Citat:
Garpenlöv sa i tv4 innan matchen att "om vi fortsätter att skjuta 40 skott per match så kommer målen förr eller senare", och i 3e fick har rätt. Surt som SSKare.Ja det blev verkligen jämt när DIF vände 1-3 till 4-3 i sista perioden. Den vändningen var nog ordentligt viktig för stockholmslaget som väl också har återtågsambitioner. Undrar om SSK tänkte sig spela av sista? Sånt brukar ofta straffa sig men okey det är väl vändningarna man kommer ihåg och inte när lagen lyckas hålla ställningen.
Jag tycker att det var en jämn match där DIF skapade lite fler lägen men SSK kanske skapade farligare lägen, i 1a och 2a.
I 3e var det allt för många ssk-spelare som trodde det bara var att spela av matchen istället för att fortsätta framåt 20 min till. Samtidigt hade DIF bestämt att dom skulle ge allt.
3-3 hade kanske varit rättvist.
Djurgården fick nu lite arbetsro medan Södertälje får hantera press.
Garpenlöv räddade sitt kontrakt ett tag till och Bogren börjar ifrågasättas bland vissa SSK-fans.
I SSK är det väldigt många spelare som inte levererar.
Största problemet till skillnad mot förra säsongen är att man inte fått till ett stabilt försvar.
Här måste SSK få in ett par nya stabila backar. Vainio och Vainio (ja dom är två) är ojämna och Bergman hänger inte med alls.
Framåt är Videll och Dyk riktigt bra, även 38 årige Eriksson och spelare som Alba och Wiå jobbar stenhårt.
Men vart är tex "fansens lirare" Blomstrand? Jag var inte imponerad av honom i SSK för 3 år sen och tycker att han är lika långsam och osynlig nu som då. Nu kommer han inte ens till skott trots att han har kanske seriens hårdaste handledskott.
Nya matcher på onsdag.
Djurgården åker till Gävle och möter Brynäs. Kanske hade dom behövt en lite enklare match för att komma in i vinnarspåret men samtidigt kan en vinst ge rejält med boost.
Södertälje möter Tingsryd hemma och där måste man bara ta 3 poäng.