princip alla talanger till SHL. Dessutom fr man inte glmma Djurgrdens krftgng i hstas/vintras. Trnarbyte och vldigt mnga spelare p kontrakt. Ekonomin r inte speciellt bra kommande ssong, om man jmfr med fregende ssong och det faktum att man inte klarade avancemang.

Mora hade chansen ssongen som var men upptrdde frvnansvrt passivt mot MoDo. Trist att se ett sdant klassiskt lag falla bort efter ssongerna i SHL. Blir nog en del mittenssonger framver. En talangfabrik skulle jag kalla Mora fr, med bra juniorlag. Kanske har man insett att det bsta r att frdla det ett tag tills man terhmtat sig frn covid. Vore kul att se en satsning i Dalarna igen.

Angende AIK s r det ju tyvrr s, jo tack man vet ju sjlv som supporter. Fotbollen bryr jag mig inte srskilt mycket om, men dessvrre har man problem med att locka renodlade hockeysupporters till Hovet. Frhoppningsvis kan vi bygga vidare p stmningen som vi hade mot MoDo. D gungade Hovet. Med en spnnande silly och en krftgng i fotbollen s tror jag nog man har ett uppsving p gng till hst rent publikmssigt. Dr r det tur att Djurgrden inte gick upp, s vi fr derbyn igen. ven om bara 2 stycken kommer spelas p Globen.

Kristianstad tvingas ur HockeyAllsvenskan nu pga nekad elitlicens. Trkigt. De har nd en del trogna fans om n stkiga. Fr se vilka som erstter...
Citera
2023-06-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Kristianstad tvingas ur HockeyAllsvenskan nu pga nekad elitlicens. Trkigt. De har nd en del trogna fans om n stkiga. Fr se vilka som erstter...

Ja, jvlar, det var faktiskt en chock fr mig. Oerhrt trkigt nr upp och ned-gngar inte avgrs sportsligt, kommer definitivt sakna Kristianstad, som ju lite har tagit ver Bofors roll som skitgnget frn obygden som skapar rubriker var de n drar fram. Undrar hur mycket deras vansinniga brk med de egna supportrarna, och d menar jag inte hjonet med knallskottet, har kostat rent ekonomiskt?

Rimligtvis ska det vl bli Kalmar som tar ver deras plats nu? Osker hur jag skulle knna mig som Kalmarsupporter i det hr lget. Kul att g upp, javisst, men rvigt att bli snuvad p att f fira uppflyttningen och vrdelsa frutsttningar fr att rekrytera spelare. Gllande KHK lr vl gamarna hlla sig framme nr spelarna ska hitta nytt, kanske Kalmar lyckas fnga ngonting?
Senast redigerad av Konstantinpoopel 2023-06-21 kl. 21:32.
Citera
2023-06-21, 21:36
Medlem
Nybro har vrvat smart och kommer verraska de flesta. Tror det kommer g riktigt bra (fr en nykomling).

Lustigt att KIK och svenska ishockeyfrbundet r s oense om vad 8 procent av freningens omsttning innebr. Troligen klubben som frskt bygga luftslott dr.

Kalmar ser jag som rtt krda vid uppflyttning. Den andra nykomlingen har redan tagit fynden som fanns i HA, och det blir sent att spetsa till truppen from nu med vad som krvs.
Citera
2023-06-21, 23:06
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Nybro har vrvat smart och kommer verraska de flesta. Tror det kommer g riktigt bra (fr en nykomling).

Lustigt att KIK och svenska ishockeyfrbundet r s oense om vad 8 procent av freningens omsttning innebr. Troligen klubben som frskt bygga luftslott dr.

Kalmar ser jag som rtt krda vid uppflyttning. Den andra nykomlingen har redan tagit fynden som fanns i HA, och det blir sent att spetsa till truppen from nu med vad som krvs.

S r det men mycket handlar om det finns driv i folket inom kalmar. Vad de stller p isen r inte s viktigt. Vad de behver r en ledare utanfr det sportsliga och en inom det sportsliga som kan bygga vidare. Mlet r skert att hnga kvar men, internt borde mlet vara att bygga p sin organisation fr att klara allsvenskan, utanfr isen kommande r ven om de ker ner s kan de ta sig upp igen.

Bryns borde vinna, men av ngon anledning gr de alltid bort sig och spelarna gr myteri. Litar inte p att de jobbar ihop hela ssongen.

Ska bli vldigt intressant att flja Nybro.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-06-21 kl. 23:14.
Citera
2023-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia

Ja, Nybro har gjort det bra. Stabil HC och ftt in en del fina nyfrvrv.

Om Kalmar tar Kristianstadsplats s r det ingen hgoddsare att det blir Kalmar - Vstervik i ett negativt kval. Ser grna att Vstervik ker ut, vilket de redan borde gjort om de inte rddats av Vita Hstens konkurs. Vsby blev vl ocks uppflyttade till HA fr ngra ssonger sen, och fick beskedet ganska sent likt Kalmar.

Lycka till med att bygga ett lag redo fr HA nr det snart r Juli...
Citera
2023-07-29, 12:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Fler hrliga lag i allsvenskan n i SHL med plastiga Linkping, rebro, Redhawks och Lkers: aik, Djurgrden, Bryns, Vsters, Lven, Sdertlje. Mnga mer betydligt mer spnnande matcher att se som utomstende.
Citera
2023-07-30, 11:23
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fler hrliga lag i allsvenskan n i SHL med plastiga Linkping, rebro, Redhawks och Lkers: aik, Djurgrden, Bryns, Vsters, Lven, Sdertlje. Mnga mer betydligt mer spnnande matcher att se som utomstende.
De som har lag i SHL skulle s klart sga emot, men faktum r att Hockeyallsvenskan r mer intressant n SHL med alla klassiska lag och derbyn.
Som SSKare nskar jag nu bara att LHC ska komma ner ocks s blir det riktiga hatmatcher och rj p lktarna. Klubbarnas supportrar hatar varandra mer n de rivaliserade stockholmsklubbarna efter en smutsig historia mellan varandra.
Som SSKare har man slutspelsmatcherna d man slog ut LHC nstan lika hgt som SM-guldet

Nsta ssong kommer att bli vldigt intressant.
Kommer Brynes hlla fr favoritskapet? Mnga som ker ner frn SHL gr de inte.
Hur kommer SSKs satsning synas. Mnga bra spelare har tillkommit men personligen r jag nd lite tveksam att de hller.
Blomstrand tex kunde vara vldigt sl senast han var i SSK, och var satt p lktaren ett par matcher pga detta. Och hur hller Dyk. Grymt bra i SSK senast men nu med skadehistorik och flera r ldre.
Hller mlvaktssidan (med Tomas Sholl och Claes Endre) samma klass om frra ssongen med Nikita Tolopilo.
Och den strsta frgan. Kommer Videll att dominera ligan i r igen!?

Mnga lag satsar men man behver ju bara titta p Bjrklven fr att frst hur svrt det r att lyckas i Hockeyallsvenskan.

Det kommer att bli en vldigt spnnande ssong helt klart.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2023-07-30 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in