2023-06-17, 14:11
Medlem
citymormors avatar
Ja, jag har läst om detta. Globalisterna skruvar upp tempraturen.
Att äga en bostad kommer i framtiden vara få förunnat i västvärlden, rimmar ganska bra med you will own nothing & be happy.

Bostadsmarknaden kommer krashcha av fortsatta ränteökningar, småskaliga krig och miljökrav. Är det inte brunnen eller avloppet som kräver 250k investering så är det energiklassen för 500k.

Väst fortsätter marschera rakt ner i helvetet.
Citera
2023-06-17, 14:26
Medlem
Aldrig velat att vi är med i Eu
Citera
2023-06-17, 15:04
Medlem
Sunimods avatar
Ni ska ju inte tro att de med bostadsrätt eller hyresrätt sliper undan.
Om man inför detta kommer alla fastighetsägare få samma krav och kommer ge kraftigt ökade hyror eller kostnader för er med bostadsrätt.
Alla ska med.

Nu blev det jävligt tråkigt igen.

Vi som värmer våra hus med koldioxid låg elproduktion ska vara med i samma gäng som eldar fossila bränslen och hittar på med masa skit för de ska tro de är miljömedvetna.

Jag, ägare till 50% (frugan andra 50%) av en villa som är bra isolerad och värmer med bergvärme och moderna vitvaror som är energisnåla. Synd om de som redan går på knäna av misslyckade elavtal med skyhöga elräkningar.
Citera
2023-06-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det låter helt och hållet sinnessjukt.. man kan ju inte helt plötsligt införa saker som ska få människor totalt ner på knä ekonomiskt och att tusentals ska behöva gå från hus och hem, för att de inte har råd att ofrivilligt ”uppgradera” sina hus…

Inte fan ska det finansieras till hundra procent av den enskilda lilla människan iaf…

Jodå... Det går bra. Det är ju själva tanken vad jag förstått.

The Great reset.

You will own nothing and love it. Staten köper och fixar huset till rätt nivå och du får bo kvar och betala halva lönen i hyra. ...typ... oh the Joy that will come.............. (onödigt många punkter bara för att.
Citera
2023-06-17, 15:20
Medlem
lyktstolpes avatar
Mycket bra förslag
Citera
2023-06-17, 15:26
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonen65
Aldrig velat att vi är med i Eu

Håller med faktiskt. EU är bara en helsikes massa kostsam byråkrati, onödiga regler och onödiga kostnader/skatter för oss vanliga människor.

Gällande fredsfördrag och (någotsånär) fri rörlighet så kan vi ju ha detta ändå, utan en stor kostsam byråkrati för oss svenskar.
Citera
2023-06-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kom ihåg att Ryssland är ett större hot! Vad någon än säger så är EU och andra pengaslukande beslutsorgan eller mandat-personer något hot mot vår Fria Demokratiska värld! Ryssland är hotet, inget annat!
Är det inte Ryssland som sponsrar miljörörelsen för att försvaga EUs ekonomi? Ingen ekonomi, ingen försvarsförmåga.

Gazprom hade väl ett finger med i spelet för att ta bort Europas kärnkraft, t.ex.
Källa: Ca 12 min in
Citera
2023-06-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Det är väl bara att säga att man har 3-glas fönster, solpaneler och tilläggsisolering. Det lär ju inte vara någon som kommer hem till dig och kollar...
Så gjorde man ju förr, fast tvärt om, för att få ner fastighetsskatten.

Antar att du inte vet hur en energideklaration tas fram
Citera
2023-06-17, 15:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det låter helt och hållet sinnessjukt.. man kan ju inte helt plötsligt införa saker som ska få människor totalt ner på knä ekonomiskt och att tusentals ska behöva gå från hus och hem, för att de inte har råd att ofrivilligt ”uppgradera” sina hus…

Om det är något sådant som staten (eller EU-staten i detta fall), vill prompt införa, då får de väl klura ut hur det skall finansieras. Inte fan ska det finansieras till hundra procent av den enskilda lilla människan iaf…

Jag blir så fruktansvärt jävla less på EU, det enda de gör är att komma med en helsikes massa regler och påfund, många gånger rent idiotiska grejer. Och vad får vi för det hela? Jo vi får betala en svindyr medlemsavgift för att stå och niga och bocka och göra som de säger.

Fy fan, Swexit nu, säger jag bara…. 🤬

Klart politiker kan ”införa saker”. Det är väl det de gör?

Saker kan ju inte alltid bara vara som de alltid varit. Bra med lite utveckling. Är du även emot att fastighetsägare ska ta bort asbets ur sina fastigheter?
Citera
2023-06-17, 15:42
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart politiker kan ”införa saker”. Det är väl det de gör?

Saker kan ju inte alltid bara vara som de alltid varit. Bra med lite utveckling. Är du även emot att fastighetsägare ska ta bort asbets ur sina fastigheter?

Hahahaha asbest.. 😂 Nej jag är inte emot att ta bort asbest.. ”bra” argumentering, herrn.. inte. Vad fan har asbest med saken att göra. 🤷‍♀️

Det är ju en JÄKLA skillnad på att införa någon liten eller medelstor RIMLIG förändring. Gentemot att införa något som riskerar att göra tusentals familjer hemlösa, i ett enda svep….

Vi vanliga människor måste fasen kämpa emot allt vansinne vi får på oss ovanifrån.

Som sagt. Swexit nu. Hoppas fler svenskar vaknar upp och ser vansinnet. Om regering och riksdag verkligen böjer rygg och låter EU screw us over med nåt sånt här, så kan man nästan garantera att röster kommer höjas för att gå ur EU. Det är ju iofs bra för min del, då jag vill att vi lämnar EU. Dock vill jag ändå inte att det skall behöva ske till priset av att människor plötsligt inte kan bo kvar i sina hem.
Citera
2023-06-17, 15:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Hahahaha asbest.. 😂 Nej jag är inte emot att ta bort asbest.. ”bra” argumentering, herrn.. inte. Vad fan har asbest med saken att göra. 🤷‍♀️

Det är ju en JÄKLA skillnad på att införa någon liten eller medelstor RIMLIG förändring. Gentemot att införa något som riskerar att göra tusentals familjer hemlösa, i ett enda svep….

Vi vanliga människor måste fasen kämpa emot allt vansinne vi får på oss ovanifrån.

Som sagt. Swexit nu. Hoppas fler svenskar vaknar upp och ser vansinnet. Om regering och riksdag verkligen böjer rygg och låter EU screw us over med nåt sånt här, så kan man nästan garantera att röster kommer höjas för att gå ur EU. Det är ju iofs bra för min del, då jag vill att vi lämnar EU. Dock vill jag ändå inte att det skall behöva ske till priset av att människor plötsligt inte kan bo kvar i sina hem.

Tycker jämförelsen med asbets är rimlig eftersom det i båda fallen handlar om en ganska dyr förändring av en fastighet för att uppnå ett miljömål som politiker satt upp.
Citera
2023-06-17, 15:52
Medlem
OrmurinLanges avatar
Ännu en attack mot svenskarna. Ännu ett EU-krav lett av storfinansen, för dom jävlarna klantat sig och nu måste mer pengar in i systemet. Om inte svensk medelklass kan betala för sig, får rika utlandsinvesterare göra så. Lägenheter ska samtliga av det vanliga folket bo. Av solidaritet och för att tänka på miljön, brukar det låta från eliten. Samtidigt sitter dom rikare än någonsin och skrattar åt folkets idioti.

Det kan inte accepteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in