2023-05-09, 06:47
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen

Förut hade jag mobil bredband som en kompis stod på, och det måste ju vara mycket säkrare än allt annat.
För om dom ser mitt riktiga ip då, då kommer dom hem till min kompis som står som ägare.
En klassisk målvakt, går de alltid att lita på då. Om förseelsen är tillräckligt grov och straffet kännbart vill de verkligen ta på sig skulden då.
Citera
2023-05-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
En klassisk målvakt, går de alltid att lita på då. Om förseelsen är tillräckligt grov och straffet kännbart vill de verkligen ta på sig skulden då.

Är väl bara målvakten säger ", hm, det är nån av mina kompisar erik, johan, eller anders som lånat mitt mobila bredband."

men i själva verket är det hans kompis peter som lånat det.
När polisen konfronterar målisen om detta och att han ljugit så står han fast vid att det var nån av erik,johan, eller anders han lånade ut till.

Men kanske det gr att pejla/triangulera ett mobilt bredband?
Citera
2023-05-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Men kanske det gr att pejla/triangulera ett mobilt bredband?
Klart det går. Ett mobilt bredband är ju ett mobilabonnemang i förklädnad.
Citera
2023-05-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Klart det går. Ett mobilt bredband är ju ett mobilabonnemang i förklädnad.
Allt som sänder trådlöst går att pejla/triangulera.
Citera
2023-06-19, 18:46
Medlem
Tor eller VPN ?

Har köpt VPN från AVG antivirusprogram.
Alltså AVGs VPN.

Min fråga som jag gärna vill få svar på är:
Kan jag sluta använda Tor nu och bara lita på att mitt VPN garanterar mln anonymitet på nätet. Jag använder bara mitt Tor för att logga in på Flashback. Tycker att Tor krånglar ofta och är långsamt.

Tacksam för svar.
Citera
2023-06-19, 18:52
Medlem
Japp det kan du. Det är så jag gör. Det är såklart säkrare med Tor, men att använda det till Flashback i dagsläget är hopplöst då Tor i praktiken är blockat och admin ser inte problemet med det.

Det enda jag är frågande till är varför du valde just AVG.
Citera
2023-06-19, 18:52
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wagg
Alltså AVGs VPN.

Kan jag sluta använda Tor nu och bara lita på att mitt VPN garanterar mln anonymitet på nätet. Jag använder bara mitt Tor för att logga in på Flashback. Tycker att Tor krånglar ofta och är långsamt.

Tacksam för svar.
Ja, du kan sluta med Tor, med ett inlägg på Flashback under 4 år är det helt riskfritt.
Citera
2023-06-19, 18:53
Medlem
StonedMonkeys avatar
Finns ingen garanterad anonymitet på internet, men att sitta bakom VPN och/eller använda TOR borde räcka för att skitposta på flashback
Citera
2023-06-19, 18:57
Medlem
Be om pengarna tillbaka och investera i mullvad.
Citera
2023-06-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Japp det kan du. Det är så jag gör. Det är såklart säkrare med Tor, men att använda det till Flashback i dagsläget är hopplöst då Tor i praktiken är blockat och admin ser inte problemet med det.

Det enda jag är frågande till är varför du valde just AVG.

Det är för att jag redan har AVG installerat och fick ett bra erbjudande från AVG.

Tack för ett snabbt svar allihopa. Mycket tacksam.

Jag har redan fler konton på Flashback och haft detta i " reserv" tack återigen.
Senast redigerad av Wagg 2023-06-19 kl. 19:03.
Citera
2023-06-19, 19:03
Medlem
Citat:
Det är för att jag redan har AVG installerat och fick ett bra erbjudande från AVG.
Det låter rimligt. Jag hade inte dödshotat Joe Biden över deras VPN, men om du gör tankebrott och fildelningsbrott så kommer de nog fungera alldeles utmärkt.

Fimpa Tor och kör VPN istället.
Citera
2023-06-19, 20:54
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Alltså AVGs VPN.

Tacksam för svar.

Att du slangar din trafik genom ett visst företags nätverk betyder inte att din "anonymitet" "garantera[s]".

Tor och VPN är inte direkt jämförbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in