Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-06-17, 09:39
Medlem
Sunimods avatar
Att säga nej till Marabou är liknande som vi gjorde 1995 med att säga nej till franska viner då de envisades med att hålla på med kärnvapenprover i Franska Polynesien. Konsumentens makt är stor.
Många lärde sig då även att uppskatta vin från andra länder och har medverkat till ökat sortiment på systembolagen.

Enkelt för Marabou / Mondelez att kliva ur Ryssland och då kan de fortsätta sälja sina produkter igen.
Bra gjort av Göteborgs stad. Kanske vi även nu får ett bredare sortiment choklad.
Citera
2023-06-17, 09:47
Avslutad
Göteborgarna rasar... Jag ska la fan ha mitt marabuuuu
Citera
2023-06-17, 09:57
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Man kan köra med alla medel! Isolera Ryssland från övriga världen, gör det till Öst igen precis som de vill ha det. Exportera INGET! Visst iran och några negerländer kommer att fortsätta som vanligt, då isolerar vi dem också! Iran behövs inte oh inte heller negerdiktaturer. Låt de sköta sig själva och vara kompis med ryssland, får se hur länge det varar när biståndet sinar!

Ekonomi är läran om hushållning med begränsade resurser. Ju mer vi förlorar på sanktioner ju mindre resurser har vi att lägga på vapen till Ukraina.
Citera
2023-06-17, 09:59
Medlem
SoCos avatar
Mondelez produkter är ju rent gift, förstår inte varför folk tycker detta är något negativt, vill ni verkligen ha eran jävla GOY choklad så mycket? Tycker man ska berömma vänstern när dem på något mirakulöst vis faktiskt lyckas göra något bra, helt ofattbart.

Mondelez har förstört Marabou som faktiskt en gång i tiden innehöll choklad totalt, titta bara på innehållen, man kan likaväl dricka blekmedel så dör man iallafall snabbare istället för att tortera ihjäl sig själv i slow motion. Samma sätt som UNILEVER förstöde GB glassarna, som folk knappt rör längre eftersom dem inte ens innehåller glass, ärtprotein och fyllningsmedel med smakarom och judekemikalier, verkligen något att hurra för.
Senast redigerad av SoCo 2023-06-17 kl. 10:02.
Citera
2023-06-17, 10:09
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Bestämma sig att sluta med detta nu blir ju trams.
Antingen slutar man köpa in tidigt in i kriget eller kör man på, nu visar man enbart att man gärna vill visa alla hur mycket man bryr sig men i verkligheten skiter de i vilket.

Personligen är jag emot Rysslands krig mot Ukraina men tvivlar på att detta kommer göra någon större skillnad.

Muslimska länder bojkottade danska produkter som fick stor effekt på dansk export. Man har uppmanat till bojkott av svenska produkter efter koranbränningarna.

Kända kampanjer har varit bojkott av pälsar och franska viner som fick stor effekt.

Bojkotter har effekt, Mondelez har nog krismöten nu. Konsumentmakt kallas det. Vill man inte delta i bojkotten så avstår man.

Helt efterblivet att kasta sig på datorn för att i affekt skriva på Flashback att man ska köpa fler Marabou-kakor för att man tillhör samhällets bottenskrap och måste spy ut sin bitterhet. Ryssland begår avskyvärda och kriminella handlingar i Ukraina.
Citera
2023-06-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Volvo Cars systerbolag Geely Auto har ökat sin export till Ryssland med 682 procent. Nu ska Volvos nya elbil EX30 tillverkas i Geely Autos fabrik i Kina. Båda bilmärkena har samma huvudägare: Geely Holdings.
– Volvo Cars löper en risk genom att ha kopplingar till Ryssland via Geely Auto, säger Aktiespararnas chefsjurist Sverre Linton till Carup. "

https://carup.se/saljer-bilar-i-ryssland-bygger-volvos-nya-elbil-ex30/

är det att man börjar bli gammal när man tycker att allting var bättre förr i tiden?
tex när pg höll i ratten på volvo?
Göteborgs kommun kommer att bojkotta Volvo, inga Volvo på våra gator. Blockeras från att betala trängselskatt och får inte köra in i centrum. Polisen utrangerar sina volvobilar.
Har Zelinsky bestämt så har han, det är bara att lyda.
Citera
2023-06-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Muslimska länder bojkottade danska produkter som fick stor effekt på dansk export. Man har uppmanat till bojkott av svenska produkter efter koranbränningarna.

Kända kampanjer har varit bojkott av pälsar och franska viner som fick stor effekt.

Bojkotter har effekt, Mondelez har nog krismöten nu. Konsumentmakt kallas det. Vill man inte delta i bojkotten så avstår man.

Helt efterblivet att kasta sig på datorn för att i affekt skriva på Flashback att man ska köpa fler Marabou-kakor för att man tillhör samhällets bottenskrap och måste spy ut sin bitterhet. Ryssland begår avskyvärda och kriminella handlingar i Ukraina.

Förstår inte riktigt varför du svarar mig med detta??
Jag skrev enbart att det blir lite trams att de ska börja bojkotta detta nu.
Det är inte förra veckan kriget startade och kan tycka att bojkotta det nu är enbart för att kunna känna sig lite duktig nu när många börjat kritisera företaget.
Skulle de verkligen brytt sig skulle de bojkottat tidigare.

Angående allt annat du av någon anledning svarar mig med så håller jag med och har aldrig sagt något annat 😂😂😂
Citera
2023-06-17, 11:42
Medlem
Putin tackar Mondolez för 75 Kalibr missiler. Mondolez: -Orättvist att bojkotta

Antar att Putin tackar Mondolez för motsvarande 75 Kalibr missiler de hjälper Putin att införskaffa på årsbasis.
USD 500 milj
Kalibr kost ad ca 6,5 milj

Har Mondolez ett bra försvar med att en bojkott är orättvis?
Citera
2023-06-17, 11:57
Medlem
Ja det är det jag alltid har sagt: Bojkotta ALLT som har med Ryzzland att göra!
Och då menar jag verkligen allt, handelsutbyte/förbund, vänskapsföreningar, diplomatiskt utbyte, dess möjlighet att delta i internationella sammanslutningar som UN och annat.
Det enda som hjälper är en total utfrysning från den fria, demokratiska världen
Citera
2023-06-17, 12:08
Medlem
Stenballes avatar
Här har du en lista på andra företag som gynnar rysk krigsekonomi:
https://leave-russia.org/
Citera
2023-06-17, 12:12
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Här har du en lista på andra företag som gynnar rysk krigsekonomi:
https://leave-russia.org/

De allvarligaste fallen är inom kategorin "electronics" "Industrial Equipment" "Manufacturing" och dylikt.
Citera
2023-06-17, 12:15
Medlem
jesussugers avatar
Köpte 5 st 100g idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in