2023-10-11, 22:49
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Väldigt fint, snabbt och kompetent jobbat av poliserna. Även sjukvårdspersonalen 🙏🏻❤️🙏🏻

Tur att blåljus-personal utbildas i PDV (pågående dödligt våld) idag..
Citera
2023-10-11, 22:52
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Läs FUP barnet som knivhöggs påtalar att hon mår bra. Hon visar inga tecken på trauma.

Vi kan läsa om hennes dödsångest och mammalängtan i förhör med bl a ambulanspersonal.
Citera
2023-10-11, 22:54
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ändå så är det ju hon som lider fortfarande. Hon verkar må riktigt dåligt, fungerar inte alls och har försökt ta sitt liv. Berättar att hon är svårt traumatiserad. Samtidigt säger den där lilla ungen Kenly i sitt förhör att hon mår bra, att det känns som inget har hänt och att hon ska till Cypern på semester och gillar att dansa med sina vänner. Stämmer det att hon inte tagit illa vid sig av händelsen är detta jackpot för henne- hon kommer få ett stort skadestånd och många presenter från släkt och vänner.

Varför låter det som om du skyller på offret?
Citera
2023-10-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Varför låter det som om du skyller på offret?

För jag blev berörd av kvinnans berättelser om trauman från barndomen med sexuella övergrepp hon aldrig lyckats bearbeta. När man läser FUP:en framstår hennes lidande som mycket svårare än målsägandenas. Det gör att jag också försöker tänka med andra perspektiv och empati. Det finns ofta extremt mycket tragik bakom PSL-brott. För alla inblandade.
Citera
2023-10-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Vi kan läsa om hennes dödsångest och mammalängtan i förhör med bl a ambulanspersonal.

Jo visserligen. Det är ju fullt förståeligt men utifrån Kenlys välordnade och trygga liv övrigt resulterade varken händelsen i en traumatisering eller bestående fysisk skada. Alltså kommer hon få ett bra liv. Jag anser att hon är väldigt lyckligt lottad egentligen.
Citera
2023-10-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tur att blåljus-personal utbildas i PDV (pågående dödligt våld) idag..

Men det här ureddes väl inte som PDV utan enstaka sporadiska överfall varav ett blev riktigt blodigt? PDV är väl mer om kvinnan gått till en plats och börjat hugga flera personer samtidigt eller sprungit runt och jagat efter nya offer.
Citera
2023-10-11, 23:04
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
För jag blev berörd av kvinnans berättelser om trauman från barndomen med sexuella övergrepp hon aldrig lyckats bearbeta. När man läser FUP:en framstår hennes lidande som mycket svårare än målsägandenas. Det gör att jag också försöker tänka med andra perspektiv och empati. Det finns ofta extremt mycket tragik bakom PSL-brott. För alla inblandade.

Ok. Förstår vad du menar. Kan väll hoppas att hon får bra hjälp nu då. Men detta är Sverige så .. vem vet. Ber om ursäkt för att jag drog fel slutsats.
Citera
2023-10-11, 23:07
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Jo visserligen. Det är ju fullt förståeligt men utifrån Kenlys välordnade och trygga liv övrigt resulterade varken händelsen i en traumatisering eller bestående fysisk skada. Alltså kommer hon få ett bra liv. Jag anser att hon är väldigt lyckligt lottad egentligen.

Det är ännu färskt. Rättegången har inte ens varit. Vi har ingen aning om hur det påverkar tjejen långsiktigt. Sånt här kan följa människor genom hela livet.

Oavsett vad framtiden utvisar skulle jag inte kalla flickan "väldigt lyckligt lottad".
Citera
2023-10-12, 09:15
Medlem
Citat:

Ouff du är ju helt utom räddning, hoppas du inte jobbar med människor. Hört talas om försvarsmekanism?
Citera
2023-10-12, 09:30
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Men det här ureddes väl inte som PDV utan enstaka sporadiska överfall varav ett blev riktigt blodigt? PDV är väl mer om kvinnan gått till en plats och börjat hugga flera personer samtidigt eller sprungit runt och jagat efter nya offer.

Tänker mer på själva omhändertagandet och första vården hon får. Förlåt om jag var otydlig.
Ja PDV är som du skrev "flera offer"..
Citera
2023-10-12, 22:07
Medlem
Hittar inte henne på facebok
Citera
2023-10-13, 01:43
Medlem
Citat:

Du är uppenbart helt snedknullad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in