2019-11-23, 19:15
Medlem
Kefalonias avatar
En usel film jag tyvärr såg på rekommendation: Yesterday.
En ung man som försöker bli musiker, krockar med en buss, slår i huvudet, och vips är Beatles och coca-cola raderat från historien.
Han skriver och snor deras låtar och blir världskänd.
0/10 se den inte!
Citera
2019-11-23, 19:45
Medlem
brianmolkos avatar
Orkar inte kolla upp namnet, men en Adam Sandler, den när han ligger sin lärarinna och gör henne
gravid sen får han uppfostra sonen eller något för hon fick fängelse
Alltså någon ung kille gör Sandlers roll som ung och sen har sonen vuxit upp och ja nutida rollen görs av Sandler
Citera
2019-11-23, 21:29
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Orkar inte kolla upp namnet, men en Adam Sandler, den när han ligger sin lärarinna och gör henne
gravid sen får han uppfostra sonen eller något för hon fick fängelse
Alltså någon ung kille gör Sandlers roll som ung och sen har sonen vuxit upp och ja nutida rollen görs av Sandler

Gissar att du syftar på That's My Boy. Jag gillar många av Sandlers filmer och anser faktiskt denna vara helt okej även om det är en av hans sämre filmer.
Citera
2019-12-02, 21:46
Medlem
Skidlifts avatar
I död mans spår

https://youtu.be/1gnjfgX9FO0

Denna lingon Western av Mats Helge Olsson med Carl-Gustaf Lindstedt i huvudrollen är helt fantastisk dålig
Citera
2019-12-03, 11:20
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
I död mans spår

https://youtu.be/1gnjfgX9FO0

Denna lingon Western av Mats Helge Olsson med Carl-Gustaf Lindstedt i huvudrollen är helt fantastisk dålig

Började kolla på den men den var bara usel
Citera
2019-12-06, 22:43
Medlem
Skidlifts avatar
Tittar på filmen Monster trucks. Trodde först det var en barnfilm men det är det inte, helt sjukt dålig. Men det roliga är endå när man läser att budgeten på denna episk dåliga film låg på 125 miljoner dollar. Sjukt
Citera
2019-12-29, 01:40
Medlem
Lyckades igår identifiera en ytterst märklig/skum film som jag såg vid två tillfällen i tonåren, med flera års mellanrum och ingendera gången hela filmen. Scenen som har fastnat på minnets näthinna är filmens klimax, mot slutet av rullen, och visar en man (huvudpersonen förstås) som har bundit fast en ung kvinna i hennes bil, i ett skogsparti uppe på en höjd, och satt munkavle på henne - men båda uppträder som om det vore en lek, ett festligt upptåg. Plötsligt börjar mannen knuffa på bilen bakifrån, kvinnan blir först förbryllad men snart skrämd och försöker givetvis grymtande ropa på hjälp bakom munkavlen. Men inget hjälper: mannen sätter bilen i rullning och den far utför slänten och utför ett högt stup ner i en ravin eller en kraftverksdamm.

Den här underliga filmen har jag googlat efter flera gånger under årens lopp, av ren nyfikenhet och för att få reda på bakgrunden till mordscenen - jag hade ett bestämt minne av att de verkade införstådda med att det redan hade begåtts ett liknande mord vid en kraftverksdamm men att kvinnan inte insåg att mannen som placerade henne i den dödliga rollen faktiskt var identisk med mördaren i det tidigare fallet. Jag var dessutom säker på att det handlade om en fransk eller möjligen italiensk film inspelad någon gång runt 1965-1975.

Det visar sig att ja, det är en fransk film från 1969, Le Voleur des Crimes ("Han som stal brott"), med stjärnan Jean-Louis Trintignant i huvudrollen - en man som gjort många fina och läskiga tolkningar av psykopater, gangsters och korrupta maktmänniskor, samt regisserad och skriven av hans fru Nadine Trintignant.

Och storyn och motivet är minst sagt skruvade: den ensamme och isolerade Jean har råkat bevittna en kvinnas självmord när hon kör över stupet vid en fördämning ute på landet. Av pervers lust att skaffa sig uppmärksamhet och spänning börjar han skicka anonyma brev till press och polis där han antyder att han begått detta "mord". Han dras in i leken men så småningom tappar media intresset - polisen däremot spanar och kommer allt närmare honom - och då börjar Jean leka med tanken att faktiskt begå mordet på riktigt, denna gång med flickvännen till en journalist han har lärt känna som sitt offer. Efter det absurda mordet avslöjar han sig för polisen och känner en inre triumf när han förs bort i handbojor och vet att han nu kommer att hamna på tidningarnas förstasidor... (och kanske på väg mot en senare giljotinering?).

Only in France, guys.

https://www.imdb.com/title/tt0063789/?ref_=ttrel_rel_tt
Senast redigerad av HepCat-X 2019-12-29 kl. 01:50.
Citera
2019-12-29, 01:59
Avslutad
El secreto de sus ojos

Så dålig. Så tråkig. Så seg. Hur fan är det en kärlekshistoria man ska intalas att bry sig om? Mordfallet har noll spänning i sig. Jag kommer aldrig fatta hur denna film kan vara så hyllad och vunnit priser. Den är så dålig, så tråkig, sådant slöseri med tid.

SE DEN ALDRIG.
Citera
2020-01-03, 21:57
Medlem
Twin Peaks - Fire walk with me är en riktig kalkon.
Citera
2020-01-04, 05:05
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Twin Peaks - Fire walk with me är en riktig kalkon.

Där ser man hur olika det kan vara. En tiopoängare i min bok. Få filmer som berört mig så mycket de senaste åren som just Twin Peaks - Fire walk with me. En väldigt mörk och obehaglig film där Sheryl Lee gör sitt livs roll.
Citera
2020-01-07, 12:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Mars Attacks

Man vet knappt om det faktiskt var ett försök till en seriös film eller om det är en parodi?
Citera
2020-01-07, 12:09
Medlem
Tvirtynts avatar
Järnets änglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in