Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Vad sjukt.. Då hade ju Agust en nästan omöjlig uppgift, motvind och uppförsbacke med pyspunka hela vägen.
Det var ungefär så det kändes!
Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Ja! Det såg man ju utan att veta om någon diagnos, sen fick hon den efter inspelningen i terapi med en annan psykolog än någon av ”experterna” för dom släppte glatt igenom henne i sin screening eller vad dom nu sysslat med. Även om hon inte visste att hon hade GAD då hade hon misstänkt det själv i flera år OCH hon hade även diagnostiserad panikångest och depression sedan tidigare. Visst är programmet seriöst och värdigt SVT?
Jag tycker att alla ska få söka till programmet, oavsett diagnos. Det viktigaste är att man visar upp den man är i intervjuer, så att experterna kan göra en bra matchning. Det kan vara svårt att visa vem man är. Om man misslyckas - på ett trovärdigt sätt - då gör experterna en matchning på fel grunder.
Med andra ord: man har ganska mycket tur om matchningarna funkar! Det ska man veta innan man söker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gnomewarrior
Vi ska ha förståelse för att människor bär på allt möjligt. Sorg, sjukdomar, stress, brustna hjärtan. Men likväl är det ingen annans ansvar att ta rodret för sitt liv och sin tillvaro än den personen. Det är inte rimligt att tycka att ens nyfunna partner ska ta hänsyn till ens brister, om man inte tar hänsyn till deras brister.
Problemet med depression och många andra tillstånd är att det är spektrum. Det måste finnas förtroende för varandra för att kunna kommunicera om såna saker. Att må "dåligt" är inte en exakt term. Det skulle tex vara intressant att veta om det var C eller A som mådde sämst under experimentet. Om man nu kunde mäta det. Det skulle inte förvåna mig om det var August.
Jag har varit lite besviken och ledsen, men mest uttråkad. Ni är snälla och omtänksamma mot mig, det uppskattar jag. Men jag har inte mått dåligt. Jag vet att jag duger som jag är. Som några varit inne på så handlade det inte så mycket om mig i denna relation. Det var lite nytt och ovant för mig, som vanligtvis tar ganska mycket plats. Jag uppskattar att ni värdesätter mina försök, men jag behöver inte sympati. Det är inte synd om mig. Jag hamnade i en tråkig situation, det gjorde Carro med. Det är helt okej!
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Skulle ju iofs vara intressant om de gör en säsong med kinkyfolk eller subgrupperingar... Eller så skulle dessa komma överens så jävla bra att det skulle bli tråkig tv?
------------
Var otroligt befriande att få se Agust dumpa Carro innan hon hann dumpa honom. Äntligen sa han ifrån och visade sitt värde.
Man kan ju verkligen undra vilken typ av man Carro önskade av produktionen? Inte sa hon att det skulle vara en bad boy (vilket är det hon egentligen vill ha).
Agust, om du läser detta, så är det du som går segrande ur denna säsongen. En djup, lekfull, empatisk och schysst man är vad du uppfattas som.
Reverend.camden tack för att du ser mig och bekräftar mig. Man brukar säga att ingen vinner i en skilsmässa. Carro och jag, vi har antingen vunnit eller förlorat tillsammans. Ingen av oss står över den andre. Vissa av er kan relatera till mig och andra relaterar till Carro. Allt är som det ska vara, egentligen!