2023-06-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var har detta konstaterats?

Du hade visst fel om att det inte var en utländsk kvinna.
Citera
2023-06-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Några hade otur när de försökte tänka. Resonemanget verkar gå ungefär: I Nigeria finns massor med negrer. Det står en neger därborta -- han måste vara från Nigeria.

Blanda inte in mig i dina efterblivna inlägg. Din liknelse är ju skrattretande och har ingen poäng. Kom ut ur källaren och sluta tala i gåtor ditt inavel.

Det enda jag invände mot var att du "tyckte" att Erlinda Garcia Gonzales inte lät asiatiskt när den kombinationen är absolut vanligast på Filippinerna

Bara förnamnet Erlinda bärs av ~ 280 000 på Filippinerna jämfört med ~35 000 i HELA Latinamerika.
Citera
2023-06-16, 00:41
Medlem
Är det någon som beställt domen från 2013?
Citera
2023-06-16, 06:52
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Gissar på att hon är paranoid schizofren eller nåt sånt. Med Psykopat/Sociopat som huvud diagnos.

Bra kill gissat??

Det är väl inte direkt vanligt att skitzofreni och psykopat går hand i hand men ja, det var ju en killgissning
Citera
2023-06-16, 07:32
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Att folk har fokus på insamling så himla snabbt, tydligt att de vill utnyttja situationen för att få pengar av snälla människor. Blir illamående, säkert en anhörig som bett en vän "starta". Usch för sånt

Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Nu har det startats en swishinsamling och en bild på flickan i gruppen ”Vad händer i Ängelholm”. Rätt eller fel med swishinsamling?
Swish-insamlingen går till en privatpersons konto (Elina Sarström, 37-årig lärare i Askim). Glöm att jag ger något som inte kan redovisas på ett korrekt sett!

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Två oskyldiga kvinnor hängdes ut på debattforumet Flashback, anklagade för att ligga bakom måndagens mordförsök på en tioårig flicka i Ängelholm.

https://samnytt.se/oskyldiga-kvinnor-hangdes-ut-for-angelholms-dad/

Var har dom pekats ut? De har väl förekommit i Flashbacks "spaningsarbete", som eventuella gärningskvinnor, men har någon här sagt att dom är direkt skyldiga? Då är det naturligtvis fel!

Klart det måste förekomma teorier om vem det kan vara, det gör det i polisens arbete också.
Citera
2023-06-16, 07:42
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Mannen har förgäves försökt förmå sin flickvän att flytta ut ur lägenheten. De har kommit överens om att han ska köpa flygbiljett så hon kan åka tillbaka hem till Honduras, men i sista stund har hon vägrat kliva på planet.

https://samnytt.se/hon-ar-kvinnan-som-knivhogg-tioarig-flicka-i-angelholm/
Citera
2023-06-16, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Swish-insamlingen går till en privatpersons konto (Elina Sarström, 37-årig lärare i Askim). Glöm att jag ger något som inte kan redovisas på ett korrekt sett!

Var har dom pekats ut? De har väl förekommit i Flashbacks "spaningsarbete", som eventuella gärningskvinnor, men har någon här sagt att dom är direkt skyldiga? Då är det naturligtvis fel!

Klart det måste förekomma teorier om vem det kan vara, det gör det i polisens arbete också.
Jo, förvisso.
På det viset är förstås Flashback och Polisen väldigt lika.
Fast med den lilla skillnaden att Polisen i sina bulletiner inte öppet redovisar hur [tokigt] de tänker och därigenom slänger upp namn som går att koppla till person..
Du får en sån här av mig
Citera
2023-06-16, 07:57
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, förvisso.
På det viset är förstås Flashback och Polisen väldigt lika.
Fast med den lilla skillnaden att Polisen i sina bulletiner inte öppet redovisar hur [tokigt] de tänker och därigenom slänger upp namn som går att koppla till person..
Du får en sån här av mig
Nja, jag är för att allt ska vara öppet o att alla ska få ta del i allt. Jag har också blivit utpekad som misstänkt för brott, här på Flashback, som jag inte varit ett dugg inblandat i, jag skojade till det o nämnde att jag inte har med det att göra.

Polisen går inte ut med mycket information, det är klart folk kommer med egna teorier då, vilket man måste få göra. Polisen kunde t.ex. gått ut med den anhållnes namn, men nä allt hyschas ner av polisen o moderatorerna i Ängelholmsgruppen på Facebook.

Precis som om vi inte ska få veta nått o att vi är lydiga, dumma får!
Citera
2023-06-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Nja, jag är för att allt ska vara öppet o att alla ska få ta del i allt. Jag har också blivit utpekad som misstänkt för brott, här på Flashback, som jag inte varit ett dugg inblandat i, jag skojade till det o nämnde att jag inte har med det att göra.

Polisen går inte ut med mycket information, det är klart folk kommer med egna teorier då, vilket man måste få göra. Polisen kunde t.ex. gått ut med den anhållnes namn, men nä allt hyschas ner av polisen o moderatorerna i Ängelholmsgruppen på Facebook.

Precis som om vi inte ska få veta nått o att vi är lydiga, dumma får!
Tack för replik!
Jag är def ingen motstådare till spridning av information (läs: verifierbar fakta) men reagerar starkt emot oskicket att på Flashback utpeka helt oskyldiga personer som mördare och bestialiska galningar. Det är inte ok.

Vill inte gå offT men du kan ju kolla på ett par färska exempel om du vill:
"Mordet" i Hildedal, Göteborg.
(FB) Misstänkt mord på kvinna i bostad, Hildedal på Hisingen, Göteborg 2023-04-03

"Knivattacken" i Östra Torn, Lund
(FB) Kvinna allvarligt knivskuren i bostad i Östra Torn i Lund. (2023-05-20)
Senast redigerad av Carinah78 2023-06-16 kl. 08:39.
Citera
2023-06-16, 08:46
Medlem
TheGretaResets avatar
Varför i helvete skulle man skänka pengar till någon i Göteborg som sedan skall ge pengarna till...? Om det i alla fall var någon lokal person och helst känd och någon man kan lita på.

Något motiv finns väl inte. Våldsamma kvinnor är ändå rätt ovanligt. Vad skall det vara annat än psykisk ohälsa?
Citera
2023-06-16, 09:29
Avstängd
Hoppas gripandet av kvinnan, öppnar upp för debatt gällande den dåraktiga psykiatrireformen från 1995 då man stängde landets alla mentalsjukhus och slussade ut "galningarna" på gatan (vind för våg). Mentalsjukhusen behövs mer än någonsin i Sverige.
Senast redigerad av HermanSerman 2023-06-16 kl. 09:36.
Citera
2023-06-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Hoppas gripandet av kvinnan, öppnar upp för debatt gällande den dåraktiga psykiatrireformen från 1995 då man stängde landets alla mentalsjukhus och slussade ut "galningarna" på gatan (vind för våg). Mentalsjukhusen behövs mer än någonsin i Sverige.

Fast det hade väl inte hjälpt i detta fall eftersom hon immigrerat?
Snarare är det den obefintliga kontrollen och allmäna kravlösheten kring dem som får uppehållstillstånd som är problemet även denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in