Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
Jo, lagar själv bättre pizzor hemma än majoriteten av pizzerior-pizza (oavsett om äkta italienska eller av turk/balkan-typ) och något som jag tycker fler skall testa på!
Billys är dock inget som jag äter. Otjänlig mat IMO. Då tar tom. jag hellre en babbepizza alla dagar i veckan.
De ggr jag gör pizza hemma, så spelar det ingen roll vad jag gör, kan aldrig få dom smaka som dessa "turkpizzor".
Jag ser det som två helt olika rätter pga detta, även om de delar samma namn.
Jag lagar den napolitanska varianten och varianter av den.(Min favorit med varianterna, det är en med isterband och inlagd chili, lök och ost.).
När det kommer till härma turkpizzorna hemma, så kan dessa bli lite hur som helst, men nått liknande dock man köper i pizzerian.
Med en skillnad bättre kvalitet på råvarorna.
Viktigt att påpeka, jag äter endast en sådan "turk" pizza i månaden och måste säga det är riktigt gott.
Men såklart har man aldrig ätit en sådan pizza och bara gjort goda hemma, så kan det nog vara så man inte gillar "turk" pizzan.
Billy´s fyller sitt syfte, och otjänligt är det inte ens nära, men någon smaksensation är det då inte.
Eller ja, om du kör den i ugnen istället och pimpar den, då kan den bli rätt okey.
Man måste särskilja god mat, och när man bara måste ha mat snabbt alternativt inte har möjligheter.
Idag blir det dock sällan billys, då livet är lugnare med vuxna barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svempas
Turkpizza är min favorit.
Kan få ok smak hemma men aldrig som pizzerian.
Fast blir mer sällan nu när pizzan kostar 115 spänn.
Du får först sänka kvalitén på råvarorna
Men du ser ju det som två skilda rätter, för det är mångt och mycket detta och pga de stora smakskillnaderna och möjligheter att baka pizzan.
Men lägger du lite kärlek på degen hemma och gör den i rumstemp och 24h före du ska ha den, så blir det väldigt gott hemma med.