Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Ännu en dag i den ukrainska våroffensiven. Förlåt sommaroffensiven... Ukrainarna sitter och trycker och "stridsspanar" var ryssen är som svagast medan de ryska granaterna regnar ner.
https://liveuamap.com/
Som kan bli höstoffensiven eller riktigare ingen offensiv alls
Jag kan ju inte detta heller Men liknelsen med Första Världskriget har anförts samma typ segervissa fältherrar segervissa även då Fixar jag ge mig 3 månader lite folk .. lite grejer .. så är det Klarrrr....rrt Dårar helt enkelt
Engelsmännen ur gropen skyttegraven spurtade fram över taggtråden och whatnot .En grön lysraket upp från Tyskarna BLAM Artilleriet öppnade upp 1000 tals strök med Tillbaks igen
Tyskarna ur gropen skyttegraven spurtade fram typ Nu tar vi dom en röd lysraket upp BLAM Artilleriet öppnade upp 1000 tals strök med. Tillbaks igen
Det gick ju bara inte FINNS PROVAT .. OMÖJLIG TAKTIK
Visst man kan inte draga slutsatser rakt av från ett krig för över hundra år sedan då kan man gå bort sig .. Men här i detta har Ryssarna försökt och är vanligen beredda stora förluster samma 1000 tals strök med men har besinnat sig och är tillbaks i gropen
Kanske inte mycket värt som taktisk strategisk ansats från Sofflocket men man hör om Att
" Ryssen Grävt ner sig " kan lägga ut minor med Raketer
Känns som att detta kan bli väl svårt och Omöjligt det har det nämligen varit Förr. Detta kan vara det man på Vetenskapsspråk kallar kontrollexperimentet
Sket sig förra gången sket sig nu också :Hitler var smartare han gick inte på den en andra gång han rundade Fransmännens försvarslinje ..Med det sagt kan det hända även här .. Dom har ju testat lite inne i Ryssland skulle inte alls förvåna mig om där finns en Promenadsegern att hämta .. in där och fall försvarslinjerna i Ryggen Men som sagt var jag är i inte kunnig på detta .
Det kontroll experimentet runda linjerna vore mer vettigt kanske .det lyckades nämligen förra gången närmare i tid.
Långa belägringar finns också provat sket sig det också Stalingrad Moskva Leningrad.
Frågar ni mig har ryssarna för korta försörjningslinjer haft för lång tid på sig att förbereda sig kan Eskalera Mobilisera
Minns Hegerfors " Ser mörkt ut på Kameruns Bänk "
Mitten September Förhandlingsbordet ett konkurrenskraftigt alternativ VI FÅR SE ..
Med en massa onödigt döda .Lite flyt har Erdoğan sabbat våran NATO ansökan ( Det tackar jag för ) -Nya Förutsättningar och våran Alliansfrihet klarar sig även den
typ
Varför skall vi gå med i NATO -- Ryssarna har ju en par 10 20 på att bygga upp nu Det är safe och det kontroll experimentet är provat
vara utanför FRAMGÅNGSRIKT
sitt på händerna sov vidare