2023-06-18, 18:53
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Arses agerande på transfermarknaden kan bara beskrivas i ett ord PATETISKT!

Flörtar med Mudryk men tar strejkande Trossard med ett halvår kvar på sitt kontrakt. Visst nu är det Arsenal som gjort den vinnande affären hittills men här snackar vi om ett försprång på hela 6 månader som lillebror hade för att plocka in en av Europas hetaste talanger.

Samma sak skedde i januari när man flörtar med Caicedo och återigen tar in en spelare som har 6 månader kvar. Denna gången handlar det om klassikern att ta en av storebror Chelseas sloppy seconds Jorginho som senare visade sig kosta ligatiteln. Arsenalstilen i ett nötskal.

Och nu vägrar man betala 100 mil för Declan Rice för att loserklubben kort och gott är snåljåpar och återigen går iväg tomhänta.

Men detta är samma klubb som en gång inridne tyckte det var en lysande idé att lägga fram 40 miljoner plus ett extra pund för självaste Luis Suarez.

Londons knulldocka Arsenal FC!

Det är alltså på något sätt mer patetiskt än att spendera 6 miljarder(+ett par hundra miljoner på tränare) på ett halvår och sen sluta i nedra halvan av tabellen menar du då eller? Hela fotbollsvärlden skrattar åt boehly och gänget.
Senast redigerad av jontepsg 2023-06-18 kl. 19:03.
Citera
2023-06-18, 19:17
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vilka poäng har han spelat bort? Enda jag minns är felpassen mot Southampton(?) som slutade 3-3, en match hela laget var helt under isen i nästan hela matchen. Skulle vilja påstå att Ramsdale räddat fler poäng än han gett bort.

Om Arteta/Edu identifierar en spelare dom verkligen vill ha så spelar det väl ingen roll varifrån han kommer? Lönen ska vara 200k/veckan, inte högst men iaf top 5 i klubben. Vilka spelare tänker du på då som är tillgängliga? Jag är inte överförtjust i Havertz, men jag tror han kan bli en bra värvning ändå.

Dom förhandlar om Rice vilket bara verkar vara en tidsfråga innan han är klar. Caicedo har dom nog gett upp och istället är det Romeo Lavia dom är ute efter. Så nya mittfältare är på G även om jag gärna sett ytterligare en spelare om nu Partey försvinner.

Tyckte mig minnas flera gånger han har spelat iväg bollen fel och resulterat i mål, kanske minns fel.

200k verkar lönen ligga runt (kanske såg euro istället för pund) men jag tycker fortfarande det är en dålig värvning. Bara för att man har pengar att spendera behöver man inte slänga ut en tredje del av det på Havertz.

Börja med Rice se vad som behövs efter, om Partey lämnar behövs en till mittfältare och där bör fokus ligga, inte att köpa en till offensiv spelare. Då kan man lika bra testa Pepe igen om man inte lyckas skeppa iväg han. Han och Havertz är lika bra... typ.

Även läst att Arsenal är efter Diaby från Leverkusen, har inte koll alls och det är ju också en chansning.
Senast redigerad av srsbiz 2023-06-18 kl. 19:20.
Citera
2023-06-18, 22:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Tyckte mig minnas flera gånger han har spelat iväg bollen fel och resulterat i mål, kanske minns fel.

200k verkar lönen ligga runt (kanske såg euro istället för pund) men jag tycker fortfarande det är en dålig värvning. Bara för att man har pengar att spendera behöver man inte slänga ut en tredje del av det på Havertz.

Börja med Rice se vad som behövs efter, om Partey lämnar behövs en till mittfältare och där bör fokus ligga, inte att köpa en till offensiv spelare. Då kan man lika bra testa Pepe igen om man inte lyckas skeppa iväg han. Han och Havertz är lika bra... typ.

Även läst att Arsenal är efter Diaby från Leverkusen, har inte koll alls och det är ju också en chansning.

Tror du tänker på tidigare säsonger, för då har det hänt några gånger att han slarvat. Men den här säsongen har han varit mycket stabilare.

Havertz har betydligt större chans att lyckas i Arsenal än Pepe iaf. Men vi får helt enkelt vänta och se om Havertz ansluter och om han blir lyckad.

Håller med om Diaby. Han har ryktats till många olika klubbar i några år nu, har inte sett tillräckligt av honom för att bedöma honom. Men han kanske skulle funka som backup till Saka, och det behövs för Saka har spelat i princip nonstop senaste åren, är lite orolig att det kommer märkas nästa säsong.
Citera
2023-06-18, 22:18
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tror du tänker på tidigare säsonger, för då har det hänt några gånger att han slarvat. Men den här säsongen har han varit mycket stabilare.

Havertz har betydligt större chans att lyckas i Arsenal än Pepe iaf. Men vi får helt enkelt vänta och se om Havertz ansluter och om han blir lyckad.

Håller med om Diaby. Han har ryktats till många olika klubbar i några år nu, har inte sett tillräckligt av honom för att bedöma honom. Men han kanske skulle funka som backup till Saka, och det behövs för Saka har spelat i princip nonstop senaste åren, är lite orolig att det kommer märkas nästa säsong.

Newcastle har ryktats om Diaby med i ett gäng fönster, har ingen direkt superbra koll på honom men av det jag läst och hört andra säga är att han är väldigt bra och kommer bara bli bättre. Så tror han skulle vara alldelse lysande i Arsenal, känns som det är ett lag som passar den typen av spelare (skulle fungerar bra i Newcastle med).

Havertz har likt hela chelsea haft en bedrövligt säsong, men i ett lag som spelat rätt uselt så kan jag tycker jag att han haft sina framträdande. Skulle han komma till ett bättre fungerande lag så tror jag att han kommer fungera utmärkt (likt Arsenal). Sen kommer ju chelsea vilja ha så mycket som möjligt för sina spelare. Dock är väl chelsea i en knasig sitts, de måste ju nästan sälja spelare och sätter man höga priser så måste de tryckas ner rejält så man tillslut tvingas "rea" ut spelare. Eller än värre bli fast med missnöjda spelare i en ickefungerande trupp.
Citera
2023-06-18, 22:21
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du ska nog se snart att generalen med hans soldat banditen helt plötsligt upptäck vilken diamant Havertz alltid varit som dock inte fått ut sin fulla potential.

Arsenalmaffians General om Kai Havertz 2024:

Finns det någon bättre anfallare under de senaste 10-15 åren i Premier League än Kai Havertz? Tror fan inte det.
Citera
2023-06-19, 10:12
Medlem
Masingas avatar
Ruben Neves klar för Al Hilal, Ziyech påväg till Al Nasr. Många nu som går till Saudi. Pengar pratat som vanligt.
Citera
2023-06-19, 11:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ruben Neves klar för Al Hilal, Ziyech påväg till Al Nasr. Många nu som går till Saudi. Pengar pratat som vanligt.
Så tråkigt, är det en ny Kinaliga eller kommer dom utmana på riktigt?
Citera
2023-06-19, 11:42
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Så tråkigt, är det en ny Kinaliga eller kommer dom utmana på riktigt?
Utmana om vad? Sportsligt kan de inte utmana om något, enbart löner.
Citera
2023-06-19, 11:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Utmana om vad? Sportsligt kan de inte utmana om något, enbart löner.

Vissa spekulerar i att Saudisarna kommer att köpa sig platser i Champions League framöver, eller t.o.m. driva igenom en superliga igen där naturligtvis de Saudiska lagen ska ha platser.
Citera
2023-06-19, 11:59
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vissa spekulerar i att Saudisarna kommer att köpa sig platser i Champions League framöver, eller t.o.m. driva igenom en superliga igen där naturligtvis de Saudiska lagen ska ha platser.
Självklart finns det en agenda bakom dessa spelarköp. De förstör fotbollen, det såg vi med VM senast att mutor gör det möjligt. Ansvariga kommer inte få stå till svars och med det sagt kan vi nog räkna med att fotbollen är förstörd inom kort.
Citera
2023-06-19, 12:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Fast det låter helt osannolikt enligt mig.

Dom har ju ändå sitt AFC Champions League.
Citera
2023-06-19, 12:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fast det låter helt osannolikt enligt mig.

Dom har ju ändå sitt AFC Champions League.

Som ju är totalt ointressant för en saudisk shejk. Europa är fotbollens centrum, de vill ha sina lag där. Steg 1 var (och är) att köpa europeiska lag. Steg två är att köpa plats för saudiska lag.

Men mer troligt är en superliga som inte har några geografiska förbundsbegränsningar. Det kommer bli upp till supportrarna att stoppa detta när (inte om) det kommer, likt det senaste försöket. För lita på att klubbägarna inte vill motstå pengarna de blir erbjudna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in