2023-06-16, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast det hade väl inte hjälpt i detta fall eftersom hon immigrerat?
Snarare är det den obefintliga kontrollen och allmäna kravlösheten kring dem som får uppehållstillstånd som är problemet även denna gång.

Hade mentalsjukhusen funnits kvar, är risken överhängande att hon hade bott på ett närliggande sådant?
Citera
2023-06-16, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vore det inte bättre att man diskuterade folkutbytet och rasismen mot blonda som eldas på av media?

Likförbannat behövs mentalsjukhusen, då hade kvinnans brott sannolikt aldrig skett.
Citera
2023-06-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Hade mentalsjukhusen funnits kvar, är risken överhängande att hon hade bott på ett närliggande sådant?

Rätt mycket annan lagstiftning kring tvångsvård som hade krävts också men visst…

Å andra sidan, med rejäla kontroller och krav vid gränserna hade oerhört många av dessa fall inte behövt belasta oss alls, oavsett mentalsjukslagstiftningens status.

Klart folk skall få förlova sig med utlänningar men när de plockar hit dem så kanske de t.ex. borde få en restriktiv prövotid? I detta fall hade hon knappast klarat detta test med tanke på allt strul och mannen hade fått välja mellan att dumpa henne eller flytta till Honduras. Helt rimligt tycker jag.
Citera
2023-06-16, 11:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaha?
Men att få "veta" att en pappa mördat sin fru och därför blir uthängd som en gräslig galning tills det visar sig att han är helt oskyldig (kvinnan dödade sig själv!), det tycker du är ett pris den pappan skall få acceptera? För att hålla "Flashback-detektiverna" på gott humör?

När till och med Samnytt reagerar över felaktiga utpekanden i denna tråd, då borde de flesta inse att nånting är oroande med dessa "spekulationer" (läs: utpekanden).
Inte du?

Mannen på Hisingen var misstänkt av polisen och det var rätt namn. Det var alltså inte en liknande situation. Har någon ”hängt ut” honom som mördare är det polisen, som innan de utrett fallet pekat ut honom som brottsling av utredningstekniska skäl.

Om polisen eller någon annan här här i det här fallet vill undvika felaktiga spekulationer så finns det en enkel lösning och det är att gå ut med rätt namn.

Flashback har inte öht ”hängt ut” någon som skyldig och påstått något i skuldfrågan. Det är enskilda användare som gissat eller spekulerat. Naturligtvis bör man vara försiktig med spekulationer och inte medvetet sprida falsk information. Men Samnytts påståenden om uthängningen är direkta lögner som de bör hålla sig för goda för om de ska ha någon journalistisk trovärdighet.

Det är bra att de går ut med rätt namn på den misstänkta kvinnan. Som alltid ska man komma ihåg att hon bara är misstänkt än så länge, även om det här med all sannolikhet är så att hon begått dådet.
Citera
2023-06-16, 11:16
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
När till och med Samnytt reagerar över felaktiga utpekanden i denna tråd, då borde de flesta inse att nånting är oroande med dessa "spekulationer" (läs: utpekanden).
Inte du?
Samnytt reagerade väl för att 2 svenska kvinnor pekades ut när det i själva verket var en kvinna som inte var svensk medborgare?
Citera
2023-06-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mannen på Hisingen var misstänkt av polisen och det var rätt namn. Det var alltså inte en liknande situation. Har någon ”hängt ut” honom som mördare är det polisen, som innan de utrett fallet pekat ut honom som brottsling av utredningstekniska skäl.

Om polisen eller någon annan här här i det här fallet vill undvika felaktiga spekulationer så finns det en enkel lösning och det är att gå ut med rätt namn.

Flashback har inte öht ”hängt ut” någon som skyldig och påstått något i skuldfrågan. Det är enskilda användare som gissat eller spekulerat. Naturligtvis bör man vara försiktig med spekulationer och inte medvetet sprida falsk information. Men Samnytts påståenden om uthängningen är direkta lögner som de bör hålla sig för goda för om de ska ha någon journalistisk trovärdighet.

Det är bra att de går ut med rätt namn på den misstänkta kvinnan. Som alltid ska man komma ihåg att hon bara är misstänkt än så länge, även om det här med all sannolikhet är så att hon begått dådet.
Det fetade:
Du pratar strunt!
Varför?
Polisen hade inte alls utpekat maken som brottsling, så varför far du med osanning?
Polisen informerade allmänheten att maken var misstänkt, ingenting mer än så.

Att du, efter att maken helt avskrivits, av nån obegriplig anledning fastnat i tron att åkl och makens försvarare tillsammans försöka mörka nåt väsentligt i ärendet får sägas vara lite.. rart.

OnT: Nu får vi hoppas att Ängelholm -och fr f a alla unga blonda flickor där!- kan andas ut och att den knivhuggna flickan klarar sig från bestående men.
Som sagt, det lär bli RPV som påföljd för kvinnan för det hon har gjort.
Citera
2023-06-16, 12:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det fetade:
Du pratar strunt!
Varför?
Polisen hade inte alls utpekat maken som brottsling, så varför far du med osanning?
Polisen informerade allmänheten att maken var misstänkt, ingenting mer än så.

Att du, efter att maken helt avskrivits, av nån obegriplig anledning fastnat i tron att åkl och makens försvarare tillsammans försöka mörka nåt väsentligt i ärendet får sägas vara lite.. rart.

OnT: Nu får vi hoppas att Ängelholm -och fr f a alla unga blonda flickor där!- kan andas ut och att den knivhuggna flickan klarar sig från bestående men.
Som sagt, det lär bli RPV som påföljd för kvinnan för det hon har gjort.

Märk inte ord och förvräng inte vad som påståtts. (Diskussioner om detta hör för övrigt inte hit). Nej, mannen var inte en bevisad brottsling och den här namngivna kvinnan är det inte heller och de felaktiga gissningar på namn och härkomst gäller inte heller bevisade brottslingar.

Alltså har det inte förekommit några ”uthängningar”. Vad som diskuteras på Flashback är vem polisen arresterat eller häktat och alltså misstänker. I brist på information spekuleras det. Ingen har ”hängts ut” som mördare eller misstänkt för mord, i något av fallen. Att få veta vem som misstänks och spekulera kring om polisen har rätt är en fullt legitim önskan.
Citera
2023-06-16, 13:54
Medlem
Citat:
Det jag fetat:
You are my hero!

Tack för ett trevligt och sansat meningsutbyte!

OnT: Låt oss hoppas att attackerna i Ängelholm nu upphör iom gripandet och häktningen av den misstänkta kvinnan.
Tror att vi alla inser att kvinnan knappast kan vara frisk, utan hon tycks ju uppvisa djupa och allvarliga personlighetsstörningar.
Det lär bli RPV för henne.
Om attackerna fortsätter så är hon oskyldig. Sannolikheten att det skulle finnas två galna kvinnor med samma signalement som attackerar skolflickor i samma område är... låg.

Men Polisen förtjänar allvarlig kritik. Efter den fjärde attacken, där BO fick stygn, stod det klart att våldet eskalerade för varje ny attack. Hur svårt hade det varit att göra en lista över samtliga kvinnor som är dömda för våldsbrott och boende i närheten? Det hade blivit en väldigt kort lista. Och på den korta listan hade återfunnits en kvinna som matchade signalementet via både namn och ålder. (Annika Johansson, 72 år, hade inte behövt kallas till förhör.) Hur svårt kan det vara?
Citera
2023-06-16, 14:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om attackerna fortsätter så är hon oskyldig. Sannolikheten att det skulle finnas två galna kvinnor med samma signalement som attackerar skolflickor i samma område är... låg.

Men Polisen förtjänar allvarlig kritik. Efter den fjärde attacken, där BO fick stygn, stod det klart att våldet eskalerade för varje ny attack. Hur svårt hade det varit att göra en lista över samtliga kvinnor som är dömda för våldsbrott och boende i närheten? Det hade blivit en väldigt kort lista. Och på den korta listan hade återfunnits en kvinna som matchade signalementet via både namn och ålder. (Annika Johansson, 72 år, hade inte behövt kallas till förhör.) Hur svårt kan det vara?

"Om attackerna fortsätter så är hon oskyldig. "
NEJ!!
Om copycat tar över så frikänns MGM??

Du har rätt om polisen. Ska man inte utreda deras brist på agerande?
Citera
2023-06-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
En flicka i tioårsåldern har blivit knivhuggen i Ängelholm, enligt uppgifter till Tv4 Nyheterna.
Polisen är fåordig om händelsen, men kan bekräfta att ett barn blivit utsatt för våld och vårdas på sjukhus.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1135218
Nån som vet vad kvinnan som attackerade barnet heter?
Citera
2023-06-16, 15:02
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M672
Nån som vet vad kvinnan som attackerade barnet heter?

Här är personen som begärts häktad för dådet https://samnytt.se/hon-ar-kvinnan-som-knivhogg-tioarig-flicka-i-angelholm/
Citera
2023-06-16, 15:02
Medlem
TheGretaResets avatar
När det florerade rykten om en asiat sa jag att jag sett en asiat där nyss som jag inte sett på många år som jag vet betett sig aggressivt tidigare i butiker. Jag skrev att det var en som ser ut som hon är från Korea.

Jag blev uppmanad att skriva mer men sa att jag vill vänta tills vi vet om det är rätt person.

Det var ju delvis bra även om jag inte är helt nöjd. Det är ett gränsfall och jag får rannsaka mig själv.

Ett visst mått av vansinnesdåd får vi leva med. Men egentligen är jag mer intresserad av hur polisen och psykiatrin hanterat ärendet så vi lär oss något.

Dessutom har jag skrivit elakt att polisen inte ens kan administrera pass. Jag fick precis tid på tisdag. Vem hade trott det????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in