2023-06-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Det är säkert rått i den kriminella världen i Latinamerika. Men kriget i Ukraina är knappast en barnlek. Säg barnlek till de låg frusna i skyttegravar, som knappt orkade andas eller röra på sig, men som var tvungna att kriga på. Massa jävla tortyr också har det varit och är det. Skulle säga att situationen i Ukraina för de som upplever kriget och krigar VS de i El Salvador är likartad och på samma nivå.

Btw, varför semestrade du i El Salvador? Känns stört och korkat att åka dit, även om man har rötter därifrån. Varför sätter man sin fot där frivilligt?

Man kan väl konstatera att det springer runt en helt del psykfall på våra gator som ger sig på allt och alla. Oavsett om det är uppväxta framför en dator i Sverige eller om de kommer från andra sidan jordklotet. Det är fullt med folk som borde vara inspärrade sedan länge, eller som var inspärrade och som släpptes ut.

Var både en affärs resa och nöje. Men det blev inte mycket nöje för min del tanke på hur det såg ut. Första gången jag varit rädd på riktigt. Fick lära mig att aldrig stirra någon i ögonen om jag inte ville bli begravd på plats. Glöm det att du kan gå fram till en tjej och inleda en konversation. Fick fråga min vakt om råd först om det var ok som också gick runt med sin kalle nervös. Hälften av kvinnorna är också gäng medlemmar, tatueringar i både ansikte och på kroppen. Men visst träffa jag en normal som jag drog hem till hotellet och hade trevligt med. Var minst 10år sen nu. Nej, kommer inte åka tillbaka igen. Men det var lärorikt. Fick lära mig livets hårda skola.

Om hon nu gjort dessa hemska saker mot barn så förstår jag orsaken, grova psykiska problem. Kommer säkert dömas till rättspsyk här i Sverige. Men skickas hon hem så lär hon dö innan hon fyllt 40 på deras institutioner
Citera
2023-06-15, 19:09
Medlem
mr.demons avatar
Gissar på att hon är paranoid schizofren eller nåt sånt. Med Psykopat/Sociopat som huvud diagnos.

Bra kill gissat??
Citera
2023-06-15, 19:19
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfWaffles
Användaren abidazz svarade har Latvia i sitt användarnamn vilket får mig att killgissa att den personen är invandrare.
Jag är norrmann och bor i Norge, och forsöker skriva på min besta svorsk. Den är visst inte så bra, men jag gissar at de aller flesta forstår vad jag menar endå.
Citera
2023-06-15, 19:47
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Nu moderas det igen och länken till Samnytt är bortplockad.
denna länk?
https://samnytt.se/hon-ar-kvinnan-som-knivhogg-tioarig-flicka-i-angelholm/

"Erlinda passar på att motanmäla sin sambo för misshandel, men det är hon som grips av patrullen och förs in till arresten misstänkt för grov fridskränkning. Hon döms senare för misshandel till skyddstillsyn och böter hon aldrig behöver betala.
Den latinamerikanska kvinnan har bott kvar i Sverige, tillsammans med sin svenske sambo, sedan dess."

vad är böter hon aldrig behöver betala.?

"Idag klockan 14:30 hålls häktningsförhandling mot den 34-åriga kvinnan från Honduras. Hon sitter för närvarande inlåst på Rättspsyk i Helsingborg."
Citera
2023-06-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Finns väl ingen som tycker att samnytt är en 100% källa. Om inte annat så har man historiskt varit lite för snabba för att peka ut en viss riktning (och då blir det fel ibland).

Det betyder ju inte att man helt kan avfärda som vissa gör. Jag tyckte det var bra att samnytt postade länken till polisens uppmaning den 11e.

Orkade någon se presskonferansen med kommunen/polis?
När det handlar om att avslöja vem som ligger bakom vissa brott så är Samnytt minst lika pålitlig som Expressen, Aftonbladet, Dagens Nyheter, Dagens ETC osv osv. Däremot får man ju en högervinkel av händelserna, vilket man får räkna med. De är liksom en alternativmedia. Precis som Dagens ETC ger en vänstervinkel av händelser. Samnytt skriver nästan aldrig om svenska kriminella, och Dagens ETC skriver nästan aldrig om utländska kriminella. Det borde rimligtvis alla som gått ut mellanstadiet förstå.

Däremot tycker jag det är mer uppfriskande än Aftonbladets/Expressens sedvanliga blurrade bilder och maskade namn. Och samnytt brukar, såvitt jag vet, inte "hänga ut" någon som inte har en dokumenterad misstanke för brottet. Alltså någon som inte är häktad/häktad i sin utevaro/efterlyst eller liknande.
Citera
2023-06-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
denna länk?
vad är böter hon aldrig behöver betala.?
Antagligen för att hon inte har någon inkomst och inga tillgångar? Således inget för kronofogden att utmäta. Det är ju så alla kriminella också gör. Bilen står på någon målvakt, lägenheten står i någon annans namn osv.
Citera
2023-06-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Så alla dessa 100:isch poliser skall jobba med detta fallet?

Vem har påstått det? Har du dyslexi eller bara livlig fantasi?
Citera
2023-06-15, 20:08
Medlem
Studsbolls avatar
Så ännu en skogstokig babbeluring som importerats som gör kaos med allt och alla? Vem hade kunnat ana. Och innan denna oskyldiga flicka blev drabbad av dåren hade nämnda dåre under lång tid begått mängder med våldsbrott utan konsekvenser. Mannen som importerade henne är lika ansvarig som de myndigheter och polis som inte tog hand om dåren innan detta nidingsdåd.
Citera
2023-06-15, 21:23
Medlem
Ingen som har domen, FUP från 2013?

Vem är mannen?

Fick hon medborgarskap idag i samband med detta???.

Vid häktningen hade hon inte det? eller miss av polisen.

Kan inte vara så svårt att slänga ut en person från en lägenhet.
Citera
2023-06-15, 21:28
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Det är bristen på information som gör att det spekuleras. Ibland blir det fel även inom offentlig verksamhet. Ibland ger detta forum avgörande bevis så att utredningar går framåt. Om alla uppger sin källa så blir det mer säkert.
Citera
2023-06-15, 21:39
Medlem
cerns avatar
Vad var motivet då?
Citera
2023-06-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vad var motivet då?
Det vet möjligen gärningskvinnan. De två BO som vi har sett foto av är båda blonda och ser väldigt svenska ut, men det behöver givetvis inte ha något med motivet att göra. Men vi vet också att gärningskvinnan har en lång historia av våldsam svartsjuka, vilket kan vara en delförklaring till att hon attackerat unga söta flickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in