2023-06-18, 11:31
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Yes visst är det så, ägarna lurade Wenger att den nya arenan skulle göra Arsenal ännu rikare och bättre. Istället var det Wenger som fick slita med minimal budget(för att vara ett topplag) och år efter år nöja sig med CL, jag undrar hur många tränare som accepterat den situationen efter all tidigare framgång. Som tur är så har Kroenkes äntligen börjat satsa på riktigt.

Ja det var en helt galen gambling att göra med det som då var ett absolut topplag. Om Wenger valt att dra och klubben tvingats in i den brittiska tränarkarusellen med typ Hodgson och Allardyce hade klubben kunnat vara körd på riktigt idag. Och då hade Generalen suttit där i sina urtvättade Calvin Klein-kalsonger han köpte 2004 efter att ha blivit eggad av reklamen med Fredrik Ljungberg.
Citera
2023-06-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Party3545
Yttermittfältaren Mount transfer anordnades nästa 5 eller 30 timmar.

Mount värvas knappast för att lira på kanten där är United redan överbefolkade han är tänkt att ta Eriksens plats centralt

Och united lär ju dessuto inte värva nån spelare förrens ny ägare är på plats och det ser ju ut att draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ut på tiden

Så Mount kommer nog tidigast i Januari eller gratis nästa sommar
Citera
2023-06-18, 12:52
Medlem
srsbizs avatar
Har det brunnit i huvudet i Arsenal? Varför vill man lägga ut 80m euro samt matcha lönen på £250k för en sopa som Havertz?
Citera
2023-06-18, 12:57
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Har det brunnit i huvudet i Arsenal? Varför vill man lägga ut 80m euro samt matcha lönen på £250k för en sopa som Havertz?

De har väl kollat lite avundsjukt på konkurrenterna i ligan som blåser liknande summor på floppar var o varannan säsong så de vill väl leka själva.
Citera
2023-06-18, 14:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Nu låter du som punditsen/fansen som hånade att Arteta spenderade mycket pengar på Ben White och Ramsdale.

Som Arsenalfan är inte Havertz ett namn jag drömt om, men jag litar på Arteta och förstår ändå lite varför han vill ha honom. Kan spela på alla positioner längst fram + #10 och möjligen #8. Hoppas inte summorna det ryktas om stämmer då det är för mycket pengar enligt mig.
Citera
2023-06-18, 14:39
Medlem
Citat:
Havertz känns som han har så mycket mer ge än vad han fick ut i Chelsea,får han ut det i Arsenal får det laget en lyx lirare i offensiven
Citera
2023-06-18, 14:43
Moderator
zanteras avatar
Tror också Havertz hade gjort det bättre i Arsenal än Chelsea. Chelsea har ju varit en enda stor röra sen Havertz kom egentligen, han har spelat under 3-4 olika tränare och känns inte som någon av tränarna har haft en klar bild om hur de ska utnyttja honom bäst.

Känns som Arteta bygger Arsenal lite likt City innan de värvade Haaland - dvs en rörlig offensiv med flera skickliga spelare där man inte vet vem målet ska komma ifrån. Varken Gabriel Jesus eller Havertz är ju spelare som lär göra mer än 15 mål på en säsong men de har andra kvaliteter och Arteta vill nog ändå ha typ 4-5 spelare som alla gör en del mål och sen har man några andra spelare utöver det som petar in några mål också.
Citera
2023-06-18, 15:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Du ska nog se snart att generalen med hans soldat banditen helt plötsligt upptäck vilken diamant Havertz alltid varit som dock inte fått ut sin fulla potential.
Citera
2023-06-18, 16:00
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nu låter du som punditsen/fansen som hånade att Arteta spenderade mycket pengar på Ben White och Ramsdale.

Som Arsenalfan är inte Havertz ett namn jag drömt om, men jag litar på Arteta och förstår ändå lite varför han vill ha honom. Kan spela på alla positioner längst fram + #10 och möjligen #8. Hoppas inte summorna det ryktas om stämmer då det är för mycket pengar enligt mig.

Är själv inte alls helt såld på Ramsdale, han gör bra räddningar visst. Men han har fan spelat bort flera poäng denna säsong med helt värdelösa passningar.

För 80m och en hög lön sett till Arsenals lönestruktur är det för mig helt galet att gå efter denna affär. Finns bättre spelare att satsa på än Havertz. Dessutom varför hjälpa Chelsea lasta av en spelare dom inte vill ha för ett dyrt pris?

Sen behöver man titta längre ner i banan också, Xhaka lämnar och Partey ryktas bort. Behövs stabilitet där i första hand.
Citera
2023-06-18, 16:15
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Arses agerande på transfermarknaden kan bara beskrivas i ett ord PATETISKT!

Flörtar med Mudryk men tar strejkande Trossard med ett halvår kvar på sitt kontrakt. Visst nu är det Arsenal som gjort den vinnande affären hittills men här snackar vi om ett försprång på hela 6 månader som lillebror hade för att plocka in en av Europas hetaste talanger.

Samma sak skedde i januari när man flörtar med Caicedo och återigen tar in en spelare som har 6 månader kvar. Denna gången handlar det om klassikern att ta en av storebror Chelseas sloppy seconds Jorginho som senare visade sig kosta ligatiteln. Arsenalstilen i ett nötskal.

Och nu vägrar man betala 100 mil för Declan Rice för att loserklubben kort och gott är snåljåpar och återigen går iväg tomhänta.

Men detta är samma klubb som en gång inridne tyckte det var en lysande idé att lägga fram 40 miljoner plus ett extra pund för självaste Luis Suarez.

Londons knulldocka Arsenal FC!
Citera
2023-06-18, 16:51
Medlem
Neroxxs avatar
Mina tankar om spurs och Chelseas kommande säsong är att båda kommer ha en likvärdig säsong som den senaste, chelsea kan komma snäppet bättre men jag tror det kommer ta även den kommande säsongen för att kunna komma på rätt köl.
Citera
2023-06-18, 18:43
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Är själv inte alls helt såld på Ramsdale, han gör bra räddningar visst. Men han har fan spelat bort flera poäng denna säsong med helt värdelösa passningar.

För 80m och en hög lön sett till Arsenals lönestruktur är det för mig helt galet att gå efter denna affär. Finns bättre spelare att satsa på än Havertz. Dessutom varför hjälpa Chelsea lasta av en spelare dom inte vill ha för ett dyrt pris?

Sen behöver man titta längre ner i banan också, Xhaka lämnar och Partey ryktas bort. Behövs stabilitet där i första hand.

Vilka poäng har han spelat bort? Enda jag minns är felpassen mot Southampton(?) som slutade 3-3, en match hela laget var helt under isen i nästan hela matchen. Skulle vilja påstå att Ramsdale räddat fler poäng än han gett bort.

Om Arteta/Edu identifierar en spelare dom verkligen vill ha så spelar det väl ingen roll varifrån han kommer? Lönen ska vara 200k/veckan, inte högst men iaf top 5 i klubben. Vilka spelare tänker du på då som är tillgängliga? Jag är inte överförtjust i Havertz, men jag tror han kan bli en bra värvning ändå.

Dom förhandlar om Rice vilket bara verkar vara en tidsfråga innan han är klar. Caicedo har dom nog gett upp och istället är det Romeo Lavia dom är ute efter. Så nya mittfältare är på G även om jag gärna sett ytterligare en spelare om nu Partey försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in