2023-06-16, 23:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Turk-Pizza? Det är väl Jugge-Pizza vi pratar om? Dvs; väldig tunna, Ost som blir som Olja när den smälter, samt "pizza-skinka" (nermalet kadaver) samt rätt salta. Vid hemtranporten kan man räkna med att botten på pizzakartongen är nedsölat med fett.

Jaså? Jag har ätit god pizza i Kroatien, som är ett juggeland. Kroatisk mat liknar italiensk en del.
Citera
2023-06-16, 23:24
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Självklart en pizza gjort av valfri kebab i Sverige.
Vi måste stå upp och försvara oss från pizzanazisterna från Italien.
Citera
2023-06-17, 00:18
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Självklart en pizza gjort av valfri kebab i Sverige.
Vi måste stå upp och försvara oss från pizzanazisterna från Italien.

Mer kebabpizza till folket! Var det inte så italien sa redan då under romarriket.
Senast redigerad av Bertil85 2023-06-17 kl. 00:20.
Citera
2023-06-17, 02:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Balkan? Jag har ätit god pizza i Kroatien, som ligger på Balkan. Kroatisk mat liknar italiensk en del.

Citat:
Jaså? Jag har ätit god pizza i Kroatien, som är ett juggeland. Kroatisk mat liknar italiensk en del.

Var de pizzorna i Kroatien mer av klassisk äkta Napolitansk typ eller mer av oäkta Balkan/Turk/Svensk-typ?
Citera
2023-06-17, 08:33
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:

Det finns bra pizzer överallt, men alla pizzor är inte bra. Vad jag menar med jugge-pizzor är de pizzan som bakades av juggar, innan turkarna kom, på 90talet. Eftersom juggarna var först med dessa pizzor kallar jag de för jugge-pizzor. Ofta billiga, 19-29kr med dricka och sallad vid avhämtning. Dessa pizzors ost smälte mer eller mindre till fett, skinkan var ingen riktig skinka och svamparna från burk. Flottigt som fan och rätt salta. Då tyckte jag att de var rätt goda och var bra bakfyllemat.
Citera
2023-06-17, 16:09
Bannlyst
Provat äkta stenugns napoleanskt på 10tal ställen. Dyrt

Många besvikelser.
Ganska få gör det här bra som det ska göras.

Varit till Sthlm mycket förra året och där har jag ätit detta på 8ställen
Samt på 3ställen inom 10mils radie ifrån mitt hem.

Alla här ute suger och är svindyra.
Sjukt hårda botten, går knappt skära i pizzorna, och allmänt nää bara.

I sthlm sög 6st av 8st

De enda två som var jävligt goda och bra var på

450 Gradi Lidingö
och
800 grader i Sthlm. Men den i Visby gottland har alltid perfekt Pizza.
Hört 800 grade i Sthlm kan ibland ha en sämre dag.
Men de bor där och som äter där ofta oavsett, de säger att Pizzorna är 8-9x av 10x fantastiska.

De som gör alltid perfekt 10av10 pizza enligt några är 450gradi i Lidingö, och 800grader Visby.
Ni måste verkligen prova dessa.
Men ge även 800grader i Sthlm 2 chanser minst om inte första är helt perfekt.

Det är Svenskar som äger dessa ställen.
Premium plus därför.

Men jag föredrar en bra Babbe-Pizza. De är få som gör bra goda babbepizzor, men då de är bra är det just det där sliskiga fettiga härliga , stor njutning.
Typ 3 av 10 är bra av dessa-
Här finns jävligt många Riktig usla äckliga ställen tyvärr.
Gäller hitta guldkornen.
Det blir många besvikelser innan man hittar dom riktigt bra turkarna.
Senast redigerad av Tooonytiigerr 2023-06-17 kl. 16:11.
Citera
2023-06-17, 16:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
De som gör alltid perfekt 10av10 pizza enligt några är 450gradi i Lidingö, och 800grader Visby.
Ni måste verkligen prova dessa.
Men ge även 800grader i Sthlm 2 chanser minst om inte första är helt perfekt.

Det är Svenskar som äger dessa ställen.
Premium plus därför.

Jo, alla pizzerior och restauranger är ju långt ifrån i toppklass.

Tack för tipsen dock!

Skall testa när jag får möjlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
Men jag föredrar en bra Babbe-Pizza. De är få som gör bra goda babbepizzor, men då de är bra är det just det där sliskiga fettiga härliga , stor njutning.
Typ 3 av 10 är bra av dessa-
Här finns jävligt många Riktig usla äckliga ställen tyvärr.
Gäller hitta guldkornen.
Det blir många besvikelser innan man hittar dom riktigt bra turkarna.

Jo, alla pizzerior och restauranger är ju långt ifrån i toppklass.

Nu gillar jag själv inte lika mycket "babbepizzor", men vilka turkar har du hittat som du tycker håller toppklass?
Citera
2023-06-17, 16:29
Medlem
Fulfittans avatar
Turkpizza är vidrigt avfall som bara inavlat white trash från små byhålor gillar. Jag skulle aldrig få för mig att äta någon skit med burkskinka och burkchampinjoner med industritomatsås på bulkcontainer som någon svartmuskig babbe stått och knådat ihop med handen han nyss torkade röven med.

Absoluta baskravet för en pizza är ju San Marzano-tomater, äkta buffalamozarella, vacche rosse-parmesan, D.O.P-märkt pecorino romano och finast möjliga olivolja, gräddad i vedugn. Ni värdelösa byfånar som sitter på de svettiga turksyltorna ute på vischan och trycker i er det skräpet för en billig bukfylla har jag bara det allra djupaste förakt för. PACK!
Citera
2023-06-17, 20:10
Medlem
WebDevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Turkpizza är vidrigt avfall som bara inavlat white trash från små byhålor gillar. Jag skulle aldrig få för mig att äta någon skit med burkskinka och burkchampinjoner med industritomatsås på bulkcontainer som någon svartmuskig babbe stått och knådat ihop med handen han nyss torkade röven med.

Absoluta baskravet för en pizza är ju San Marzano-tomater, äkta buffalamozarella, vacche rosse-parmesan, D.O.P-märkt pecorino romano och finast möjliga olivolja, gräddad i vedugn. Ni värdelösa byfånar som sitter på de svettiga turksyltorna ute på vischan och trycker i er det skräpet för en billig bukfylla har jag bara det allra djupaste förakt för. PACK!
Hipsterfjolla. En Hawaii duger utmärkt, hoppas på mycket ananas.
Citera
2023-06-18, 07:20
Medlem
448s avatar
Citat:

Du är en tönt som bara äter pizza som Paolo Robertos 200 år gamla gammelmormor bakat
Citera
2023-06-18, 15:13
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WebDev
Hipsterfjolla. En Hawaii duger utmärkt, hoppas på mycket ananas.

Tycker mig ana en liiiten smula ironi i inlägget du citerat?? Annars blir det ännu mer kul,om det är en äkta ”pizzakonnässör” vi har att göra med🙂.

Och det finns ju skitpizzor i Italien också,tillagade med halvfabrikat och smutsiga händer. Inga San Marzanotomater per automatik,bara för att man råkar vara från Neapel.

Hellre en fräsch ”turksvennepizza” än en svettig italienare med sorgkanter under naglarna,alla dagar i veckan!
Talar av egen erfarenhet, inga jävla SAN Marzano där,inte.
Citera
2023-06-18, 16:28
Medlem
klybans avatar
Citat:

Två olika rätter, och den svenska pizzan är skitgod, så även den traditionella italienska pizzan.
Men lugnt, förstår du bara ville provocera och med tanke på nivån av nonsens det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in