2023-06-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeniteAdoremus
Bekant med Carro, känner hennes ex. Man vet aldrig vad som händer bakom stängda dörrar, men min spontana uppfattning är att han är långt ifrån ett svin.

Tack för informationen, bra att någon står upp för Carros ex! Kan inte vara roligt för honom eller hans närstående att se honom bli förtalad i SVT på det sättet.
Hur uppfattar du programmet, tycker du att Carro är endast "felklippt" av produktionen?
Citera
2023-06-15, 22:13
Medlem
Carro, från avsnitt 1: ”Min önskelista på en partner är någon som är smart, och har förmågan att diskutera, för annars tröttnar jag ganska snart.”

Jo, för det är ju slående hur road hon varit av att diskutera genom hela säsongen. Se andras perspektiv, pröva olika argument och allt sånt där.
Citera
2023-06-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja precis och genast gör hon det till ett ”feministiskt” slagord på instagram, ”surfittor unite” som Peace så vänligt försöker göra PR för här med motiveringen att det handlar om att Carro ”inte kompromissar med sig själv”. Det var ju ett nytt sätt att beskriva dominans och förnedring. Tänk om Agust snackat om Carro som en ”tjurig jävla unge” i programmet och sen lagt ut en bild på en arg Tjorven som inte fick bestämma och skrev att han var hennes överseende pappa…

Då hade det tagit hus i helvete som man brukar säga. Snart kommer Carro att ställa upp i en ny livesändning med Maxine och den där rosahåriga tjejen från tidigare säsong. Och de kommer att bygga upp Carros självkänsla och ego, och göra ner Agust.
Det är ju så programmet är upplagt. Männen kan man behandla hur illa som helst.
Produktionen tar aldrig ansvar.
Psykologerna tar aldrig ansvar.
Och inte SVT heller.
Kvar är de deltagare som gjorts ner i SVT inför hela befolkningen, de får klara sig själva.
Ingen bryr sig om föräldrarna och de anhöriga heller till dem.
Citera
2023-06-15, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, men Agust är inte en sådan person som slänger andra under bussen. Han är den starkare i deras relation. Han känner sig inte hotad av att någon inte beter sig som honom.

Det jag är kritisk till rörande Carro är att hon inte tar ansvar för sitt beteende. Hon gör inget för att bli starkare och fortsätter därmed att tvinga andra att agera krockkudde för hennes lathet.
Så du har olika måttstockar för Agust och Carro? Carro ”får” vara elak på ett sätt som inte är accepterat för Agust, pga att hon är den svagare i förhållandet? (Vilket jag f ö inte håller med om)

Jag håller inte med om det. Agust har rätt att bli bemött med respekt och vänlighet. Om inte Carro kan leverera det ska hon åtminstone göras uppmärksam på det och Agust ska få upprättelse genom att han får en ursäkt. Här kunde experterna ha varit hjälpsamma genom att lotsa en diskussion mellan dem åt det hållet. Istället skyddade experterna Carro och lät Agust bära hundhuvet.
Citera
2023-06-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du har olika måttstockar för Agust och Carro? Carro ”får” vara elak på ett sätt som inte är accepterat för Agust, pga att hon är den svagare i förhållandet?
.

Svar nej, men det förklarar varför Carro agerar som hon gör.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja precis och genast gör hon det till ett ”feministiskt” slagord på instagram, ”surfittor unite” som Peace så vänligt försöker göra PR för här med motiveringen att det handlar om att Carro ”inte kompromissar med sig själv”. Det var ju ett nytt sätt att beskriva dominans och förnedring. Tänk om Agust snackat om Carro som en ”tjurig jävla unge” i programmet och sen lagt ut en bild på en arg Tjorven som inte fick bestämma och skrev att han var hennes överseende pappa…
Det där är såå över alla gränser. Hon har gång efter gång kränkt honom och inte ens i efterhand förstår hon att hon gjort fel. Hon tycker att hon har rätt att även på sociala medier tala ner Agust.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Fast att säga att man inte håller med är inga förklaringar eller argument.
"Agree to disagree" räcker inte om man har helt olika verklighetsuppfattningar.
Han måste förklara varför det är ofarligt att öppna dörren eftersom Carro tror det är farligt. Om han visste varför det var ofarligt eller vad som tyder på att det är ofarligt hade han kunnat förklara det och övertygat henne.
Samma med spikandet, att vilja spika i väggen men bli tillsagd att han inte får det och sedan säga att "i bjälkarna då, det borde inte vara någon fara" är inte heller ett argument. Varför skulle det vara bättre att spika i bjälkarna än i väggen? Det måste han i sådana fall förklara, för hål blir det oavsett.

Agust verkade vara den enda som var intresserad, men är möjligt att han aldrig var det. Visst kan Carro försöka mer för att det är ett experiment i tv o.s.v. men återkommande för dessa program tycker jag är att om kvinnan inte är intresserad kommer hon heller inte försöka eller låtsas. Hon lider och vill bara därifrån. Det är biologiskt tror jag. Då umgås hon hellre med någon random dude från Tinder eller kameramannen som hon faktiskt respekterar.

Om man måste förklara sådana saker för en annan vuxen människa så är det en tydlig signal att inte fortsätta relationen. Att förklara för barn är en annan sak, men de ska man heller inte gifta sig med.
Det är ju enormt oattraktivt med lägre kunskapsnivå, slutledningsförmåga och social kompetens (det sistnämnda måhända som en följd av de två första) än man själv har oavsett vilken nivå man ligger på. Man behöver ha en respektive som håller ungefär samma nivå.

Jag hade schappat direkt om jag dejtat en person med lägre ”score” eftersom det är rent omöjligt att stå ut med det på sikt. Man kan som August hänga i ett tag och kanske tänka att det beror på omständigheten att man precis träffats under dessa ovanliga förhållanden men till sist går det naturligtvis inte. Lägg därtill Carros svaga förmåga att resonera utan agitation och att hon gärna gömmer sig några dagar istället, ja men då går det naturligtvis inte.

Det är väl egentligen ingens fel, de har bara olika nivåer så som jag beskrev och det är då dömt att misslyckas.
Citera
2023-06-15, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Svar nej, men det förklarar varför Carro agerar som hon gör.
Carro är en liten människa med en otrevlig personlighet, ja. Det förklarar varför Carro agerar som hon gör.
Citera
2023-06-15, 22:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast drevet blir ju så kanske omvänt. Jag tycker att Agust t ex fått en stämpel på sig att vara gränsöverskridande och nästan ansvarslös, snudd på i nivå med gängkriminell, när han i själva verket han brutit mot väldigt obetydliga regler - i den mån han brutit mot nåt alls. Experterna hade kunnat ifrågasatt Carros svart-vita tänkande istället för att i efterhand identifiera hennes psykiska instabilitet och därmed tassa på tå inför hennes oresonlighet.

Människor med hyfsad god slutledningsförmåga begriper ju att det Carro reagerat negativt på, egentligen har noll grund. Det finns naturligtvis en och annan som har samma låga slutledningsförmåga men majoriteten vet att det inte är farligt att öppna bildörren under färd i 70 km/timmen

Jag har sagt det förr men vi är MÅNGA som öppnat dörren under färd, exempelvis när vi upptäckt att den inte var helt stängd. Vi överlevde alla
Detsamma gäller en spik i en takbjälke, särskilt som den inte ens är vitmålad (om det ens skulle gjort någon skillnad men för säkerhets skull), det syns INGENTING efteråt.
Citera
2023-06-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Carro, från avsnitt 1: ”Min önskelista på en partner är någon som är smart, och har förmågan att diskutera, för annars tröttnar jag ganska snart.”

Jo, för det är ju slående hur road hon varit av att diskutera genom hela säsongen. Se andras perspektiv, pröva olika argument och allt sånt där.

Återigen en bekräftelse på att hon har en skev självbild. Jag kan se framför mig hur hon diskuterar i vänsterfeministiska kretsar där alla tycker likadant och fyller i varandras meningar. Sedan inbillar hon sig att hon är smart och djup.

Då är ändå Agust skapligt nära henne värderingsmässigt men krocken blir ändå total. Vad händer då om Carro skulle diskutera med en SDare, antifeminist eller minkuppfödare?
Skulle inte bli förvånad om hon aldrig ens gjort det.
Citera
2023-06-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Människor med hyfsad god slutledningsförmåga begriper ju att det Carro reagerat negativt på, egentligen har noll grund. Det finns naturligtvis en och annan som har samma låga slutledningsförmåga men majoriteten vet att det inte är farligt att öppna bildörren under färd i 70 km/timmen

Jag har sagt det förr men vi är MÅNGA som öppnat dörren under färd, exempelvis när vi upptäckt att den inte var helt stängd. Vi överlevde alla
Detsamma gäller en spik i en takbjälke, särskilt som den inte ens är vitmålad (om det ens skulle gjort någon skillnad men för säkerhets skull), det syns INGENTING efteråt.

Det hade ju varit kul om de filmat Carros reaktion på när hon hörde de andra deltagarna smälla upp både det ena och andra i stugorna. Det kan ju inte ha undgått henne. Särskilt Arvids nit med häftpistolen !
Citera
2023-06-15, 23:14
Medlem
trillians avatar
Många verkar vara ”team Agust”. Kul att just deras relation engagerar så.
Redan från start tyckte jag att Agust gav ett ganska sympatiskt intryck. På samma vis som hon upplevdes som en ganska otrevlig person från dag 1.

Tänk när han hoppade över en avspärrning.
Vilka känslor väcktes i henne? Skam sannolikt?

Istället kamouflerar hon det i att ”så gör man bara inte” när det egentligen bara var att hon tyckte det var pinsamt. Hon vill tala om för A hur man är och vad man gör, i den lilla trånga boxen. Han, å andra sidan, låter henne vara precis som hon är och han är nyfiken på henne och vill utforska hennes person för att se om det finns ett möte.

Återigen, hon får väl acceptera att andra människor är olika och gör olika. Alla kan inte vara veterinärer i Kumla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in