Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Vilka poäng har han spelat bort? Enda jag minns är felpassen mot Southampton(?) som slutade 3-3, en match hela laget var helt under isen i nästan hela matchen. Skulle vilja påstå att Ramsdale räddat fler poäng än han gett bort.
Om Arteta/Edu identifierar en spelare dom verkligen vill ha så spelar det väl ingen roll varifrån han kommer? Lönen ska vara 200k/veckan, inte högst men iaf top 5 i klubben. Vilka spelare tänker du på då som är tillgängliga? Jag är inte överförtjust i Havertz, men jag tror han kan bli en bra värvning ändå.
Dom förhandlar om Rice vilket bara verkar vara en tidsfråga innan han är klar. Caicedo har dom nog gett upp och istället är det Romeo Lavia dom är ute efter. Så nya mittfältare är på G även om jag gärna sett ytterligare en spelare om nu Partey försvinner.
Tyckte mig minnas flera gånger han har spelat iväg bollen fel och resulterat i mål, kanske minns fel.
200k verkar lönen ligga runt (kanske såg euro istället för pund) men jag tycker fortfarande det är en dålig värvning. Bara för att man har pengar att spendera behöver man inte slänga ut en tredje del av det på Havertz.
Börja med Rice se vad som behövs efter, om Partey lämnar behövs en till mittfältare och där bör fokus ligga, inte att köpa en till offensiv spelare. Då kan man lika bra testa Pepe igen om man inte lyckas skeppa iväg han. Han och Havertz är lika bra... typ.
Även läst att Arsenal är efter Diaby från Leverkusen, har inte koll alls och det är ju också en chansning.