2022-08-26, 12:54
Medlem
BernardLoutres avatar
Vi har ju förstås the Room av och med Tommy Wiseau. Riktig dåligt gjord men djävlar vad den är rolig!
Citera
2022-08-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Sämsta filmen du sett? Motivera. Motivera gärna roligt, men ärligt.
Jag har svårt att komma på bara en då det finns så många dåliga och dåliga på olika sätt, men kanske...
hmm...någon film där Kevin Bakon spelar en snygg person. Kommer inte ihåg vad den heter. Sedan tror jag Britney Spears "Crossroads" skall vara ganska dålig. Inte sett den, men föreställer mig.
Jag säger till om jag kommer på någon klockren.
Den otecknade spelfilmen om Super Mario Bros som kom ut någon gång på 90 talet, värre än så kan det inte bli 🤮
Citera
2022-08-26, 14:52
Medlem
CommonSenses avatar
Killer Klowns from Outer Space
Den är så kass att den blir bra
Citera
2022-08-26, 15:03
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Många bra svar på dåliga filmer.
Alltså det finns ju filmer som är så sjukt dåliga att de knappt går att förstå. Oftast är det filmer som typ är imitationer av kände filmer. Om man går in på någon torrentsida och väljer att söka efter IMDB-betyg och kollar sista sidan med lägsta poängen. Frågan är om det ens är rättvist att jämföra med sådana filmer. De har inte alls samma budget som mainstreamgrejerna. Känns på något sätt mer pinsamt att göra en riktigt dålig film med stor budget och kända skådisar.
Citera
2022-08-26, 15:04
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Gwendoline och jakten på Yik Yak från 1984.

Säljs in som "Ett påkostat Indiana Jones äventyr med massa naket".

Varken påkostat eller massa naket. Några tuttar räddar inte spektaklet. Över 35 år senare är det fortfarande den sämsta film jag har sett.

SYNOPSIS
Miss Gwendoline har rymt från en klosterskola och rest i över 600 mil för att leta reda på sin far, fjärilssamlaren. Till hjälp i sitt sökande efter fadern och en namnlös fjäril har hon äventyrarna Beth och Willard. De tre råkar ut för våldsamma äventyr, bl.a. hos krigiska läderklädda amazoner!
Senast redigerad av Igor-Mortis 2022-08-26 kl. 15:07.
Citera
2022-08-26, 16:39
Medlem
Skadans avatar
Har inte sett på jättemånga filmer, men den jag kommer ihåg som stor besvikelse var Dunkirk av Christopher Nolan. Lämnade bion med ett snopet ansikte. Hade förväntningen av en bra story men storyn existerade inte. Var bara uppvisning av explosioner och skott.
Citera
2022-08-26, 17:15
Medlem
In to the wild var en riktig skitfilm. Hajpad som tusan men jag såg aldrig det intressanta eller det braiga i filmen.
Kanske inte den sämsta men inte långt ifrån.
Filmer där svenska komikergäng står bakom brukar vara katastrofala förresten.
Citera
2022-08-26, 17:19
Medlem
4608s avatar
Såg filmen Red Notice för ett par månader sedan. Först tyckte jag att den kanske hade lite potential, men det faktum att Ryan Reynolds karaktär hela tiden ska låta så jävla vitsig och sarkastisk gör att filmen faller helt platt och dör. Lite synd faktiskt, kunde ha blivit en rätt OK rulle. Men när sådana saker finns med så förstör det hela filmen.

Det är förmodlingen inte den sämsta filmen som jag någonsin har sett, men den gjorde mig ganska besviken åtminstone.
Citera
2022-08-26, 17:25
Medlem
Scaevolas avatar
Oj! Jag tittar inte på så många filmer, men om jag måste välja en så kommer ju Monsters a Go-Go och Zaat direkt på listan!

(Och om vi ändå snackar dåliga filmtitlar så finns ju alltid den beryktade Gay Niggers from Outer Space! )
Citera
2022-08-26, 18:32
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Filmen hette något i stil med "Hans hemliga liv på nätet".
En tonårskille som kollade på halvnakna tjejer på nätet (i stil med Ellos modeller i bikini) och det var moraliskt fel och han fick lära sig en läxa.
Citera
2022-08-26, 18:39
Bannlyst
Farväl falkenberg.
Citera
2022-08-26, 19:12
Medlem
I och med att jag inte är helt ung så har jag lärt mig att undvika dåliga filmer. Naturligtvis så är jag inte perfekt, så misstag sker. Kanske jag glömt de värsta exemplen.

Lite frestande att ta ”Plan 9 from outer space” men den är så dålig så att den blir underhållande. Utgår således.

Sedan så har jag sett en massa filmer från hemmet, väldigt många av dessa har stängts av väldigt tidigt, för att aldrig mer få chansen igen. Alla dessa utgår också.

Av de jag minns att jag sett klart, och då på bio, som är usla…. Så kommer jag bara på en film (i närtid):
Hobbit: Smaugs ödemark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in