Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Vad menar du med introvert? Många verkar överdriva begreppet rejält.
Att jag tycker om att vara ensam minst lika mycket som jag tycker om att umgås. Jag har ett behov av att vara ensam för att kunna koppla av. Jag är social men håller mig till personer som jag vet att jag tycker om. När jag träffar nya människor märker jag ganska snabbt om jag vill ha med dem att göra. Är personen intressant och vi har något gemensamt kan vi prata, annars nej tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fummy
Varför tar de kontakt med dig om de inte är för att de tycker om dig?
Om de beror på något annat är de i så fall positivt?
För att vi har saker gemensamt. Sen märker de kanske att jag inte är lika babblig och därför ointressant, och släpper mig och går vidare till nästa nya bekantskap. Det de kanske inte märker, eller inte värdesätter, är att jag är mer inlyssnande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hejaaaaaaa123456
En extrovert kan absolut vara intresserad av en introvert men kan ofta uppfatta den introverta som inte intresserad.
Så kan det vara. Men jag försöker vara så ärlig och öppen jag kan när jag dejtar och visar tydligt, och berättar också om jag känner att det behövs, att jag är intresserad. Det kanske skrämmer vissa. Medan andra har sagt att de uppskattar min ärlighet och tyckt att det är modigt osv.