• 2
  • 3
2023-06-20, 09:45
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Typ 90% av alla vuxna människor alltså!

Kanske är det så att det bor en liten kinkster i de flesta därute. Good for them! ⭐️
Citera
2023-06-20, 10:04
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
För det första, vad är skillnaden mellan "tinder" och Tinder?
För det andra suger ni kvinnor på att kommunicera och inse vilka löjliga krav ni har på andra. Vill du knulla med vettiga män så är det för en kvinna bara att göra det. Det finns inga försök för en kvinna. Från noll till sex. Män kommer sällan till sex. De får stanna i försöksstadiet.

Ingen bryr sig om intellekt. Det där är en sån fjantig grej bland kvinnor som spridit sig och man läser de på var och varannan profil att mannen ska vara intellektuell. Vad ni egentligen menar är att mannen ska läsa av er i sängen, förföra er dit och förstå ert kroppsspråk, vara inkännande, lyhörda osv och gärna beskriva dig i dessa termer. Ni själva har sällan nåt intellekt att komma med och ofta kan ni ingenting. Jag är helt säker på att du är en ful häxa. Skulle du vara en snygg blondin med snygga former så skulle tråden aldrig startats.

Med ”tinder” menade jag appar av karaktären att träffa folk för att ligga med eller annat.

Jag uppskattar dina tankar och blir lite nyfiken på några saker.

Vad är det för löjliga krav som du upplevt att kvinnor ställer?

Hur hittar jag ”vettiga” män? Vad är det man ska se efter för att bedöma huruvida en person är vettig?

Du skriver att det inte finns några försök från kvinnor. Men om det nu då är så att jag gjort försök, att jag varit öppen med vad jag söker men ändå inte hittar män (och för all del kvinnor) som vill ha den typ av relation som jag söker. Då tänker jag att det måste vara så att det är någon faktor som gör att dessa män inte står att finna i den gruppen män som intresserar mig intellektuellt. Vilket får mig att tänka att det kanske är en ovanlig kombination.

När du skriver att ”ofta kan ni ingenting”, vad är det då du tänker på? Är det sexuellt eller är det något annat du menar?

Menar du alltså att det är för mkt begärt från min sida att den man skall ha sex med kan läsa av mitt kroppsspråk, vara inkännande, lyhörd osv? Det känner i alla fall jag är en absolut lägstanivå.
Citera
2023-06-20, 10:11
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisonShaw
Med ”tinder” menade jag appar av karaktären att träffa folk för att ligga med eller annat.

Jag uppskattar dina tankar och blir lite nyfiken på några saker.

Vad är det för löjliga krav som du upplevt att kvinnor ställer?

Hur hittar jag ”vettiga” män? Vad är det man ska se efter för att bedöma huruvida en person är vettig?

Du skriver att det inte finns några försök från kvinnor. Men om det nu då är så att jag gjort försök, att jag varit öppen med vad jag söker men ändå inte hittar män (och för all del kvinnor) som vill ha den typ av relation som jag söker. Då tänker jag att det måste vara så att det är någon faktor som gör att dessa män inte står att finna i den gruppen män som intresserar mig intellektuellt. Vilket får mig att tänka att det kanske är en ovanlig kombination.

När du skriver att ”ofta kan ni ingenting”, vad är det då du tänker på? Är det sexuellt eller är det något annat du menar?

Menar du alltså att det är för mkt begärt från min sida att den man skall ha sex med kan läsa av mitt kroppsspråk, vara inkännande, lyhörd osv? Det känner i alla fall jag är en absolut lägstanivå.

Det troliga är väl kanske att lejonparten av de ”vettiga” männen är upptagna i relationer. Just på grund av att de är vettiga.

Vilket åldersspann är det vi rör oss i?
Citera
2023-06-20, 10:26
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Det troliga är väl kanske att lejonparten av de ”vettiga” männen är upptagna i relationer. Just på grund av att de är vettiga.

Vilket åldersspann är det vi rör oss i?

30-50 kanske?

Tror du att det vanligaste med de vettiga inte (generellt) skulle vara intresserade av den typ av upplägg som jag är intresserad av?

Isåfall blir följden att de som skulle vara intresserade av det upplägg jag är intresserad av då vara just sådana som inte är vettiga.

Det indikerar att min initiala tanke var korrekt; att denna kombo är ovanlig och att det kanske skulle kunna vara orsaken till att det är svårt att hitta sådana män.
Citera
2023-06-20, 10:36
Medlem
Custom_mades avatar
Tycker din attityd stinker.

Tror det är där du behöver kolla!
Citera
2023-06-20, 10:57
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Tycker din attityd stinker.

Tror det är där du behöver kolla!

Vad är det i min attityd som stinker tycker du?
Jag tror i så fall att jag kanske skrivit på ett sätt som kan tolkas felaktigt.

Jag är verkligen inget annat än nyfiken på andras input i den här frågan.

Det kanske är min attityd som är problemet men då skulle jag uppskatta en utveckling av vad du menar. Det hade hjälpt mig.
Citera
2023-06-20, 13:24
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
30-50 kanske?

Tror du att det vanligaste med de vettiga inte (generellt) skulle vara intresserade av den typ av upplägg som jag är intresserad av?

Isåfall blir följden att de som skulle vara intresserade av det upplägg jag är intresserad av då vara just sådana som inte är vettiga.

Det indikerar att min initiala tanke var korrekt; att denna kombo är ovanlig och att det kanske skulle kunna vara orsaken till att det är svårt att hitta sådana män.

Det kan nog vara som du tror. Har fått höra det av flera tjejer. Det har varit endera eller. puckon som bara vill he sex eller vettigare killar som är mer relationsinriktade.
Det skulle kunna bero på att vettiga killar har rört sig bort från tanken på att ligga runt eftersom det skulle kunna hänga ihop med en sämre kvinnosyn. Vilket i sig är att förminska kvinnor i min mening.
Citera
2023-06-20, 13:31
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Det kan nog vara som du tror. Har fått höra det av flera tjejer. Det har varit endera eller. puckon som bara vill he sex eller vettigare killar som är mer relationsinriktade.
Det skulle kunna bero på att vettiga killar har rört sig bort från tanken på att ligga runt eftersom det skulle kunna hänga ihop med en sämre kvinnosyn. Vilket i sig är att förminska kvinnor i min mening.

För mig är det inte likhetstecken mellan pucko och att vara en person som bara vill ha sex. Men frågan är om det kanske ändå är vanligt att det ofta sammanfaller.
Oberoende av varandra.
Citera
2023-06-20, 13:33
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
För mig är det inte likhetstecken mellan pucko och att vara en person som bara vill ha sex. Men frågan är om det kanske ändå är vanligt att det ofta sammanfaller.
Oberoende av varandra.

Givetvis inte likhetstecken mellan just dem.
Men nu är du ju ändå de kategorierna vi i nån mån avgränsat oss till.
Citera
2023-06-20, 14:18
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Vad är det i min attityd som stinker tycker du?
Jag tror i så fall att jag kanske skrivit på ett sätt som kan tolkas felaktigt.

Jag är verkligen inget annat än nyfiken på andras input i den här frågan.

Det kanske är min attityd som är problemet men då skulle jag uppskatta en utveckling av vad du menar. Det hade hjälpt mig.
"Finns inga män som duger" "det är fel på männen" bla bla bla.

Konstigt att du inte hittar någon! Sen låter du som alla kvinnor "vill ha närhet", men fiskar man i det är det helst kärlek egentligen.
Fattar att det hör ihop mer för kvinnor. Men det skiner också igenom.

Ens inre tankeliv skiner igenom mer än man tror.

Försök se det bästa i folk istället och fundera på vad du verkligen VILL och vad du ger. Får du männen att skratta, är du sexig, tar du för dig, är du rolig att umgås med, ger du komplimanger, får folk att må bra? Vad är dina styrkor och sånt som du kan spela hårdare på som drar till sig männen?

Sen finns det ju klassiska mans-knep vid ren sexuell torka. Ligg med någon bara. Dom behöver inte duga. När du fått ut det ur systemet och känner dig mindre desperat kan du leta efter någon bättre.

Jobba dig uppåt så att säga.

Personligen har jag hittat partners via utbildningar och kurser. Tycker det är en nice avslappnad, nykter miljö.
Ta någon kurs som har övervikt män.
Jag har gått kurser i teater, skrivande och kvinnodominerade kurser och jävlar vad lätt det är.

Men man ska hitta "sitt spelfält". Vissa är gudar på internetdejting. Jag suger på det. Har testat flera gånger och resultaten jämfört med normal dejting har varit katastrofala så jag kör bara normalt nu och är nöjd med det.
Mitt spelfält är nykter miljö Face to Face. Jag tar för mig. Drar mycket skämt och har närvaro/charm.
Citera
2023-06-20, 16:25
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
"Finns inga män som duger" "det är fel på männen" bla bla bla.

Konstigt att du inte hittar någon! Sen låter du som alla kvinnor "vill ha närhet", men fiskar man i det är det helst kärlek egentligen.
Fattar att det hör ihop mer för kvinnor. Men det skiner också igenom.

Ens inre tankeliv skiner igenom mer än man tror.

Försök se det bästa i folk istället och fundera på vad du verkligen VILL och vad du ger. Får du männen att skratta, är du sexig, tar du för dig, är du rolig att umgås med, ger du komplimanger, får folk att må bra? Vad är dina styrkor och sånt som du kan spela hårdare på som drar till sig männen?

Sen finns det ju klassiska mans-knep vid ren sexuell torka. Ligg med någon bara. Dom behöver inte duga. När du fått ut det ur systemet och känner dig mindre desperat kan du leta efter någon bättre.

Jobba dig uppåt så att säga.

Personligen har jag hittat partners via utbildningar och kurser. Tycker det är en nice avslappnad, nykter miljö.
Ta någon kurs som har övervikt män.
Jag har gått kurser i teater, skrivande och kvinnodominerade kurser och jävlar vad lätt det är.

Men man ska hitta "sitt spelfält". Vissa är gudar på internetdejting. Jag suger på det. Har testat flera gånger och resultaten jämfört med normal dejting har varit katastrofala så jag kör bara normalt nu och är nöjd med det.
Mitt spelfält är nykter miljö Face to Face. Jag tar för mig. Drar mycket skämt och har närvaro/charm.

Nu blir jag lite fundersam.
Jag har inte sagt att män inte duger.
Jag har sagt att jag har svårt att hitta män som vill ha den typ av upplägg som jag önskar.
Jag fattar verkligen inte hur det kan handla om dålig attityd.

Jag har folk i min närhet som skrattar både med och åt mig och som jag talar om att de är viktiga för mig. Jag har diskussioner med vänner som är både djupa och sjuka och viktiga och tramsiga.
Jag har inte brist på folk som stimulerar mig på olika sätt. Det jag saknar är just specifikt en man eller för all del kvinna som kunde funka som motsvarande en kk kanske. Någon som vill att man kommer över på kaffe och ett rövknull på kvällskvisten. Eller vill komma sent en natt och få en avsugning i bilen utanför. Eller en vanlig påsättning i tvättstugan. Eller bli upphängd i rep i en stuga i Småland. Alltså jag är öppen för mkt och jag är både uppfinningsrik och rolig.
Det verkar svårt att hitta sådana personer.
Jag tycker det är besynnerligt att det är svårt då jag trodde att det var just denna typ av relation som män (generellt) skulle tycka var nice.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in