2023-06-15, 13:57
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Jag har ingen aning, men den bilden jag såg på Facebook kan inte vara samma människa. Hon ser mycket äldre ut än 34 och är dessutom utpräglat asiat, vilket jag personligen inte tycker att kvinnan på samnytt är.
Aha, nu är jag med.
MGM är visst från Honduras. På bilden i Samnytt tycker jag hon ser ut at ha lite neger i sig. Näsan, lepparna, ögonens plassering, även lite afrokrull tycker jag se. Men det är vel rett vanligt at vara en mix av spanjol/portugis, neger och urbefolkning i syd och mellan-ameriken.
Kärringen är iallafall galen, och jag hoppas hon blir innlåst och vårdad i lång tid så hon inte kan skada flera barn, eller ennå bättre: sendas hem til Honduras. Hennes gubbe hadde jo prövd å senda hem galningen flera gångar, han vil jo knappast ha kvar henne, och dom har ju heller inga barn.
Citera
2023-06-15, 13:58
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Mycket går att göra med automatik. Registret över vapenägare samkörs dagligen mot belastningsregistret. Varför skulle man inte kunna göra samma sak med sjukvårdens register?

Polisens insats är under all kritik. En kvinna i närområdet var alltså dömd för våldsbrott, hur lyckas man missa det?
Men man skall inte behöva samköra något. Det skall stå på sida ett i alla pateintfiler
"TheGretaReset, (18)630321-1234, körkort (utan särskilda krav), licens för atombomb.
Som någon skrev så kunde Peter Mangs undvikits.
Citera
2023-06-15, 14:04
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Torsdag 12.30 Livesändning om trygghet

https://sv-se.facebook.com/angelholm/

https://www.facebook.com/events/2717314318408161/?ref=newsfeed
"Vi vill nu vara transparanta med hur vi jobbar..."

Men jag är inte i första hand intresserad av vad ni gör nu när ni har alla ögon på er.

Jag är intresserad av hur det kunde gå så här. Vilka beslut som tagits och på vilka grunder. För att vi i framtiden skall kunna minimera sådana här händelser.
Det är inte säkert att någon har begått något fel utifrån den kunskap vi hade. Men då är det väl bra om vi får veta det också.

Som jag skrivit innan kan "trygghets-skapande insatser" bestå i att ta fram meningslösa armband som Malmöpolisen gjorde som inte har någon som helst mätbar effekt.
Citera
2023-06-15, 14:13
Medlem
Nu har det startats en swishinsamling och en bild på flickan i gruppen ”Vad händer i Ängelholm”. Rätt eller fel med swishinsamling?
Citera
2023-06-15, 14:14
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Samnytt är ju inte direkt förtroendeingivande, och bevisligen befinner sig kvinnan på rättspsyk inte i arresten. Ingen tar Samnytt på allvar.
2013 dömdes hon för misshandel och inte rättspsykiatrisk vård. Jag tycker det är stor skillnad på en normalt funtad människa som begår ett vansinnesdåd pga exempelvis en psykos och en våldsam person med psykisk ohälsa.

Det har nu blivit en helt annan ton i Ängelholmsgruppen. Plötsligt får länkar till Samnytt där kvinnan nämns vid namn ligga kvar och en swishinsamling där mottagaren är någon annan än flickans familj. Är det för att väga upp den hårda moderingen där personer ville varna för kvinnan tro? 🤔
Senast redigerad av Kent62 2023-06-15 kl. 14:19.
Citera
2023-06-15, 14:28
Medlem
Lazies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag har analyserat alla dina felstavningar och slutsatsen blir att du måste komma från en Tetela, en bantunegerstam i Kongo

Det är pga av att skrivaren troligen är norsk som försöker skriva på svenska.

OnT: Vad har personen gjort sen 2013? Bott hos mannen hela tiden?
Citera
2023-06-15, 14:35
Medlem
K.K.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Samnytt är ju inte direkt förtroendeingivande, och bevisligen befinner sig kvinnan på rättspsyk inte i arresten. Ingen tar Samnytt på allvar.

Du är en fullblods idiot! Samnytt har rätt du har fel som vanligt.
Citera
2023-06-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Nu har det startats en swishinsamling och en bild på flickan i gruppen ”Vad händer i Ängelholm”. Rätt eller fel med swishinsamling?

Att folk har fokus på insamling så himla snabbt, tydligt att de vill utnyttja situationen för att få pengar av snälla människor. Blir illamående, säkert en anhörig som bett en vän "starta". Usch för sånt
Citera
2023-06-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Stämmer detta beror det ju inte enbart på psykisk ohälsa utan en systematiskt våldsam person?

Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
2013 dömdes hon för misshandel och inte rättspsykiatrisk vård. Jag tycker det är stor skillnad på en normalt funtad människa som begår ett vansinnesdåd pga exempelvis en psykos och en våldsam person med psykisk ohälsa.

Det har nu blivit en helt annan ton i Ängelholmsgruppen. Plötsligt får länkar till Samnytt där kvinnan nämns vid namn ligga kvar och en swishinsamling där mottagaren är någon annan än flickans familj. Är det för att väga upp den hårda moderingen där personer ville varna för kvinnan tro? 🤔

Du påstår att det inte handlar om psykisk ohälsa i ditt inlägg utan att hon är systematisk våldsam.
Samnytt har ingenting att komma med mer än att ansvarig utgivare själv är dömd.

Den här kvinnan är psykiskt sjuk och när man är i det tillståndet kommer vård att vara det hon döms till och det kan inte Samnytt göra ett skit åt. Hade kvinnan däremot haft ett svenskklingande namn hade Samnytt inte skrivit en rad. Hon sitter där hon hör hemma på rättspsyk. Jag skiter i hela Ängelholmsgruppen och ägnar mig åt polis och domstol när det gäller detta fallet.
Citera
2023-06-15, 15:40
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag har analyserat alla dina felstavningar och slutsatsen blir att du måste komma från en Tetela, en bantunegerstam i Kongo
Haha, som personen under dig gissade så är jag norsk, och du har just upplävd min bästa svorsk. At den var SÅ dårlig visste jag dog inte...
Citera
2023-06-15, 16:18
Medlem
Det skedde på Åsbogatan vid brandstationen typ.
Citera
2023-06-15, 16:25
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Fynd vid husrannsakan
Annars räknas de fem överfallen upp

Fynd i det här fallet skulle kunna vara klädplagg som offren beskrivit, t ex rödvitrandig tröja attack 1, grönrutig klänning attack 2 osv.

Är det bekräftat att hennes nuvarande sambo är mannen som hon dömdes för brott mot för 10 år sedan? Hon skrev sig på nuvarande adress för 10 år sedan, vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in