Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-06-18, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Låter som att du gått all in på ena sidans skräckpropaganda. Det är sällan klokt. Dra inte in svenskarna i skiten. Låt ryssen vara.

Jag ser i din posthistorik att du är en klassisk stackars incel som springer ryska ärenden på flashback. Hoppas du tillfrisknar.
Citera
2023-06-18, 03:06
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Bra! Då köper europa därifrån och länderna som idag köper från Australien köper från Ryssland istället.
Eller tror du att Rysslands produktion kan ersättas helt av andra länder inom några år?
Jag tror att Australien har tillräckligt med uran för att tillföra resten av världen. Det har blivit sagt många gånger av Rio Tinto som givetvis vill sälja mer.
Citera
2023-06-18, 03:22
Medlem
Jag tycker de ska fortsätta med sin försäljning i Ryssland då det handlar om livsmedel trots allt. Kex och choklad är något man faktiskt kan överleva på under en tid i alla fall och det är inte befolkningens fel att ledarna är idioter.
Citera
2023-06-18, 03:31
Medlem
FenrirGreybacks avatar
Fattar fortf inte varför vi beter oss som om detta krig egentligen har något med oss att göra, finns massor av krig ute i världen som vi inte bryr oss om helt plötsligt bryr vi oss om ett land som Ukraina som inte gjort någon nytta för Sverige någonsin.

Bullshit krig hoppas Ukraina försvinner från världskartan.
Citera
2023-06-18, 04:05
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FenrirGreyback
Fattar fortf inte varför vi beter oss som om detta krig egentligen har något med oss att göra, finns massor av krig ute i världen som vi inte bryr oss om helt plötsligt bryr vi oss om ett land som Ukraina som inte gjort någon nytta för Sverige någonsin.

Bullshit krig hoppas Ukraina försvinner från världskartan.
En till idiot som inte fattar att detta krig är vårt krig. Fan vad många urblåsta idioter det finns. Suck...
Citera
2023-06-18, 04:18
Medlem
FenrirGreybacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
En till idiot som inte fattar att detta krig är vårt krig. Fan vad många urblåsta idioter det finns. Suck...

Idioter som dig som går på bluffen att det är vårt krig, det är just sånna som dig som gör att media samt politikerna kan styra folket, om alla som dig dog ut så hade korruption och skit inte existerats.
Citera
2023-06-18, 04:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Här har du en lista på andra företag som gynnar rysk krigsekonomi:
https://leave-russia.org/

Det där var en lång lista.

Jag undrar varför folk bojkottar Marabou (som har produktion i Sverige) men inte Mars som tydligen också gör affärer i Ryssland. Nu i sommar köper vi glass från Unilever (GB:s och Magnums ägare).

Man får hålla med om att det är orättvist mot Mondolez att bojkotter riktas mot just detta företaget och inte en massa andra företag som också gör affärer med Ryssland.
Citera
2023-06-18, 04:21
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Vadå finns det Flashbackare som tror att Mondolez på något sätt stödjer konflikten? Pinsamt.
Citera
2023-06-18, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Mondelez har haft mer än ett år på sig att sälja verksamheten, så det är helt rätt att bojkotta.
det ar de stora aktieagarna som bestammer
Citera
2023-06-18, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
kriget ar en ”nodvandighet” for att fa till - the great reset.
Post pandemi Ryssland , ukraina, usa och eu med nato ar spelbrickorna som ska fa till den nya ordningen.
Citera
2023-06-18, 06:23
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FenrirGreyback
Idioter som dig som går på bluffen att det är vårt krig, det är just sånna som dig som gör att media samt politikerna kan styra folket, om alla som dig dog ut så hade korruption och skit inte existerats.
Jävla jubelidiot! Har du inte fattat att Ryssland har alltid varit och är Sveriges fiende? Sov du i skolan?
Putler har alltid planerat att återuppbygga Sovjetunionen.
Idioter som du borde fråntas rösträtt och internet.
Citera
2023-06-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
det ar de stora aktieagarna som bestammer
Det är moraliskt förkastligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto