2023-06-19, 14:24
Medlem
Testa Hemligg. Inget som säger att det är bättre där än andra platser, men siten ser ganska ok ut. Gratis för tjejer har jag för mig.
Citera
2023-06-19, 15:28
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisonShaw
För bögar finns ju grinder. Jag önskar att det kunde finnas något liknande för folk som vill ha sex utan preferenser på kön. Men då kanske det finns det. BC har jag för mig är så oändligt både heteronormativt och ensidigt män som sextjatar.

På andra appar upplever jag att många bara vill chatta. (Sexchatta) Det är ju så dött att man torkar ihop. 😆 Iallafall om det inte är någon man redan träffat för då tar man ju bara vid där man senast tog på varann så att säga.

Jag har i mina dagar fått allt för få bilder på kön. Var är alla dessa kuk- och fittbilder som det talas så mkt om.

Min upplevelse är att det med tjejer är oerhört litet utbud med sådana individer som vill ha relation med fokus på sex.

Så trots att jag gärna träffar alla hur de än identifierar sig så är det ändå så svårt.
Det är lite motstridigt.

Sexklubb kanske vore nått för dig?
Tydligt vad alla vill men inget måste att ligga om det inte finns kemi.
Dessutom extremt lätt att komma in som singeltjej.
Citera
2023-06-19, 15:42
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000

Jag refererar inte till mig själv som singel.
Singel har en underliggande ton av att man söker efter att inte vara det på något vis.
Jag har ingen som helst önskan att vara i en dubbel med någon. Om det inte handlar om en dubbelmacka. 😉
Citera
2023-06-19, 15:49
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Jag refererar inte till mig själv som singel.
Singel har en underliggande ton av att man söker efter att inte vara det på något vis.
Jag har ingen som helst önskan att vara i en dubbel med någon. Om det inte handlar om en dubbelmacka. 😉

Ok. Jag bara slänger ut idéer.
Citera
2023-06-19, 15:53
Medlem
Citat:
Hur kan det vara så att man som kvinna behöver gå runt och vara sexuellt undernärd om det nu stämmer att män generellt är mer intresserade av sex än kvinnor är generellt?

Ligger det i att när man önskar minsta gnutta intellektuellt utbyte och kommunikation så minskar de kåta männen så drastiskt i antal att de ej står att finna?

Eller är det biologiskt en omöjlig kombination?

Är det månne för mkt begärt kanske?

Dom slutsatser jag dragit efter att ha funnits på sidor för sexkontaktsök i några år, så är en majoritet av männen, eller dom som hörs mest bara, inte så nogräknade med vem dom har sex med och bryr sig inte så mycket om huruvida man kan prata med varandra eller inte, för det är ju sex man ska ha.... Och är inte så nogräknade heller om det är engångsligg eller återkommande.

Vill man då som kvinna ha en återkommande kontakt, och vill kunna prata civiliserat för att ta reda på ifall den mannen är något för en själv, så blir det genast mindre lätt än om man tar första bästa man som anmäler sig frivilligt. För det finns en hel del män som gladeligen sätter sig i bilen och åker 10-15 mil för ett skjut, men då har dom i regel inte tid att prata något först, så man har ju ingen aning om vem det är.

Utifrån hur du verkar vilja ha det, ungefär som ganska många andra kvinnor, så får man vara beredd att plöja igenom en del icke intressanta profiler innan man hittar den man som passar det man önskar. Jag lovar att dom finns, det gäller bara att leta på rätt sätt. Inte gå på utseendet utan lusläsa profiler som har relativt mycket informativ text och skriva till dom som faller en på läppen, och hoppas på ömsesidigt intresse.
Citera
2023-06-19, 15:55
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:

Eftersom du skrev att det var extremt lätt att komma in som singeltjej så tyckte jag att det var relevant att kommentera att jag inte direkt är singel.
Så frågan är om det var DET du menade eller om det du menade var att om man kommer som ensam tjej till en dylik grej så kommer man lätt in.
Men om man har med sig en kinkster? Kommer man lätt in då?
Citera
2023-06-19, 16:21
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Dom slutsatser jag dragit efter att ha funnits på sidor för sexkontaktsök i några år, så är en majoritet av männen, eller dom som hörs mest bara, inte så nogräknade med vem dom har sex med och bryr sig inte så mycket om huruvida man kan prata med varandra eller inte, för det är ju sex man ska ha.... Och är inte så nogräknade heller om det är engångsligg eller återkommande.

Vill man då som kvinna ha en återkommande kontakt, och vill kunna prata civiliserat för att ta reda på ifall den mannen är något för en själv, så blir det genast mindre lätt än om man tar första bästa man som anmäler sig frivilligt. För det finns en hel del män som gladeligen sätter sig i bilen och åker 10-15 mil för ett skjut, men då har dom i regel inte tid att prata något först, så man har ju ingen aning om vem det är.

Utifrån hur du verkar vilja ha det, ungefär som ganska många andra kvinnor, så får man vara beredd att plöja igenom en del icke intressanta profiler innan man hittar den man som passar det man önskar. Jag lovar att dom finns, det gäller bara att leta på rätt sätt. Inte gå på utseendet utan lusläsa profiler som har relativt mycket informativ text och skriva till dom som faller en på läppen, och hoppas på ömsesidigt intresse.

Ja du är på något där.
Jag har ju större chans att förutse att jag kan råka illa ut om jag skriver med eller pratar i telefon med den jag ska träffa. Det ger mig ju lite info om vem det kan vara. Jag har såklart också bättre chanser att avgöra om det kommer att vara aktuellt med sex om man matchar i sättet att uttrycka sig och om man får känna på pulsen om huruvida de kommer att vara på samma nivå med humor och andra preferenser.

Men jag har också upplevt att män jag chattar med och som jag har intentionen att träffa (för bland annat sex) när det väl kommer till kritan och jag tar initiativ till att ses så är de inte intresserade av att ses trots allt.

Jag ser ofta män klaga på att kvinnor inte svarar. Jag svarar alltid men upplever ofta att män blir otrevliga om man inte kan chatta oavbrutet direkt man matchat.
Då avmatchar de. Eller så avmatchar när de inser att sexchatta aldrig var aktuellt.
Citera
2023-06-19, 16:36
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Eftersom du skrev att det var extremt lätt att komma in som singeltjej så tyckte jag att det var relevant att kommentera att jag inte direkt är singel.
Så frågan är om det var DET du menade eller om det du menade var att om man kommer som ensam tjej till en dylik grej så kommer man lätt in.
Men om man har med sig en kinkster? Kommer man lätt in då?

Ensam tjej var det som avsågs.
Vad menar du med kinkster?
Citera
2023-06-19, 17:32
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ensam tjej var det som avsågs.
Vad menar du med kinkster?

Ok då fattar jag.

En person som gillar olika kinks. Eller någon som har en specifik grej som de gillar och inte vill vara utan.
Citera
2023-06-19, 19:18
Bannlyst
Citat:
Vad jag menar är att jag förstår att det finns män som så att säga skulle ligga med vem som helst och att det är klart att jag skulle kunna hitta någon man inom en timme om jag bara swipeade höger på alla på ”tinder” men problemet är att det för mig är en risk att möta upp en kringluffande chaffis längs en landsväg. Dessutom tror jag mig veta att det sexet inte skulle vara så intressant.

Jag skulle önska att det fanns fler män som var intresserade av relationer som enbart eller nästan enbart hade fokus på sex. Bra sex.

Min känsla är att för att kommunicera i sängen krävs att man även är en god kommunikatör i övrigt. Därav anser jag intellekt vara en viktig faktor.
Att vara intellektuellt handikappad kan innebära att mina gränser inte hörsammade tillexempel.

Jag menar inte att män är intresserade av korkade kvinnor utan att jag undrar om de män som är intellektuellt stimulerande (för mig) är så få att de kanske är svåra att hitta. De ska ju vara kåta också
För det första, vad är skillnaden mellan "tinder" och Tinder?
För det andra suger ni kvinnor på att kommunicera och inse vilka löjliga krav ni har på andra. Vill du knulla med vettiga män så är det för en kvinna bara att göra det. Det finns inga försök för en kvinna. Från noll till sex. Män kommer sällan till sex. De får stanna i försöksstadiet.

Ingen bryr sig om intellekt. Det där är en sån fjantig grej bland kvinnor som spridit sig och man läser de på var och varannan profil att mannen ska vara intellektuell. Vad ni egentligen menar är att mannen ska läsa av er i sängen, förföra er dit och förstå ert kroppsspråk, vara inkännande, lyhörda osv och gärna beskriva dig i dessa termer. Ni själva har sällan nåt intellekt att komma med och ofta kan ni ingenting. Jag är helt säker på att du är en ful häxa. Skulle du vara en snygg blondin med snygga former så skulle tråden aldrig startats.
Citera
2023-06-19, 19:56
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ok då fattar jag.

En person som gillar olika kinks. Eller någon som har en specifik grej som de gillar och inte vill vara utan.

Typ 90% av alla vuxna människor alltså!
Citera
2023-06-19, 21:21
Medlem
halaltarzans avatar
Men finns det inga bra nattklubbar eller barer att gå till då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in