2023-06-14, 19:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Vad dåligt det har blivit på den här tråden. Ni pratar nästan aldrig om några intressanta maträtter som finns just på den aktuella veckan, utan en jäkla massa strunt bara … Ingen större vits att medverka här när man nästan aldrig får några svar heller.
MEN jag försöker sista gången: Har någon kunskap av de exotiska maträtterna som finns på hyllan den här veckan? Destinationer som Asien, Karibien och Sydamerika. Som t.ex. Vitasia Gyoza Dumplings with Chicken & Pork. Låter ganska gott för mig, i alla fall i teorin.
Har visserligen redan köpt några maträtter, men det vore kul att höra om någon kan lite mer om dessa varor. Som till exempel hur de smakar, vilka är godast enligt er etc. Det blir en aning för dyrt att köpa alla bara för att testa vad man gillar. Vill inte ha vegetariska maträtter, utan helst med nötkött osv.
Men kanske det inte finns en enda själ här som kan lite om varorna, fast det kan inte vara förstå gången de säljs.
Varenda kotte behöver inte kunna utantill precis alla varorna, men skriv för sjutton om sådana varor som ni har provat. Det har jag gjort flera gånger, utan att någon ens bryr sig om vad jag tycker.

Gyozan är riktigt god, iaf om man kan svänga ihop sin egen gyoza sås (soja, risvinäger, vitlök, ingefära, chili, lite typ vårlök, lite sesamolja).
Citera
2023-06-16, 02:54
Medlem
Tips tips tips: Är det något Lidl är verkligt bra på så är det svenska bär. Se bara
▪️Ekologiska frysta lingon och blåbär. Har alltid varit billiga jämfört med Hemköp, ICA etc. och ingår nu dessutom i deras "Lägre fasta priser"-kampanj (225 g lingon 14:90, 225 g blåbär 19:90), nyss insorterat under nya varumärket Matriket.
▪️Ekologiska rårörda lingon, 51 % bär. Billiga, särskilt vid kampanj.
▪️Hjortronsylt. Är ju alltid dyr överallt, men Lidl är billigast, särskilt vid kampanj.
▪️Färska svenska jordgubbar. Billigast och godast i svenska butiker de senaste åren.

Vad är hemligheten? Har de en inköpare med osedvanligt goda kontakter i bärvärlden?
Citera
2023-06-16, 10:31
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
MEN jag försöker sista gången: Har någon kunskap av de exotiska maträtterna som finns på hyllan den här veckan? Destinationer som Asien, Karibien och Sydamerika. Som t.ex. Vitasia Gyoza Dumplings with Chicken & Pork. Låter ganska gott för mig, i alla fall i teorin.

Dumplingsarna är jättebra.

Denna vecka är det även medlemskampanj på de färska köttbullarna som ju är bland de bästa färdiga köttbullarna man kan köpa.
Citera
2023-06-17, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

Den på 200g har också ett bra pris (15:90). Helt vanlig mjölk choklad kostar nästan som en marabou 100g.
Finns ingen sådan vit choklad i större storlek. Bara en med stora nötbitar i och den kan man ju inte göra tryfflar av.

Trist att Lidl inte kunde gå fullt ut med det karibiska temat den här veckan. Gillar inte när de kör flera halvteman samtidigt. Utbudet blir ju minst sagt fisljummet då.
Citera
2023-06-17, 06:26
Medlem
KickAss-1337s avatar
Har den senaste tiden druckit mycket av deras Radler som jag tycker är mycket bra. Testat smakerna hallon och grape som båda är goda är perfekt om man vill ha något lite roligare att dricka utan att dricka alkohol alternativt om man har över någon som inte dricker.
Citera
2023-06-17, 22:49
Medlem
Dranghoffs avatar
Äntligen har kaffegrädden kommit tillbaka efter två månaders leveransproblem! Hade gett upp hoppet.

Värre är det med müslin. Båda deras lyxmüsli har utgått, men idag köpte jag budgetmüsli för 21,90 på chans. Får se vad den duger till, ser lite billig ut men kanske överraskar den.
Citera
2023-06-18, 14:22
Bannlyst
https://www.lidl.se/l/sv/reklamblad/...w/flyer/page/1

Vissa bra erbjudanden nästa vecka nu

Valio Smör 39.90kr max 2st per kund

Delikatess wienerkorv 80% kött svenskt 21.90kr bara, ord 32.90kr

Färskpotatis svensk 10kr kilo

Hur är deras Butchers Tomasteak och Cote Beuf?
Tänkte till Midsommargrillningen.
Citera
2023-06-18, 23:58
Medlem
Någon som testade bananchipsen i olika smaker från sydamerika?
Citera
2023-06-19, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Retrotroll
Tips tips tips: Är det något Lidl är verkligt bra på så är det svenska bär. Se bara
▪️Ekologiska frysta lingon och blåbär. Har alltid varit billiga jämfört med Hemköp, ICA etc. och ingår nu dessutom i deras "Lägre fasta priser"-kampanj (225 g lingon 14:90, 225 g blåbär 19:90), nyss insorterat under nya varumärket Matriket.
▪️Ekologiska rårörda lingon, 51 % bär. Billiga, särskilt vid kampanj.
▪️Hjortronsylt. Är ju alltid dyr överallt, men Lidl är billigast, särskilt vid kampanj.
▪️Färska svenska jordgubbar. Billigast och godast i svenska butiker de senaste åren.

Vad är hemligheten? Har de en inköpare med osedvanligt goda kontakter i bärvärlden?

Köpte deras frysta ekologiska lingon och blåbär.
Gjorde smoothie på de-
Riktigt fina bär.

Gjorde även rårörda lingon, perfekt resultat.
Kommer endast handla bär ifrån lidl i framtiden
Jättebra priser med

Och deras färdiga sylt rårörda lingon smaka jag en sked med.
Måste vara den godaste på marknaden.
mkt bär i även. Prisvärt. Kommer bli perfekt vardagar.

Egen rårörda lingon gör man helger på frysta lingonen
Citera
2023-06-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Dumplingsarna är jättebra.

Denna vecka är det även medlemskampanj på de färska köttbullarna som ju är bland de bästa färdiga köttbullarna man kan köpa.

köpte dom med, Matriket.
Aldrig smakat så goda köttbullar. Och jätteprisvärt.

Glöm inte köpa lidls frysta lingon till, gör egen rårörda lingon. Mycket fina och prisvärda svenska bär eko
Annars är deras färdiga rårörda lingon prima med.
Citera
2023-06-19, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Gyozan är riktigt god, iaf om man kan svänga ihop sin egen gyoza sås (soja, risvinäger, vitlök, ingefära, chili, lite typ vårlök, lite sesamolja).

Tack för tipset. Kan du snabbt ge mig måtten om jag vill göra 1dl av din sås totalt
Det våre vänligt. För den låter jättegod. Gillar dom här grejjerna du har i.
Men vet inte hur mkt jag ska blanda av varje

tänkte köpa några påsar gyozan/dumplings ifrån Lidl nu på torsdag då jag ska storhandla annat där
till midsommar.

Älskar dumplings själv, även par vänner.
Tänkte bjuda dumpling med denna såsen efter midsommaren
Citera
2023-06-19, 02:23
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Har den senaste tiden druckit mycket av deras Radler som jag tycker är mycket bra. Testat smakerna hallon och grape som båda är goda är perfekt om man vill ha något lite roligare att dricka utan att dricka alkohol alternativt om man har över någon som inte dricker.

Tack för tips, ska testa dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in