2023-06-10, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur kan du inte gilla Dwayne Johnsons filmer? Dom är ju skitroliga

Jag tror det är honom. Det går bara inte.
Citera
2023-06-10, 02:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Fair enough, vissa skådespelare stör man sig bara på och allt dom gör blir då skit
Citera
2023-06-10, 03:29
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Helt enig. Klarar honom inte heller.

Blå måndag är en usel film..
Citera
2023-06-11, 21:44
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Gremlins-filmerna är riktigt kassa.

Och The Shining. Självaste Stephen King förstår inte varför den anses som så bra.

The Shining är överskattad, miniserien är dock skaplig.
Citera
2023-06-16, 14:51
Bannlyst
Once upon a time in America

Den har knappt nån handling,och så är det plötsligt såååå synd om psykopaten där han står och bölar efter att ha blivit lämnad av tjejen han precis våldtagit. Plus att den är 5 seeeeeeeeeeegaaaaaa timmar som ALDRIG tar slut.

Dryg film.
Citera
2023-06-16, 14:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajaja124
Once upon a time in America

Den har knappt nån handling,och så är det plötsligt såååå synd om psykopaten där han står och bölar efter att ha blivit lämnad av tjejen han precis våldtagit. Plus att den är 5 seeeeeeeeeeegaaaaaa timmar som ALDRIG tar slut.

Dryg film.
Hur får du 3:49 till fem timmar? Okej att en film kanske kan kännas som 5 timmar om den är dålig och tråkig.
Citera
2023-06-16, 15:07
Medlem
1. Amelie från Montmartre
2. The Lobster

Finns miljoner till men vi kan börja där.
Citera
2023-06-16, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur får du 3:49 till fem timmar? Okej att en film kanske kan kännas som 5 timmar om den är dålig och tråkig.

Den känns som 5 timmar
Citera
2023-10-03, 18:48
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
En usel film jag tyvärr såg på rekommendation: Yesterday.
En ung man som försöker bli musiker, krockar med en buss, slår i huvudet, och vips är Beatles och coca-cola raderat från historien.
Han skriver och snor deras låtar och blir världskänd.
0/10 se den inte!

Den var ju rätt bra, trots allt. Han som spelade huvudrollen hade åtminstone intelligensen att erkänna sina plagiat. Det är ju mer än vad man kan säga om han Stenström som snodde "Slå Mig Hårt I Ansiktet" och "Andas In, Andas Ut".

En annan värdelös film är den där uppföljaren till Godzilla. Fejkade kostymer och överspelande skådisar.
Senast redigerad av Bullfetta 2023-10-03 kl. 19:42.
Citera
2023-10-04, 01:53
Avslutad
Citat:
Okej.. så The Shining är en av dem sämsta filmerna du sett? En av filmhistoriens största filmer? Jadåså.

Ja. Det stämmer. Sett till skådespelarna den har till sitt förfogande och miljön/hotellet, som är som gjort för en klassisk skräckfilm, har man gjort ett kasst hafsverk där JN blir galen efter en kvart och med en skitjobbig fru som förtjänar en yxa i huvudet.
Det är för resten JN som räddar upp det. Hans diaboliska och oförutsägbara utseende och tekniker som skådespelare.

Slutet är dock bra, med bilden på väggen, och frågorna det väcker. Musiken i början är fantastisk. Inledningen lovar mycket, men resten av filmen klarar inte av att leva upp till det.

Jag gillade den inte första gången jag såg den, blev besviken trots att jag bara var 12 år. Senare såg jag om den för att ge den en chans till. Men nej. Men kanske kom den rätt i tiden och därför har fått ett större rykte än vad filmen ger. Vissa filmer får den auran. Plus att den hänger kvar och får glans tack vare att den är från en bok från planetens mest kände skräckförfattare. Jag undrar med vilka ögon man hade sett den som "fristående".
Senast redigerad av GenesisP 2023-10-04 kl. 02:06.
Citera
2023-10-15, 11:32
Medlem
De sämsta rullarna man sett har ju en tendens att vara svenska. Motsvarande utländska lågvattenmärken kommer man inte i kontakt med på samma sätt.

Det var några år då jag föll för nån polares briljanta idé i stil med "vi går och ser den där Lithivm för att se om den verkligen är så dålig...".
Citera
2023-10-15, 14:34
Medlem
Bret-Harts avatar
Breaker breaker med Chuck Norris, hittade filmen på DVD och hade aldrig varken sett eller hört talats om den, tänkte den kan vara så dålig så den är bra men nope den var bara urusel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in