Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Fast att säga att man inte håller med är inga förklaringar eller argument.
"Agree to disagree" räcker inte om man har helt olika verklighetsuppfattningar.
Han måste förklara varför det är ofarligt att öppna dörren eftersom Carro tror det är farligt. Om han visste varför det var ofarligt eller vad som tyder på att det är ofarligt hade han kunnat förklara det och övertygat henne.
Samma med spikandet, att vilja spika i väggen men bli tillsagd att han inte får det och sedan säga att "i bjälkarna då, det borde inte vara någon fara" är inte heller ett argument. Varför skulle det vara bättre att spika i bjälkarna än i väggen? Det måste han i sådana fall förklara, för hål blir det oavsett.
Agust verkade vara den enda som var intresserad, men är möjligt att han aldrig var det. Visst kan Carro försöka mer för att det är ett experiment i tv o.s.v. men återkommande för dessa program tycker jag är att om kvinnan inte är intresserad kommer hon heller inte försöka eller låtsas. Hon lider och vill bara därifrån. Det är biologiskt tror jag. Då umgås hon hellre med någon random dude från Tinder eller kameramannen som hon faktiskt respekterar.
Om man måste förklara sådana saker för en annan vuxen människa så är det en tydlig signal att inte fortsätta relationen. Att förklara för barn är en annan sak, men de ska man heller inte gifta sig med.
Det är ju enormt oattraktivt med lägre kunskapsnivå, slutledningsförmåga och social kompetens (det sistnämnda måhända som en följd av de två första) än man själv har oavsett vilken nivå man ligger på. Man behöver ha en respektive som håller ungefär samma nivå.
Jag hade schappat direkt om jag dejtat en person med lägre ”score” eftersom det är rent omöjligt att stå ut med det på sikt. Man kan som August hänga i ett tag och kanske tänka att det beror på omständigheten att man precis träffats under dessa ovanliga förhållanden men till sist går det naturligtvis inte. Lägg därtill Carros svaga förmåga att resonera utan agitation och att hon gärna gömmer sig några dagar istället, ja men då går det naturligtvis inte.
Det är väl egentligen ingens fel, de har bara olika nivåer så som jag beskrev och det är då dömt att misslyckas.