2023-06-15, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag håller också tummarna för Carro. Gillar henne och kan förstå att det var en dålig matchning. Tror hon och Alex eller Fredrik hade fungerat mycket bättre.

Det är inget fel på hennes personlighet, anser jag. Finns alltid människor som kan verka vara jobbiga, men i rätt miljö och med rätt handledning och hjälp så kan de verkligen förvandlas.

Som exempel kan man ta ADHD. Många som sitter i fängelse idag har den diagnosen, mycket på grund av att de självmedicinerar med hjälp av droger. Hade de fått rätt hjälp och förståelse i barndomen så hade de inte suttit i fängelse idag.

Nja, jag tror inte att hon hade passat med Alex och Fredrik, de är nog för mycket Svenssons för henne. Nån trygg och stabil kille som är mer lik henne i värderingar hade varit toppen tror jag. Nån som är annorlunda men ändå inte för annorlunda
Citera
2023-06-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag håller också tummarna för Carro. Gillar henne och kan förstå att det var en dålig matchning. Tror hon och Alex eller Fredrik hade fungerat mycket bättre.
Faktiskt så tror jag att om Carro hade matchats med Alex eller Fredrik, hade det blivit ännu värre. Inte en chans att hon hade känt någon som helst attraktion av någon av dem.
Citera
2023-06-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det är inget fel på hennes personlighet, anser jag. Finns alltid människor som kan verka vara jobbiga, men i rätt miljö och med rätt handledning och hjälp så kan de verkligen förvandlas.

Som exempel kan man ta ADHD. Många som sitter i fängelse idag har den diagnosen, mycket på grund av att de självmedicinerar med hjälp av droger. Hade de fått rätt hjälp och förståelse i barndomen så hade de inte suttit i fängelse idag.

Nja, jag tror inte att hon hade passat med Alex och Fredrik, de är nog för mycket Svenssons för henne. Nån trygg och stabil kille som är mer lik henne i värderingar hade varit toppen tror jag. Nån som är annorlunda men ändå inte för annorlunda
Det beror på vad man tycker är "fel" som personlighetsdrag. Men Carro framstår som rejält rigid och det undrar jag om det är ett drag som någonsin är optimalt.
Citera
2023-06-15, 12:12
Medlem
Gnomewarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag vet inte om du har sett det, men hon har diagnosen GAD och tidigare fått diagnosen depression och ångest. Jag vet inte om du känner människor med diagnoser, men man får ha stor förståelse för dem då det faktiskt är ett handikapp ha dem. Gör livet så mycket svårare.
Vi ska ha förståelse för att människor bär på allt möjligt. Sorg, sjukdomar, stress, brustna hjärtan. Men likväl är det ingen annans ansvar att ta rodret för sitt liv och sin tillvaro än den personen. Det är inte rimligt att tycka att ens nyfunna partner ska ta hänsyn till ens brister, om man inte tar hänsyn till deras brister.

Problemet med depression och många andra tillstånd är att det är spektrum. Det måste finnas förtroende för varandra för att kunna kommunicera om såna saker. Att må "dåligt" är inte en exakt term. Det skulle tex vara intressant att veta om det var C eller A som mådde sämst under experimentet. Om man nu kunde mäta det. Det skulle inte förvåna mig om det var August.
Citera
2023-06-15, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Men varför söka till ett sådant program då om man har så mycket psykiska diagnoser? Tror det är en grov överdrift. Människor med svår ångest hade inte klarat att utsätta sig för något sådant. Och det är ju konstigt då att hon bara får ångest när hon är med August. I alla andra situationer är hon glad och sprudlande. Någon ångest har man heller inte sett alls egentligen utan bara en jävla surpuppa som domderar och lipar. Tror mer på bortskämd snorunge med narcissistiska inslag. Inte en chans att hon är så sjuk som det framställs.

Jag vet inte, känner henne inte. Kan ha varit ett impulsbeslut att söka och sen kanske blivit övertalad.

Nog kan jag känna igen katastroftänket, tror det är svårare för män att förstå. Och det är inte säkert att hon har svår ångest hela tiden, jag känner folk som både har det och inte har ångest hela tiden. Har man svår ångest hela tiden så hade hon inte sökt, helt klart. Men sånt kan utlösas av vissa situationer. GAD finns i olika styrkor, precis som allt annat. Läs gärna på om GAD så kanske du får större förståelse för andra människor.

Narcissist - det vet jag inte om hon är. Krävs flera kriterier för att stämma in på det och så väl tycker jag inte man lärt känna henne genom tv-rutan. Vinklingen av henne av klipparna har väl varit mest surpuppa. Och varför hon varit det har väl haft sina skäl. Vet inte vad hon har skrivit på för avtal, kanske har tvingats vara kvar.
Citera
2023-06-15, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Det beror på vad man tycker är "fel" som personlighetsdrag. Men Carro framstår som rejält rigid och det undrar jag om det är ett drag som någonsin är optimalt.

Att bli till synes rigid kan utlösas av ångest, som är ett starkt rädslotillstånd. För henne innebär det att stå upp för sig själv och vägra ge med sig, som jag förstått det utifrån hur det gestaltats.

För andra kan det innebära att man utplånar sig själv och lägger sig för den andre. Och då ser det inte ut som att man är rigid och det är man inte heller, bara extremt följsam och lätt att ha att göra med.
Citera
2023-06-15, 12:31
Medlem
Gnomewarriors avatar
Angående vinklingen av C och A förhållande så känner jag, såklart, också att vi kanske inte har en sann bild. Men det som gör mig mycket obekväm är att trots det vi har sett så är det ingen som verkar påpeka hur snett deras förhållande är.

Ett annat exempel på detta är carros dans-vägran på bröllopet där sexkalle kommenterar situationen "de hittar lösningar som fungerar för dom". Alltså, lösningen var ju att Agust åsidosatte sig själv för att blidla henne. Det är ju ingen lösning som fungerar i längden.

Ingen av de officiella verkar kommentera det som jag tycker är uppenbart.
Citera
2023-06-15, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Men varför söka till ett sådant program då om man har så mycket psykiska diagnoser? Tror det är en grov överdrift. Människor med svår ångest hade inte klarat att utsätta sig för något sådant. Och det är ju konstigt då att hon bara får ångest när hon är med August. I alla andra situationer är hon glad och sprudlande. Någon ångest har man heller inte sett alls egentligen utan bara en jävla surpuppa som domderar och lipar. Tror mer på bortskämd snorunge med narcissistiska inslag. Inte en chans att hon är så sjuk som det framställs.

Bingo. Kvinnliga narcissister och psykopater spelar på Damsel in Distress, snarare än att som manliga vara extremt skrytsamma och macho
Hon går och gnäller hos psykologer och hon har bytt många gånger har hon skrivit på instagram. Misstänker att hon byter tills hon får någon som bekräftar hennes självbild och inte ifrågasätter henne. Btw, jag sa nu inte att hon är en narcissist eller psykopat men hon har klart låg empati, är manipulativ, saknar djup eller förmåga/vilja att vara schysst mot Agust. Definitivt lite högre på dom skalorna är genomsnittet. Jag skrev lite så kom inte och säg att jag skrev att hon kan få ytterligare en diagnos.
Citera
2023-06-15, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Faktiskt så tror jag att om Carro hade matchats med Alex eller Fredrik, hade det blivit ännu värre. Inte en chans att hon hade känt någon som helst attraktion av någon av dem.

Nej absolut inte. Hon ÄR sånhär i relationer, hennes senaste innan programmet slutade i katastrof enligt henne själv. Hennes bästa vän uttrycker det som att hon är en ”jävla surfitta som inte vill nånting”. Tror dessutom att hon är lite väl fäst vid alkohol. Fredrik hade hon skällt på för att han höll med hela tiden, Alex också. Arvid hade hon blivit ursinnig på och kallat mansgris osv, han är bara ”underbar” så länge han är någon annans make/pojkvän.
Citera
2023-06-15, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Vi ska ha förståelse för att människor bär på allt möjligt. Sorg, sjukdomar, stress, brustna hjärtan. Men likväl är det ingen annans ansvar att ta rodret för sitt liv och sin tillvaro än den personen. Det är inte rimligt att tycka att ens nyfunna partner ska ta hänsyn till ens brister, om man inte tar hänsyn till deras brister.

Problemet med depression och många andra tillstånd är att det är spektrum. Det måste finnas förtroende för varandra för att kunna kommunicera om såna saker. Att må "dåligt" är inte en exakt term. Det skulle tex vara intressant att veta om det var C eller A som mådde sämst under experimentet. Om man nu kunde mäta det. Det skulle inte förvåna mig om det var August.

Tror också att det var Agust. Carro blir bara arg och vänder allt utåt, men ser till att få maximalt stöd.
Citera
2023-06-15, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Angående vinklingen av C och A förhållande så känner jag, såklart, också att vi kanske inte har en sann bild. Men det som gör mig mycket obekväm är att trots det vi har sett så är det ingen som verkar påpeka hur snett deras förhållande är.

Ett annat exempel på detta är carros dans-vägran på bröllopet där sexkalle kommenterar situationen "de hittar lösningar som fungerar för dom". Alltså, lösningen var ju att Agust åsidosatte sig själv för att blidla henne. Det är ju ingen lösning som fungerar i längden.

Ingen av de officiella verkar kommentera det som jag tycker är uppenbart.

Exakt. Experterna är mycket nöjda med ojämlikheten i relationerna. Tex att Alex slängde sina böcker som faktiskt var hans humor och ett kärt minne, att han avstod att göra slut efter Linas charmoffensiv trots att hans väska var packad, att Agust fått ta den ena utskällningen efter den andra och att sen bara Carro stått i centrum, att Ida anmälde sig för ett traditionellt äktenskap och matchades med en man som aldrig varit trogen, är manipulativ och redan antytt att han kommer ligga runt.
Citera
2023-06-15, 12:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
"Kink och rock n roll" borde vara det nya namnet på GVFÖ!
Skulle ju iofs vara intressant om de gör en säsong med kinkyfolk eller subgrupperingar... Eller så skulle dessa komma överens så jävla bra att det skulle bli tråkig tv?
------------
Var otroligt befriande att få se Agust dumpa Carro innan hon hann dumpa honom. Äntligen sa han ifrån och visade sitt värde.
Man kan ju verkligen undra vilken typ av man Carro önskade av produktionen? Inte sa hon att det skulle vara en bad boy (vilket är det hon egentligen vill ha).

Agust, om du läser detta, så är det du som går segrande ur denna säsongen. En djup, lekfull, empatisk och schysst man är vad du uppfattas som.
Senast redigerad av Reverend.Camden 2023-06-15 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in